Oon pilannut kaiken... ihan kaiken..mitenköhän saisin anteeksi

• Viestiketjun aloittaja sattuuliikaa
  • Ensimmäinen viesti
Siis teet abortin jonkun "ystävän" takia, joka ei tajunnut että kun kolikon laittaa koneeseen niin se kone saattaa toimiakkin?

Kannattaisiko ihan oikeasti keskittyä siihen mitä itse haluat, punnita asiat omassa elämässäsi ja mahdollinen yksinhuoltajuus jne, eikä miettiä sitä että joku äijä nyt on paniikissa kun voi joutua vastaamaan tekosistaan.

sattuuliikaa
Siis teet abortin jonkun "ystävän" takia, joka ei tajunnut että kun kolikon laittaa koneeseen niin se kone saattaa toimiakkin?

Kannattaisiko ihan oikeasti keskittyä siihen mitä itse haluat, punnita asiat omassa elämässäsi ja mahdollinen yksinhuoltajuus jne, eikä miettiä sitä että joku äijä nyt on paniikissa kun voi joutua vastaamaan tekosistaan.
En tee, olin tekemässä mutta onneksi tajusin ajoissa millainen mulkku mies on.
Päätös on siis jo tehty :)

• Tykkää
Reactions: kepsis
sattuuliikaa
Se on muuten niin hassua, että mä en saa tehdä sitä virhettä että suljen miehen kokonaan pois meidän elämästä, mutta se saa tahtoessaan sulkea meidät pois...
Vaikka suurempi syy mulla olis nyt heivata se hyvin kauas :)

"vieras"
Se on muuten niin hassua, että mä en saa tehdä sitä virhettä että suljen miehen kokonaan pois meidän elämästä, mutta se saa tahtoessaan sulkea meidät pois...
Vaikka suurempi syy mulla olis nyt heivata se hyvin kauas :)
Mitä sä nyt jahkaat. Sä voit olla omasta puolestasi olematta tekemisissä, mutta älä estä luomasta suhdetta lapsiinsa. Se joko haluaa suhteen lapsiinsa tai ei. Sama oikeus sulla, mutta sä ilmeisesti haluat suhteen lapsiisi.

ok
Hmm.. jos nyt ees yrittäisitte pysyä mun puolesta positiivisina, ettei alkuasetelma jo oo se taas etten pärjää enkä selviä ku murjotaan maahan :) joten vinkkejä, kokemuksia, ohjeita otetaan kyllä mielellään vastaan ja kuulumisten vaihtokin tietenkin kiinnostaa!
Vinkki: ala nyt etukäteen kehittää vahvoja tukiverkostoja. Ei pelkästään kavereita, jotka etukäteen lupaa olla lapsenvahtina jne (ei ne kuitenkaan sit tositilanteessa tuu) vaan oma äiti, neuvolasta perhetyöntekijä tai muu tukihenkilö, tai ensikoti.

Sä tarvitset apua. Sä et selviä yksin.

sattuuliikaa
[QUOTE="vieras";29076811]Mitä sä nyt jahkaat. Sä voit olla omasta puolestasi olematta tekemisissä, mutta älä estä luomasta suhdetta lapsiinsa. Se joko haluaa suhteen lapsiinsa tai ei. Sama oikeus sulla, mutta sä ilmeisesti haluat suhteen lapsiisi.[/QUOTE]

Haluan ehdottomasti. Kai mä vaan oon jotenkin kärsinyt tästä tilanteesta aika pahasti, ja nyt on jo melkein puolet raskaudesta takana ja päivääkään ei ole vielä tuntunut hyvälle, niin onhan se harmi.

sattuuliikaa
Jännä ettet edes muista minkä syyn takia teit tämän aloituksen.
Mitä ihmettä? Tottakai muistan, mutta kun tässä ketjussa on matkan varrella syytetty mua valehtelijaksi ja sanottu että koko juttu on keksittyä. Niin mistä mä tollasesta kommentista voin päätellä että meinaatko päästämääni valhetta miehelle vai mitä.
Sitäpaitsi aborttiasia ja tilanne miehen kanssa taitaa muutenkin olla jo käsitelty, niin ei siksikään tullut mieleen että enää siihen kommentillasi viittaisit.

sattuuliikaa
Monta kertaa on kysytty, mikset vastaa? Tukiverkosto, onko sulla? Omat vanhempasi? Muut sukulaiset?
Neuvolan kautta saa apua, ja Ensikoti on yksi vaihtoehto.
Olen kyllä vastannut: Omat vanhemmat eivät voi auttaa, muita sukulaisia aika vähän ja osa aika etäisiä mulle tai sitten asuvat toisella puolella suomea.
Lue ketju läpi äläkä vaan viimeisiä vastauksia niin saat ehkä haluamasi tiedot ;)

?????
Olen kyllä vastannut: Omat vanhemmat eivät voi auttaa, muita sukulaisia aika vähän ja osa aika etäisiä mulle tai sitten asuvat toisella puolella suomea.
Lue ketju läpi äläkä vaan viimeisiä vastauksia niin saat ehkä haluamasi tiedot ;)
Että 16 sivua saman jankkaamista pitäs selata läpi? Älä viitti.
Mitä työtä sä muuten teet kun ehdit roikkua täällä päivälläkin?

ok
No kyllä olen lukenutkin ja sulle kirjoitellut, kiitos vaan.

Ja jos tukiverkostoa ei kerran ole, niin nyt pitää alkaa sellaista luoda. Miten sä muuten selviät kahden vauvan kanssa? Yksikin pieni vauva saattaa viedä 95 % äidin ajasta. Kaksoset usein syntyy ennen aikojaan, raskaudessa on isommat riskit jne. Kuka käy kaupassa sulle kun lasten kanssa ei vielä voi/osaa mennä ulos, kuka pitää toista vauvaa sylissä kun sulla on toinen käsittelyssä, vai annatko aina vaan huutaa.. Miten sun mielenterveys kestää, kun yöherätykset on tunnin välein, toinen vauva herättää toisen itkemään, toinen ei nuku kuin pystyasennossa nuhan takia ja itse et ole kahteen päivään nukkunut kuin 1,5 tuntia putkeen..

Mun tuttava on ollut alusta asti kaksosten yh. Hän sanoi, että jos ei oma äiti olisi tullut heille asumaan pikkuvauva-ajaksi, olisi varmaan tullut hulluksi ja tehnyt jotain kamalaa. Ei toivonut kenellekään samaa, jos nyt ei aborttiakaan.

Mä nyt vähän maalailen kamalia kuvia, mutta vain sen takia, että tajuat ajoissa hakea apua.

sattuuliikaa
No kyllä olen lukenutkin ja sulle kirjoitellut, kiitos vaan.

Ja jos tukiverkostoa ei kerran ole, niin nyt pitää alkaa sellaista luoda. Miten sä muuten selviät kahden vauvan kanssa? Yksikin pieni vauva saattaa viedä 95 % äidin ajasta. Kaksoset usein syntyy ennen aikojaan, raskaudessa on isommat riskit jne. Kuka käy kaupassa sulle kun lasten kanssa ei vielä voi/osaa mennä ulos, kuka pitää toista vauvaa sylissä kun sulla on toinen käsittelyssä, vai annatko aina vaan huutaa.. Miten sun mielenterveys kestää, kun yöherätykset on tunnin välein, toinen vauva herättää toisen itkemään, toinen ei nuku kuin pystyasennossa nuhan takia ja itse et ole kahteen päivään nukkunut kuin 1,5 tuntia putkeen..

Mun tuttava on ollut alusta asti kaksosten yh. Hän sanoi, että jos ei oma äiti olisi tullut heille asumaan pikkuvauva-ajaksi, olisi varmaan tullut hulluksi ja tehnyt jotain kamalaa. Ei toivonut kenellekään samaa, jos nyt ei aborttiakaan.

Mä nyt vähän maalailen kamalia kuvia, mutta vain sen takia, että tajuat ajoissa hakea apua.
Joo mun pitää pyytää apua neuvolasta, mulla on aika 21.10. Puhun asiasta sillon :)
Tiedän että tarviin apua, ja paljon.

sattuuliikaa
Tilannetta vaikeuttaa myös se, että eräs kaveripoikani on selvästi kiinnostunut minusta :( Häntä ei kuulemma lapset haittaa (?) mutta en usko että itse jaksan heti synnytyksen jälkeen lasten ollessa pieniä panostaa suhteeseen. Nyt mietin aloitanko suhdetta ollenkaan vai annako suosiolla olla.

"hihi"
Tilannetta vaikeuttaa myös se, että eräs kaveripoikani on selvästi kiinnostunut minusta :( Häntä ei kuulemma lapset haittaa (?) mutta en usko että itse jaksan heti synnytyksen jälkeen lasten ollessa pieniä panostaa suhteeseen. Nyt mietin aloitanko suhdetta ollenkaan vai annako suosiolla olla.
jos se auttaa nyt ja sen jälkeen kun vauvat on syntyny ni sehä o hyvä mies sit :)

hhuh
Sä oot oikeestaan jotenkin päästä pehmeä, pakko olla väkisellä koko ajan jonkun kanssa. Ethän tuu sit tänne vänisee kun tuokin poika häippäsee. Ei pahalla mut sun ikäset pojat harvemmin pystyy sitoutumaan noin vaativiin parisuhteisiin.

Yhteistyössä