Jotain ihme kouristuksia jalassa :O Mitä ihmettä tällainen voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Tuntuu suonenvedolta, mutta ei sit kuitenkaan. Jalkapöydän päältä ja säteilee nilkkaan asti. Tulee, kestää 10 sekunttia ja lähtee sitten pois. Koko päivän ollu tällaista, jotain 15-30min välein

Mitä ihmettä :O Vaikka ois suonenvetoa niin miten se tuolleen kokoajan samasta kohdasta vetää? Kävellessä tulee jos pysähdyn ja loppuu kun vain lähden kävelemään. Kertaakaan ei ole tänään tullut kun kävelen, aina jos olen pysähtyneenä (oon kävellyt tänään aika paljon)

Eihän mikään veritulppa voi tälleen oirehtia?? Sattuisko veritulppa kokoajan

No mulla on tollasia vierotusoireita.. mutta tuskin pätee suhun :D

Sulla on joku paikka siellä jumissa? Kramppi vaan? Elohiiri jalassa? :D Veritulppaan usein liittyy kai turvotustakin. Jos se jatkuu tai muuttuu jatkuvaksi kivuksi niin soita jonnekkin neuvovaan puhelimeen.

No tavallaan tuntuu kyllä lihaskrampilta. Ei oo suonta ennen vetänyt tuosta kohtaa niin en oikein osaa sanoa et miltä se just siinä tuntuis :D

Mulla joskus urheilun jälkeen vetää suonta jalkapohjasta, tuntuu ku se tahtomattaan kipristyis. On auttanut kun pyörittelee ja kääntelee jalkaa vaikka sattuukin, ja tosiaan heti kun on liikkumatta niin se alkaa taas. Oot ehkä jännittäny jalkaas jotenki kävellessä?

Mulla joskus urheilun jälkeen vetää suonta jalkapohjasta, tuntuu ku se tahtomattaan kipristyis. On auttanut kun pyörittelee ja kääntelee jalkaa vaikka sattuukin, ja tosiaan heti kun on liikkumatta niin se alkaa taas. Oot ehkä jännittäny jalkaas jotenki kävellessä?

No sieltä mullakin on välillä vetänyt ja jalka kipristyy, mut nyt kun kipu tulee niin kipristystunne puuttuu :D sellainen kun tulee mulle ainakin aina suonenvedossa. Todella puristava tunne kyllä tää kipu
No, ehkei tää oo mitään vaarallista... hope so

Miten sulla veritulppa jalkapöydässä olis? Joku lihaskramppi/nykinä vaan. Voi olla ihan vaaraton ja johtua vaikkapa stressistä. Jos niitä alkaa olla paljonkin niin kannattaa tutkia, voi olla vaikka B12-vitamiinin vajausta.

No mulla on tollasia vierotusoireita.. mutta tuskin pätee suhun :D

Sulla on joku paikka siellä jumissa? Kramppi vaan? Elohiiri jalassa? :D Veritulppaan usein liittyy kai turvotustakin. Jos se jatkuu tai muuttuu jatkuvaksi kivuksi niin soita jonnekkin neuvovaan puhelimeen.

Vieläkö sä käytät alkoa liikaa? Luulin, että olit päässyt ongelmasta eroon, vai sekotaanko johonkin toiseen.

en oikein osaa sanoa että onko se nilkan tienoilla vai jalkapöydässä kun kipu tuntuu koko jalassa jalkapöydästä nilkkaan saakka. Tulppariski mulla on, joten siksi sitä miettisin, sehän voi olla myös tuolla nilkassa (pohkeessa)

Ota magnesiumia. :)

Ei se varmaan mikään tulppa oo, noin hoikat kai harvemmin mitään tulppia ees saa.

Älä nyt hyvä ihminen tuohon väitteeseen tuudittautu. Veritulppariskiä nostaa muutkin asiat kuin ylipaino ja jopa enemmän. Esimerkiksi tupakointi on todella pahasta. Sukurasite lisää riskiä. Liikumattomuus esimerkiksi pitkillä lennoilla voi jo ihan itsessään aiheuttaa tulpan vaikka muita riskitekijöitä ei olisikaan. E-pillerit nostaa riskiä. Leikkaukset ja kipsit. Vuodelepo.

en oikein osaa sanoa että onko se nilkan tienoilla vai jalkapöydässä kun kipu tuntuu koko jalassa jalkapöydästä nilkkaan saakka. Tulppariski mulla on, joten siksi sitä miettisin, sehän voi olla myös tuolla nilkassa (pohkeessa)

Nilkka ja pohje on kaksi eri asiaa.

Mulle kyllä lääkäri sanoi, että veritulppa tuntuisi koko ajan, mutta netissä ainakin väitetään, että voi olla vaan leposärkyä tai vaan liikkuessa särkyä. Mutta en usko, että tuollaista aiheuttaisi. Jos ei helpota niin voihan sen tietysti käydä näyttämässä lääkärille.

Onko sulla mineraalivettä tai merisuolakiteitä.
Magnesium tarvii kaverikseen kaliumia. Oletko syönyt huonosti /pitkiä ruokavälejä viime päivinä.

Nestemäisessä muodossa saisit nopeimmin kohdalleen mineraalit. Laita veteen pari hippua karkeaa merisuolaa jos muuta ei löydy. Jos on maitoa, piimää, kahvia juo niitäkin.

Tai vaikka vitamiini(mieluummin mineraali) poretabletti.

ja lihaskrampin yleensä tunnistaa lihaskrampiksi, tässä on jotain samaa mut ei sit kuitenkaan. Alkaa ihan pienellä kivulla jalkapöydästä ja voimistuu kokoajan, lopulta särkee nilkka myös ja sitten loppuu kuin seinään

[QUOTE="vieras";29102511]Mutta miksi ihmeessä se kipu tuntuisi jalkapöydässä ja nilkassa jos sun pohkeessa on tulppa? Eihän siinä ole mitään järkeä.[/QUOTE]

no kuule en tiedä, syvää tulppaa ei ole ikinä ollut niin en tiedä missä ja miltä se tuntuu. Kipu voi vaikka säteillä mihin vain :)

pinnallisia on kyllä ollut

Yhteistyössä