Mä en jaksa käsittää, mikä muualla Suomessa asuvilla ihmisillä on niin huonosti, että vihaa jotain kaupunkia. Vihaa niin paljon, että vihaa siellä asuvia, kaupungistaan pitäviä, sitä rakastavia ihmisiä, joita on monenlaisia, niin kuin isoissa kaupungeissa on. Helsinki ei ole suurensuuri, muttei ihan pikkiriikkinenkään. Kumpikaan ei ole syy vihata, minun mielestäni.
Mä en helsinkiläisenä, Helsingissä syntyneenä, mutta muualla maailmassa vuosia myös asuneena ymmärrä, mistä moinen viha tulee.
Minä en tunne ihmisiä, jotka vihaisivat jotain kaupunkia intohimoisesti että kirjoittelisivat siitä nettiin ja haukkuisivat siellä asuvia ihmisiä. Minä en tunne ihmisiä, jotka halveksuisivat ihmisiä asuinpaikkansa/synnyinpaikkansa perusteella. Noh, yhden tunnen, erään keskisuomalaisen, mutta hänkin on ajan myötä leppynyt tulkinnoissaan, ja kovasti aina änkeää yösijaa kun rouvansa kanssa tulevat tänne ostoksille. En muuten myöskään tunne ihmisiä, jotka eivät olisi käyneet ulkomailla. Sanottakoon vielä, että tunnen kuitenkin aika paljon ihmisiä
Minä rakastan kotikaupunkiani. Siihen ei vaikuta teidän muutamien muiden suomalaisten tiuskiminen ja halveksunta, mutta en myöskään ymmärrä miksi aina pk-seutulaisten (ja kyllä, pk-seutu on aika tiivis yksikkö!) pitäisi sietää sitä lokaa, jota saa meidän niskaan heittää. Ymmärrättehän, kanssasuomalaiset, että ihmiset tykkäävät eri asioista? Minä pidän anonyymiudesta, reippaammasta menosta ja siitä, että kaikki on käden ulottuvilla. Joku teistä tykkää siitä, että kylässä kaikki tietää kaikien asiat, naapuri on 20km päässä ja abc:n uusi myyjä on päivän puheenaihe. Minä en vihaa teitä sen takia. Misi minua vihataan?