Minkä nimisen lääkkeen käytön aikana painosi on noussut? Paljonko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkkeet ja painonnousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="viv";29086064]Prednisolon +20 kg, lääkkeen purkamisen jälkeen kiloja putosi kolmessa viikossa 8 ja loput lähtivät aika nopeasti. Keräsi nestettä ihan älyttömästi.[/QUOTE]

huih, missä ajassa kilot tulivat?? Mulla myös tätä lääkettä määrätty ja kolmessa viikossa naama on pullistunut siten, että olen nykyisin kasvoiltani pyöreä, silmälasien sangat ottavat kiinni, näen poskeni.... vaa-alle en ole mennyt...

huih, missä ajassa kilot tulivat?? Mulla myös tätä lääkettä määrätty ja kolmessa viikossa naama on pullistunut siten, että olen nykyisin kasvoiltani pyöreä, silmälasien sangat ottavat kiinni, näen poskeni.... vaa-alle en ole mennyt...

Söin yli vuoden kortisonia, tosin se isoin turvotus ilmestyi varmaan parin ensimmäisen kuukauden aikana.

Joku kyseli, että mihin näitä lääkkeitä on määrätty. Itse jouduin syömään kortisonia autoimmuunisairauteen.

Mirtatsapiini n. 20 kiloa. Mukamas turvallisempi kuin bentsot, ei aiheuta riippuvuutta...Mitäpä siitä jos aiheuttaakin aikuistyypin diabetestä/sokeriarvojen nousua, kolesterolin nousun, lihomisen...nuohan on pikkujuttuja lääkärien mielestä.

[QUOTE="Vieras";29088018]Mirtatsapiini n. 20 kiloa. Mukamas turvallisempi kuin bentsot, ei aiheuta riippuvuutta...Mitäpä siitä jos aiheuttaakin aikuistyypin diabetestä/sokeriarvojen nousua, kolesterolin nousun, lihomisen...nuohan on pikkujuttuja lääkärien mielestä.[/QUOTE]

Niin, mitäpä jos. Kun ei kaikille aiheuta, kuten itselleni ja tässä tapauksessa bentsoja "turvallisempi". Buranakin voi aiheuttaa mm. psykoosin, muttei sitä tee kaikille ja on monia kipulääkkeitä turvallisempi vaihtoehto.

Ketipinor, mirtatsapiini, olantsapiini, triptyl...kaikki ihan pyllystä ja joo on lihottanut. Oon tuplannut painoni....Mun tapauksessa ei pelkästään huono asia tuo painonnousu, mutta aika hurjista lukemista kuitenkin puhutaan! Ja lyhyessä ajassa.

Yhteistyössä