Mies ja päikkärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Aina tuo mies menee tähän aikaan päikkäreille. ..ttu! Sitten valittaa kun ei saa yöllä unta, ja aamulla kyllä nukuttaisi.

Nukkuuko teillä miehet päikkäreitä, kun "ovat niin väsyneitä"?

Olen minäkin väsynyt, heräsin viime yönä sen sata kertaa, ja aamulla nousin ennen kuutta, koska lapset heräsi. Muutama tunti vielä, sitten pääsee nukkumaan lasten kanssa yhtäaikaa.

Mun mies nukkuu välillä viikonloppuna ja minäkin, mutta päivällä ei näin illalla. Ei varmaan tule uni jos tällaiseen aikaan nukkuu, pitäisi vaan sinnitellä pari tuntia ja sitten mennä ajoissa nukkumaan.

meillä mies nukkuu päikkärit vain yövuoroa tehdessään. Itse nukun tosi usein päivällä. Aamulla herään 4-4.30 (ensi viikolla 3.00) nukun yleensä 15-16.30 ja klo 21 käyn yöunille. pe-la yönä nukun viikon univelat pois nukkumalla 13-15h yhden yön aikana, niin sit sunnuntai aamuna herään pirteänä 8h unien jälkeen.

Mut joo pointti oli se, että itse en ainakaan jaksaisi ilman päiväunia. .

Meillä mies tekee pelkkiä yövuoroja ja ottaa aina ennen töihin lähtöä vielä parin tunnin nokoset vaikka aamusta olisi jo nukkunut useamman tunnin töiden päälle.

Nukuu usein just noin 17- 18.30 ja sitten ihmettelee kun minä alan valittaa jo puoliltaöin väsymystä enkä vietä hänen kanssa kahdenkeskeistäaikaa. Ihmettelee mikdi en nuku myös päiväunia ja miksi en nukuta lapsia aamuisin pidempään kun heräävät kahdeksalta. Ärsyttää kun anopilla sama tapa eli töidrn jälkeen pitkät päikkärit ja sitten olettaa vieraiden tulevan kylään illalla ja viipyvän myöhään iltaan/ yöhön arkenakin.

kotona olevan on vaikea muistaa miten se työelämä väsyttää, varsinkin jos on fyysisesti raskas työ tai joutuu viettämään työpäiväns'ä toimistossa koneen edessä. itse herään aamulla 05.00 ja olen kotona töistä 16.00 aikoihin, jos tilaisuus tulee niin otan nokoset töiden jälkeen, joskus se vaikuttaa yöuniin ja joskus ei.

Että mua ärsytti ne äijän päikkärit. jOka taivaan iltapäivä kun tultiin töistä ja lapset hoidosta, mies kellahti sohvalle kuorsaamaan. Ite sain kattoo mukulat, kuunnella niiden jutut, laittaa perheelle ruokaa, jne jne. Mies nukkui. Sitte ei saanu illalla unta. Töissä minäkin kävin ja väsynytkin saatoin olla, mutta mitä siitäkin olis tullut jos määkin olisin nukkunu...

No siitä tulikin sitte eksä. Liian myöhään tosin.

Päivunien ottaminen on niitä elämän pieniä suuria iloja. Usein töiden jälkeen on juuri oikea hetki nukkua sellainen vajaa puoli tuntia plus nukahtamiseen kuluva aika. Kohtuullisen pituiset nokoset palauttavat ja virkistävät, ja niiden jälkeen on mukava keskittyä vapaa-aikaan. Liian pitkät nokoset tekevät olosta tokkuraisen ja väsyneen. Tässä on kätevä tiivistelmä oikeasta nokostekniikasta. Todella ikävää, että tällaisesta asiasta täytyy tehdä parisuhdekonflikti. Yhdessä nukutut päiväunethan ovat mitä mainion läheisyyden muoto.

Päivunien ottaminen on niitä elämän pieniä suuria iloja. Usein töiden jälkeen on juuri oikea hetki nukkua sellainen vajaa puoli tuntia plus nukahtamiseen kuluva aika. Kohtuullisen pituiset nokoset palauttavat ja virkistävät, ja niiden jälkeen on mukava keskittyä vapaa-aikaan. Liian pitkät nokoset tekevät olosta tokkuraisen ja väsyneen. Tässä on kätevä tiivistelmä oikeasta nokostekniikasta. Todella ikävää, että tällaisesta asiasta täytyy tehdä parisuhdekonflikti. Yhdessä nukutut päiväunethan ovat mitä mainion läheisyyden muoto.

Joo. Ja sit voidaankin unohtaa ne kersat oman onnensa nojaan.

Huoh.

YHDESSÄ nukutut päiväunet kyllä. Mutta jos sattuu olemaan alle kouluikäisiä kersoja, niin yhdessä ei päiväunia nukuta, eikä myöskään vuoropäivinä/muuten vuorotellen, vaan lähes poikkeuksetta miehet pitää sitä etuoikeutenaan.

Mahtaako päikkäreiden ottaminen muuten olla jotenkin sukupuolittunut ilmiö? Eivätkö naiset nauti päiväunista yhtä paljon kuin miehet? Nopeasti googlaamalla löysin väitteen, että 38 % amerikkalaismiehistä ja 31 % naisista harrastaisi säännöllisesti päiväunia. Onkohan olemassa selviä kulttuurisia tai jopa biologisia syitä tälle erolle? Lapsuudenkodistani muistan isäni nukkuneen päiväunia säännöllisesti, äidin vasta myöhemmällä iällä.

Mahtaako päikkäreiden ottaminen muuten olla jotenkin sukupuolittunut ilmiö? Eivätkö naiset nauti päiväunista yhtä paljon kuin miehet? Nopeasti googlaamalla löysin väitteen, että 38 % amerikkalaismiehistä ja 31 % naisista harrastaisi säännöllisesti päiväunia. Onkohan olemassa selviä kulttuurisia tai jopa biologisia syitä tälle erolle? Lapsuudenkodistani muistan isäni nukkuneen päiväunia säännöllisesti, äidin vasta myöhemmällä iällä.

Mä nukun päikkäreitä hyvin usein, mun mies ei koskaan.

Heräsin juuri puoli tuntia sitten sohvalta ja käväisin kaupassa hakemassa suklaata. Nyt olen tässä sinun ilonasi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mites se niin kävi? Miksei äiti päässy nukkumaan sillon nuorempana, vaikka sitäki varmaa väsytti?

[QUOTE="hmh";29086006]Mites se niin kävi? Miksei äiti päässy nukkumaan sillon nuorempana, vaikka sitäki varmaa väsytti?[/QUOTE]Äitini on ollut aina todella energinen ihminen, joka rentoutuu puuhastelemalla ja vastusti päiväunia juuri tuolla periaatteella, että sitten "ei saa illalla unta". Jos hän on ollut salaa erityisen väsynyt, se ei ole ainakaan meille lapsille näkynyt mitenkään. Itse olen tullut enemmän isääni eli tarvitsen kahdeksan tunnin yöunet ja mieluiten vielä päikkärit päälle. :)

Äitini on ollut aina todella energinen ihminen, joka rentoutuu puuhastelemalla ja vastusti päiväunia juuri tuolla periaatteella, että sitten "ei saa illalla unta". Jos hän on ollut salaa erityisen väsynyt, se ei ole ainakaan meille lapsille näkynyt mitenkään. Itse olen tullut enemmän isääni eli tarvitsen kahdeksan tunnin yöunet ja mieluiten vielä päikkärit päälle. :)

Onneksi olet tuhkamuna...

Minua väsyttää iltapäivisin, siinä klo 16-17.00 ihan tajuttomasti, kun adhd-lääkkeen vaikutus loppuu. En kuitenkaan käy torkuille, koska jos nukun tuohon aikaan, en illalla saa unta. Viikonloppuisin nukun kyllä päiväunet la ja su, kun nukutan kuopuksen ja siihen lapsen viereen on niin mukava nukahtaa. Mies nukkuu joskus päiväunet, jos on todella todella väsynyt, muuten se ei kyllä saa päivisin unta.

Lähinnä kummastelen (a) miten täysin tuntemattoman nettinimimerkin lapsettomuusvalinta voi ärsyttää toista noin paljon ja (b) millaisen neropatin mielestä on osuva loukkaus epäillä steriiliksi ihmistä, joka ei edes halua lapsia.

Yhteistyössä