Jani Toivola saa lapsen

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";29104436]Se kun ei ole normaalia että homomiehestä tulee vanhempi. Sääliksi käy lasta. Jani tietysti tarkoittaa hyvää mutta luulis hänen tajuavan että häntä ei ole isäksi tarkoitettu.[/QUOTE]

En ymmärrä väitettäsi. Miten perustelet sen että seksuaalinen suuntautuminen jotenkin eväisi oikeuden vanhemmuuteen?

Blue
[QUOTE="vieras";29104589]Siis minä sain kyllä sen käsityksen että Jani saa ihan biologisen lapsen. Hän on lapsen isä ja hänellä on siis isän oikeudet. Näitä lapsiahan syntyy joka päivä, ei aina ole niin että lapsen vanhemmat asuisi samassa osoitteessa.[/QUOTE]

Niin, aika jännä. Lapsen tunteita kyllä sitten mietitään kun tiedetään että isi tykkääkin toisista iseistä. Muuten on ihan sama mitä vanhemmat touhuavat kun uusioperheet on ihan hyvä juttu.

Melkoista kaksinaismoralismia.. :stick:

kahvikirahvi
Ei ole mitenkään ala-arvoista, se on totuus. Mielestäni uutinen oli inhottava. Olinko fyysisesti oksentamassa sen luettuani? No en, eli pieni kärjistys todella oli kyseessä, mutta koin fyysisesti pahoin. Sitten otetaan sinun kommenttisi vertailuksi. Aloit täysin lapsellisesti passiivis-aggressiivisesti suoraansanottuna vittuilemaan minulle ilman mitään sen kummallisempaa. Saman teki toinen intosuvaitsija, BAU, koska passiivis-aggressiivinen vittuilu on teidän kaltaisillenne ihmisille se normimoodi operoida ihmisten kanssa, koska ette kunnioita toisia ihmisiä pätkääkään. Lyhyesti, olette huonoja ihmisiä. Ja vittuilu jatkui edelleen, jonka jälkeen vielä kehtaatte jeesustella siitä, miten te olette niitä silkkihansikkain varustettuja ihmisiä.

Ettekö ikinä häpeä tätä kaksinaismoralismianne?
Lainaa viestejä johon vastaat, pysyy keskustelu selkeämpänä.

Myönnän kyllä että ensimmäinen kommenttini oli vähän tyhmä ja lapsellinen, mutta ei se ihan vielä vittuilusta käy. Ja kyllä on ala-arvoista kommentoida toisten perhettä oksettavaksi.

vainmies
Lainaa viestejä johon vastaat, pysyy keskustelu selkeämpänä.

Myönnän kyllä että ensimmäinen kommenttini oli vähän tyhmä ja lapsellinen, mutta ei se ihan vielä vittuilusta käy. Ja kyllä on ala-arvoista kommentoida toisten perhettä oksettavaksi.
Ei se auta että myönnät mitään, eikä minun päämääräni ole saada sinua muuttamaan mitään käytöstäsi. Totesin vain, että tällainen passiivis-aggressiivinen vittuilu (todella, tästä on nimenomaan kyse) on käytännössä sääntö kaikissa mahdollisessa megasuvaitsijoiden kanssa käydässä keskusteluissa. Siksi tekin koette niin vaikeaksi kanssakäydä ihmisten kanssa, jotka ovat eri mieltä teidän kanssanne, koska oma käytöksenne on niin myrkyllistä, vaikka olettekin mukamas niin avarakatseisia. Ei tuo BAU:kaan alkaisi tuolla tavalla kenellekkään puhumaan kadulla tai kahvilassa, mutta netissä on hyvä alkaa vittuilemaan, sitten voi naureskella monitorin takana.

Ei ole mitenkään ala-arvoista, se on totuus. Mielestäni uutinen oli inhottava. Olinko fyysisesti oksentamassa sen luettuani? No en, eli pieni kärjistys todella oli kyseessä, mutta koin fyysisesti pahoin. Sitten otetaan sinun kommenttisi vertailuksi. Aloit täysin lapsellisesti passiivis-aggressiivisesti suoraansanottuna vittuilemaan minulle ilman mitään sen kummallisempaa. Saman teki toinen intosuvaitsija, BAU, koska passiivis-aggressiivinen vittuilu on teidän kaltaisillenne ihmisille se normimoodi operoida ihmisten kanssa, koska ette kunnioita toisia ihmisiä pätkääkään. Lyhyesti, olette huonoja ihmisiä. Ja vittuilu jatkui edelleen, jonka jälkeen vielä kehtaatte jeesustella siitä, miten te olette niitä silkkihansikkain varustettuja ihmisiä.

Huono päivä vai huono vuosi? Alhainen verensokeri kenties?

Huumoriarvoasi en kiistä, mutta tuolla menolla aorttasi on vaarassa.

Blue
Ei se auta että myönnät mitään, eikä minun päämääräni ole saada sinua muuttamaan mitään käytöstäsi. Totesin vain, että tällainen passiivis-aggressiivinen vittuilu (todella, tästä on nimenomaan kyse) on käytännössä sääntö kaikissa mahdollisessa megasuvaitsijoiden kanssa käydässä keskusteluissa. Siksi tekin koette niin vaikeaksi kanssakäydä ihmisten kanssa, jotka ovat eri mieltä teidän kanssanne, koska oma käytöksenne on niin myrkyllistä, vaikka olettekin mukamas niin avarakatseisia. Ei tuo BAU:kaan alkaisi tuolla tavalla kenellekkään puhumaan kadulla tai kahvilassa, mutta netissä on hyvä alkaa vittuilemaan, sitten voi naureskella monitorin takana.
Totta tuokin. Senhän takia me kaikki täällä ollaan, myönnä pois. Kukaan ei kirjoittaisi yhtäkään kärkevää kommenttia tänne jos tarkoitus ei olisi saada toisia reagoimaan. :)

"vieras"

Varmaan minulle suunnattu tuo kommenntisi osittai.

En halua millään tavalla olla ilkeä tai provosoiva. Minä vaan ihmettelen sitä että seksuaalisuus liitetään vanhemmuuteen. Minusta ne on kaksi eri asiaa eikä niitä saa sekoittaa keskenään. Tosin onhan niin että tarvitaan sukusolujen vaihtoa jotta saadaan lapsi aikaiseksi mutta siihen kun ei heteropareillakaan aina tarvita seksiä niin miksi pitä homoilla korostaa sitä seksuaalista puolta. Tätä en ymmärrä. Vanhempi, oli se sitten mies tai nainen, homo tai hetero voi yhtälailla rakastaa sitä lasta. Ja vieläpä niin että on se lapsi sitten biologinen tai adoptoitu.

Jotenka minusta se että jotakuta alkaa oksetta jonkun toisen isäksi tulo on todella outoa. Silloinhan sinä päässäsi mietit sitä Janin, tässä tapauksessa homon seksielämää. Mitä asiaa kellään on ajatella jonkun muun seksielämää, oli se sitten homo tai hetero? Tätä ihmettelen.

vainmies
Huono päivä vai huono vuosi? Alhainen verensokeri kenties?

Huumoriarvoasi en kiistä, mutta tuolla menolla aorttasi on vaarassa.
Kiitos taas, saamme kaikki nähdä miten inhottava ja myrkyllinen olet. Tässä on minun käytösanalyysini sinusta: suvaitset kaikkea epänormaalia julkisesti, koska se saa sinut tuntemaan itsesi paremmaksi. Tarvitset tätä paremmuudentuntoa paikkaamaan moraalikatoa, jonka koet aina kun puhut muille ihmisille ja ajatuksesi ovat täynnä negtiivisuutta.

Blue
Kiitos taas, saamme kaikki nähdä miten inhottava ja myrkyllinen olet. Tässä on minun käytösanalyysini sinusta: suvaitset kaikkea epänormaalia julkisesti, koska se saa sinut tuntemaan itsesi paremmaksi. Tarvitset tätä paremmuudentuntoa paikkaamaan moraalikatoa, jonka koet aina kun puhut muille ihmisille ja ajatuksesi ovat täynnä negtiivisuutta.
Sinä et ole yhtään inhottava ja loukkaava? :)

vainmies
[QUOTE="vieras";29104680]Varmaan minulle suunnattu tuo kommenntisi osittai.

En halua millään tavalla olla ilkeä tai provosoiva. Minä vaan ihmettelen sitä että seksuaalisuus liitetään vanhemmuuteen. Minusta ne on kaksi eri asiaa eikä niitä saa sekoittaa keskenään. Tosin onhan niin että tarvitaan sukusolujen vaihtoa jotta saadaan lapsi aikaiseksi mutta siihen kun ei heteropareillakaan aina tarvita seksiä niin miksi pitä homoilla korostaa sitä seksuaalista puolta. Tätä en ymmärrä. Vanhempi, oli se sitten mies tai nainen, homo tai hetero voi yhtälailla rakastaa sitä lasta. Ja vieläpä niin että on se lapsi sitten biologinen tai adoptoitu.

Jotenka minusta se että jotakuta alkaa oksetta jonkun toisen isäksi tulo on todella outoa. Silloinhan sinä päässäsi mietit sitä Janin, tässä tapauksessa homon seksielämää. Mitä asiaa kellään on ajatella jonkun muun seksielämää, oli se sitten homo tai hetero? Tätä ihmettelen.[/QUOTE]

En miettinyt mitenkään Janin seksielämää, vaan reaktioni johtui siitä, että ymmärsin uutisen väärin siinä käytetyn, itselleni entuudestaan vieraan sanan vuoksi. Kahvikirahvi "korjasi" tämän minulle, sillä en ymmärrä suvaitsevaisten jatkuvia uusia kiertoilmauksia. Kirjoitin jo aiemmin, että olin väärinymmärtänyt uutisen.

kahvikirahvi
Mää pyrin kirjoittamaan netissä vain sellaisia asioita mitä voisin sanoa tosielämässäkin. Ja mun avarakatseisuuteni kyllä käsittää sen että kaikkien ei edelleenkään ole pakko hyväksyä homoja, mutta oksettavaksi haukkumista en ymmärrä. Enkä muunkaan laista haukkumista, tekeekö se musta sitten vähemmän avarakatseisen sun mielestä?

vainmies
Mää pyrin kirjoittamaan netissä vain sellaisia asioita mitä voisin sanoa tosielämässäkin. Ja mun avarakatseisuuteni kyllä käsittää sen että kaikkien ei edelleenkään ole pakko hyväksyä homoja, mutta oksettavaksi haukkumista en ymmärrä. Enkä muunkaan laista haukkumista, tekeekö se musta sitten vähemmän avarakatseisen sun mielestä?
En kyllä edelleenkään näe, missä kohtaa olisin kutsunut lasta oksettavaksi. Lapsihan on aina syytön. Alkuperäinen viesti johtui siitä, että ymmärsin Janin adoptoineen lapsen. Tämän mielestäni olen sanonut useaan otteeseen, jos kirjoitin sen epäselvästi, se on oma vikani. Adoptointi minusta olisi todellakin inhottavaa varsinkin siinä valossa, että on paljon normaaliperheitä kahdella erisukupuolisella aikuisella varustettuna, jotka olisivat onnellisia tuosta lapsesta.

"vieras"
Lasten oikeuksien sopimus ohitetaan jos Valtio ei ensisijaisesti mahdollista lapselle heteroperhettä. Miten ihmeessä Toivola on saanut yksin adoptoitua lapsen? Näinkö laki sallii sen...
Ps. Lapset eivät ole aikuisen leluja joita voidaan hankkia jos "mä haluun" vaan aina tulisi asia nähdä lapsen kautta!
Lapsi ei voi olla adoptoitu, koska valitettavasti se ei Suomessa ole mahdollista. Eli kyllä lapsi mitä todennäköisemmin on Toivolan biologinen lapsi. Ja biologinen äitikin saattaa olla lapsen elämässä mukana. Siltikö valtion pitäisi puuttua asiaan ja viedä lapsi pois biologisilta vanhemmiltaan, koska lapselle pitää tarjota mahdollisuus heteroperheeseen?

"vieras"
En kyllä edelleenkään näe, missä kohtaa olisin kutsunut lasta oksettavaksi. Lapsihan on aina syytön. Alkuperäinen viesti johtui siitä, että ymmärsin Janin adoptoineen lapsen. Tämän mielestäni olen sanonut useaan otteeseen, jos kirjoitin sen epäselvästi, se on oma vikani. Adoptointi minusta olisi todellakin inhottavaa varsinkin siinä valossa, että on paljon normaaliperheitä kahdella erisukupuolisella aikuisella varustettuna, jotka olisivat onnellisia tuosta lapsesta.
Hmmm...
Eihän homoseksuaalisuudessa ole mitään epänormaalia. Se ei vaan ole heteroiden tapa harrastaa seksiä.
Ja edelleenkin ihmettelen tätä seksuaalisuuden sekoittamista vanhemmuuteen. Miten se suuntautuminen muka siellä arjessa näkyy? Ihmettelen. Kukaan niistä perheenjäsenistä eivät ajattele toistensa suuntautumista hetken vertaa mutta kaikki ympärillä olevat oksennusoireista kärsivät heterot ajattelevat sitä.
Mikä tässä nyt mättää?

kahvikirahvi
Sun pointti olikin että homoadoptio on oksettavaa, eikä se että homomies saa lapsen? No kappas vain. Meillä kirahveilla usein kestää hetken ennen kuin hissi pääsee ylös asti... Mutta nyt lopetan tän keskustelun omalta osaltani ja lähden päiväunille, heippa :wave:

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;29104752:
Hienoa, että Jani saa pitkään toivomansa lapsen. Ymmärrän kyllä, että ihmisillä on ennakkoluuloja, varsinkin jos ei homopareja tunne. Asiatonta ja loukkaavaa kommentointia en kuitenkaan tajua.
Ja sen pitäisi ulottua koskemaan niin keskustelijoita kuin myös keskustelun aiheena olevaa Toivolaa.

vainmies
[QUOTE="vieras";29104751]Hmmm...
Mikä tässä nyt mättää?[/QUOTE]

Voidaan kääntää tämä asia niin, että mikä siinä mättää kun ei ymmärretä seuraavaa: normaalitilassa munasolu ja spermasolu eivät ole legopalikoita, joita vain siirrellään paikasta toiseen, otetaan irti ja asetetaan päällekkäin. Lapsi ei ole sisustuselementti tai jokin sellainen objekti, joka "vain halutaan" olemaan. Lapsen tekeminen ja sen kasvattaminen ovat miehen ja naisen välisen rakkauden tuotos. Rakkauteen kuuluu luonnollinen hedelmöittäminen. Kun miehet harrastavat seksiä, siitä ei tule lapsia. Siihen on luonto asettanut omista lähtökohdistaan rajoitukset. Jos mies ei koe naista haluttavaksi siihen pisteeseen asti, että haluaisi tämän kanssa jakaa elämäänsä, on luonto tarkoittanut, että tämä mies ei lisäänny tai ota osaa lasten kasvatukseen.

Mikään näistä asioista ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että kaikki heteropariskunnat ovat täydellisiä vanhempia, tai että heille ei tule eroa, tai etteikö yksinhuoltaja kykenisi (joten kuten) lasta kasvattamaan. Joka tapauksessa luonto on asettanut meille tiettyjä kovia rajoituksia, joita meidän ei tule lähteä rikkomaan siinä uskossa, että voimme ja saamme tehdä hedonisteina mitä haluamme.

Blue
Voidaan kääntää tämä asia niin, että mikä siinä mättää kun ei ymmärretä seuraavaa: normaalitilassa munasolu ja spermasolu eivät ole legopalikoita, joita vain siirrellään paikasta toiseen, otetaan irti ja asetetaan päällekkäin. Lapsi ei ole sisustuselementti tai jokin sellainen objekti, joka "vain halutaan" olemaan. Lapsen tekeminen ja sen kasvattaminen ovat miehen ja naisen välisen rakkauden tuotos. Rakkauteen kuuluu luonnollinen hedelmöittäminen. Kun miehet harrastavat seksiä, siitä ei tule lapsia. Siihen on luonto asettanut omista lähtökohdistaan rajoitukset. Jos mies ei koe naista haluttavaksi siihen pisteeseen asti, että haluaisi tämän kanssa jakaa elämäänsä, on luonto tarkoittanut, että tämä mies ei lisäänny tai ota osaa lasten kasvatukseen.

Mikään näistä asioista ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että kaikki heteropariskunnat ovat täydellisiä vanhempia, tai että heille ei tule eroa, tai etteikö yksinhuoltaja kykenisi (joten kuten) lasta kasvattamaan. Joka tapauksessa luonto on asettanut meille tiettyjä kovia rajoituksia, joita meidän ei tule lähteä rikkomaan siinä uskossa, että voimme ja saamme tehdä hedonisteina mitä haluamme.
Mistä sen tietää että mitkä rajoitukset on tarkoitettu rikottaviksi ja mitkä ei?

Ihminen kun ei olisi ihminen (vaan olisi muiden eläinten tasolla edelleen) jos ei olisi alusta asti suhtautunut elämään siten että luonnon rajat on tarkoitettu ihmisen rikottaviksi. Että sinänsä mielenkiintoista kuulla moinen perustelu tähän kohtaan. :)

Yhteistyössä