Relaatiot 35

  • Viestiketjun aloittaja "Addu"
  • Ensimmäinen viesti
Relaatiot on ihan pepusta. Ne koukuttaa :snotty: :kieh: Oon kyllä monta jättäny kesken ku ei pinna kestä :D Ny oon saanu kerranki tehtyä aika hyvin, mutta silti puuttuu sanoja vaikka kuinka paljo. Jospa sitä vähitellen tekis, ei kuitenkaa oo aikaa koko aika tehdä eikä kyllä jaksakaa. Ja täs on sama homma ku sudokus, että pitää laittaa sivuun jos jää jumittamaan. Täs voi vaihtaa toiseen ruutuun jos on niitä saanu jo usiemman auki ja palata sitte myöhemmin.

Niin ja multa poistettiin tänään hammas ja hammaslääkäri käski ottaa pari päivää rauhallisesti eli en kai mä voi ny siivota. :xmas:
 
"lamppu"
[QUOTE="Ronsku";29099610]Kiva rellu ollut, näin pitkälle pääsin ennenkuin piti pyytää apua, eli vain 14 sanaa puuttuu. Apuja kaipaisin seuraaviin:

Leijona-ruudun pääsanasta ylös 17 (olen niistä vesimies)

Violetti-ruudussa pääsanasta alas väliviivallinen 17 (väri-väri)

Kauppakeskus-ruudussa Itiksestä 6 alas ja pääsanasta se piiiiitkä sanarykelmä (ei ole apusanoja toisella puolella) italialainen tori, melkein syötävä ja toinen on suuri kauppakeskus Milanossa

Musiikkifestivaali-ruudussa rikollisesta 7 (siinäkään ei ole vastasanaa) on italialainen rikollispomo

Monty Pythonista Terryn ja E:n välinen 5+8 kirjoitusvirhe kirjailijassa (löytyy googlella)
Kiitos :)[/QUOTE]

tässä jotain
 
Alooha
Eksyinki pitkästä aikaa tekemään relaatioita ja tulin semmosta kysymään että HIMYM- ruudusta lähtevästä 8+7 vas.lle. ei ois kellää mitään tietoa? Kiitti jos edes jotain vinkkiä sais!
 
"Ronsku"
Oinas kiittää. Mutta ei vielä kuittaa :)
Tällaista pilkunviilaajaa kaikki kirjoitusvirheet kiukuttaa - onneksi tässä hyvässä rellussa ei ollut kuin 2, mutta en ollut edes kokeillut kirjailijaa kun kirjainten määrä ei täsmännyt.
Oon kokeillut varmasti kaikki värit, varsinkin ne mitkä tuo yhdistää enkä kyllä keksi mistä väreistä on kyse. Millä kirjaimilla värit alkaa?
Sen kun saan niin sit se on heipat :)
 
"lamppu"
[QUOTE="Ronsku";29099791]Oinas kiittää. Mutta ei vielä kuittaa :)
Tällaista pilkunviilaajaa kaikki kirjoitusvirheet kiukuttaa - onneksi tässä hyvässä rellussa ei ollut kuin 2, mutta en ollut edes kokeillut kirjailijaa kun kirjainten määrä ei täsmännyt.
Oon kokeillut varmasti kaikki värit, varsinkin ne mitkä tuo yhdistää enkä kyllä keksi mistä väreistä on kyse. Millä kirjaimilla värit alkaa?
Sen kun saan niin sit se on heipat :)[/QUOTE]
p(sinipuna)-a(punasävy)
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
ei etene
kiitokset pelaajalle eilisistä vihjeistä. niiden avulla sain tahkottua rellun melkein läpi. Nyt puuttuu vain kaksi sanaa. Molemmat on metro ruudun lehti sanasta lähtevät.

Eli lehti 8 ja 3

Taidan ajatella nämä nyt jotenkin tosi vaikeesti
 
ei etene
siis uskomatonta :) mä yritin vaikka mitä, kahlasin kaikki lehtilistat läpi moneen kertaan, ja guuglettelin lehti-sanaa, luin wikiä ja ei, ei sit tullu mieleen se kaikkein yksinkertaisin..

mutta suuret kiitokset teille, se on vihdoin valmis
 
"muuan"
Josko täällä olisi vielä neuvomassa viimeiset puuttuvat sanat :)

Puuttuu siis vielä taide ruudusta se 13-kirjaiminen sekä saman ruudun amm. ja tan. väliset 10 ja 11.

Varmasti jotain äärettömän yksinkertaista, mutta kun ei niin ei.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="muuan";29101741]Josko täällä olisi vielä neuvomassa viimeiset puuttuvat sanat :)

Puuttuu siis vielä taide ruudusta se 13-kirjaiminen sekä saman ruudun amm. ja tan. väliset 10 ja 11.

Varmasti jotain äärettömän yksinkertaista, mutta kun ei niin ei.[/QUOTE]

Se 13 (jos oikein katsoin kirjainten määrän) alkaa tuolla keskusruudun sanalla ja päättyy sellaiseen tieteenalaan, joka kertoo mitä ihmisille on menneisyydessä tapahtunut

Nuo kaksi muuta ovat sama asia, eli yksi taiteen ala ja sitten sen taiteen alan harjoittaja. Esimerkiksi Jorma Uotinen on tällainen. Sana tulee alunperin kreikan kielestä. Tätä alaa tarvitaan myös esimerkiksi taitoluistelussa.
 
Ahis74
Mahtaako täällä olla kenelläkään tallella tai hyvässä muistissa relaatio 19 sanoja? Itseltäni jäi yksi ainoa sana puuttumaan ja olen kahlannut kyseisen relaation viestiketjun läpi eikä mielestäni kukaan muu ollut jäänyt jumittamaan siihen sanaan eli on varmasti joku tosi yksinkertainen. Kyseessä on majakka-ruudun merimerkki-sanasta lähtevä 7-kirjaiminen sana. Ei kummeli vaan se toinen.

Olisin superkiitollinen, jos joku vielä muistaisi tämän niin saisin sen relaation pois roikkumasta :)
 
"Milla"
Mä onnistuin saamaan about 97% sanoista pelkästään wikipedian avulla, mutta muutama jäi vaan roikkumaan (ehkä väsyneenä ei kannattais yrittää:D). Oisko jollakin apuja näihin:

Leijona: alaviistoon lähtevä 5

Aasia: Jap.puu-Med 16 (kaikkea mahdollista yritetty)

Musiikkifestivaali: Ri-Ri.la 7

Pasifismi: alaoikealle menevästä 9 kirjaimisesta sanasta (jota en halua sanoa tässä) lähtevät 6 6 4 3 ja4 6

Kiitos jos jaksatte vielä auttaa:)
 
Mä taidan olla niin uus täs hommas, että en vain osaa ettiä kaikkia tietoa ja siks on viä paljo sanoja kateis. En edes viitti kysellä teiltä niitä ku niitä on niin paljo. :D Tänään en oo kyllä edes avannu koko relaatiota ku en oo jaksanu. Eilen löyty jotaki sanoja aika helpostiki ku vähä kaiveli muistia ja osas ettiä oikiasta paikasta tietoa.
 
"sondersson"
[QUOTE="Milla";29103049]Mä onnistuin saamaan about 97% sanoista pelkästään wikipedian avulla, mutta muutama jäi vaan roikkumaan (ehkä väsyneenä ei kannattais yrittää:D). Oisko jollakin apuja näihin:

Leijona: alaviistoon lähtevä 5 leijona suositussa kirjasarjassa

Musiikkifestivaali: Ri-Ri.la 7 kuka niitä ri...... ratkoo? QUOTE]

.
 
"tsirp"
Mahtaako täällä olla kenelläkään tallella tai hyvässä muistissa relaatio 19 sanoja? Itseltäni jäi yksi ainoa sana puuttumaan ja olen kahlannut kyseisen relaation viestiketjun läpi eikä mielestäni kukaan muu ollut jäänyt jumittamaan siihen sanaan eli on varmasti joku tosi yksinkertainen. Kyseessä on majakka-ruudun merimerkki-sanasta lähtevä 7-kirjaiminen sana. Ei kummeli vaan se toinen.

Olisin superkiitollinen, jos joku vielä muistaisi tämän niin saisin sen relaation pois roikkumasta :)[/QUOTEmankeli vai reimari
 
täällä toinen
Mä taidan olla niin uus täs hommas, että en vain osaa ettiä kaikkia tietoa ja siks on viä paljo sanoja kateis. En edes viitti kysellä teiltä niitä ku niitä on niin paljo. :D Tänään en oo kyllä edes avannu koko relaatiota ku en oo jaksanu. Eilen löyty jotaki sanoja aika helpostiki ku vähä kaiveli muistia ja osas ettiä oikiasta paikasta tietoa.
taas löytyi 2 sanaa 424 valmista nyt perässä tullaan
 
epus
[QUOTE="Milla";29103049]Mä onnistuin saamaan about 97% sanoista pelkästään wikipedian avulla, mutta muutama jäi vaan roikkumaan (ehkä väsyneenä ei kannattais yrittää:D). Oisko jollakin apuja näihin:

Leijona: alaviistoon lähtevä 5

Aasia: Jap.puu-Med 16 (kaikkea mahdollista yritetty) - Mitenhän tän selittäis.. Kun teet tota Med tuolla Jap.puu niin mikä se Jap.puu silloin on? :)

Musiikkifestivaali: Ri-Ri.la 7

Pasifismi: alaoikealle menevästä 9 kirjaimisesta sanasta (jota en halua sanoa tässä) lähtevät 6 6 4 3 ja4 6 - Nää on kuuluisia yhdeksänkirjaimisia :D toi 6643 on hankala kun siellä perässä on eräs lyhenne ja piste on viimenen merkki.

Kiitos jos jaksatte vielä auttaa:)[/QUOTE]

Itse kaipaisin apua näihin:

Leijona: ast 9

Aasia: kii 7

Sanonta: 7 yläoikealle
 
"Pelaaja"
Mahtaako täällä olla kenelläkään tallella tai hyvässä muistissa relaatio 19 sanoja? Itseltäni jäi yksi ainoa sana puuttumaan ja olen kahlannut kyseisen relaation viestiketjun läpi eikä mielestäni kukaan muu ollut jäänyt jumittamaan siihen sanaan eli on varmasti joku tosi yksinkertainen. Kyseessä on majakka-ruudun merimerkki-sanasta lähtevä 7-kirjaiminen sana. Ei kummeli vaan se toinen.

Olisin superkiitollinen, jos joku vielä muistaisi tämän niin saisin sen relaation pois roikkumasta :)
En keksi tuohon vinkkiä, joten suoraan: reimari
 
"Pelaaja"
Itse kaipaisin apua näihin:

Leijona: ast 9 kun tuo ast on "tiede" niin tämä on henkilö joka sitä harrastaa,meli pudota pois se viimeinen kirjain siiyä ast -sanast

Aasia: kii 7 tämä on tosi iso kaupunki, mutta siinä on kirjoitusvirhe., koska oikeastaan pitäisi olla 8 kirjainta. Alkaa S-kirjaimella ja kun kirjoitat sen oikein, niin sana kyllä tulee ruutuun

Sanonta: 7 yläoikealle
Ja tuo viimeinen on vaikea vinkata, mutta puhutaan esimerkiksi suullisesta sellaisesta ja on olemassa lukioita jotka keskittyvät sellaiseen taitoon esimerkiksi Kallion lukio on sellainen
 
Ahis74
[QUOTE="Pelaaja";29103680]En keksi tuohon vinkkiä, joten suoraan: reimari[/QUOTE]

Mahtavaa! Kiitos Pelaajalle ja Tsirpille avusta. Ei enää omat paukut riittäneet kaivamaan tätä mistään :):)
 

Yhteistyössä