Golf Variant

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auto vaihtoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auto vaihtoon

Vieras
Millainen auto on Golf Variant? Ajettavuus, penkin säädöt, tavaratilan tilavuus.... Kaikki mielipiteet kiinnostaa. Nyt on vanha farkku Ford Focus ja auto pitäisi päivittää uuteen.

Hyvä oli ajaa, kyydissä mahtu miltei mitä vain. Luotettavampi kuin junan vessa. Vei vähän polttoainetta. Miellytti silmää sisältä ja ulkoa. Rahallisestikin oiva auto (vakuutukset, osat ym).

:laugh: palstamamma vääntää autoista.

Golf on hyvä, mutta mikään auto ei ole ylivertainen. Mm. polttoaineen kulutus on erittäin lähellä muita vastaavia autoja. 1.6l bensa-autot eivät todellakaan vie siten, että joku 12l ja toinen menee hajulla. Vakuutuksetkin ovat hyvin lähellä muita vastaavia autoja.

Luokassaan se silti on parhaasta päästä.

[QUOTE="Anne";29074111]Hyvä oli ajaa, kyydissä mahtu miltei mitä vain. Luotettavampi kuin junan vessa. Vei vähän polttoainetta. Miellytti silmää sisältä ja ulkoa. Rahallisestikin oiva auto (vakuutukset, osat ym).[/QUOTE]

Golf on hyvä, mutta mikään auto ei ole ylivertainen. Mm. polttoaineen kulutus on erittäin lähellä muita vastaavia autoja. 1.6l bensa-autot eivät todellakaan vie siten, että joku 12l ja toinen menee hajulla. Vakuutuksetkin ovat hyvin lähellä muita vastaavia autoja.

Luulin kyllä tota nikkiä miespuoliseksi, mut palstamammahan se väittääkin olevansa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Hohhoijaa.. En väittänyt ylivertaiseksi, en väittänyt että menee hajuilla siinä missä toinen loppaa yli kympi. En myöskään sanonut että vakuutukset olisi mitenkään superalhaiset..
Väännä vaan omia sanojasi, älä mun.

Mun mielipide on se, että se on ihan hyvä auto ajaa. Kivan tilava ja edukas kun on luotettava ja halvat osat mm.

Aloittaja on kyllä nainen ja etsin molemmille puolisoille sopivaa autoa. Mies pitää isosta tavaratilasta ja automaatista. Itse arvostan penkin helppoja säätöjä sekä tilavaa jalkatilaa ja näkyvyyttä ulos. Ratin säädöt on myös tärkeät. Jos säätövaraa ei ole, niin penkin joutuu kiskonaan ihan eteen ja sen jälkeen sivupalkit peittävät näkyvyyden. Autoon pitäisi saada mielellään Iso-Fixillä turvaistuin kiinni. Tavaratilan käyttöä helpottaisi helposti yhdellä kädellä alas pudotettavat takapenkit ja tasainen tavaratila kuten Hondassa. Värillä ei ole niin väliä :-) Ruostuuko helposti kuten Ford?

Olen tykännyt. Ainoa miinus, että nykyisen pojan turvaistuimen (Besafe izi combi isofix-kiinnityksellä selkä menosuuntaan) ollessa takapenkillä etupenkin joutuu ottamaan aika eteen. Mutta tavaratila on hyvä, takapenkit saa kaadettua näppärästi jne. Ollaan miehen kanssa aika erimittaisia ja etupenkin säädöt onnistuu kyllä näppäristi. Me käytiin ostovaiheessa koeajamassa myös saman konsernin Scoda Octavia ja mielestäni ajettavuus oli huomattavasti parempi Golfissa, makuasioita toki.

Makuasioita nimenomaan. Itse pidän Hondasta ja mies olisi valmis vaihtamaan Toyotaan, mutta en oikein lämpene ajatukselle. Ei tässä auta kuin koeajokierros. Nuo lisävarusteet ärsyttävät. Aikoinaan päädyin Hondaan, kun suurin osa järkevistä lisävarusteista oli Hondassa vakiona. Variantissa joutuu ostamaan lisävarusteita nipun. Vaikeata.

Meidän vanha 2002 mallin Golf Variant oli sellainen murheen kryyni, että onneksi päästiin eroon siitä! Ei varmaan mennyt puoltakaan vuotta ettei joku osa olisi prakannut ja tullut kallista remppaa. Ajettavuus oli toki hyvä ja tykkäsin auton tuntumasta. Lisäksi takapenkki turvaistuimille ja kaukaloille ihan liian ahdas (eteen ei mahdu istumaan jos takana be safe isofixillä). Varaosat olivat usein kalliita ja piti tilata jostain merkkimestasta kun sellaiset yleismerkkiset eivät käyneet.
Autosta hajosi esim. vakionopeudensäädin vaikka sitä ei oltu edes asennettu käytettäväksi (oli valmius tämän asentamiseen). Se sitten heitti niitä virhevaloja niistä koko ajan ja korjattua saatiin vain asentamalla se halvatun vakionopeudensäädin, mitä tosiaan ei alunperin koko autossa edes ollut. :/ En ikipäivänä osta enää toista Volkkaria.

Unohtui tuosta edellisestä vielä se, että nuo Golfit ovat järjestään aivan tolkuttoman matalia autoja, joten jos tarvitsee esim. talvella mennä vähänkään kuoppaisemmalla/jäisemmällä tiellä niin maavara loppuu ja siinähän sitten menet pohjapellit paukkuen eteenpäin tai jäät kiinni siihen.

Mä olen kyllä kovasti tykännyt myös noista lisävarusteista, esim. peruutustutka, taskuparkkiassistentti, vakionopeudensäädin jne. Toki kaikilla on erilaiset tarpeet. Meillä siis vuoden 2011 malli ja takapenkille kyllä mahtuu Besafe isofix-kiinnityksellä selkä menosuuntaan, mutta pelkääjän paikan penkin joutuu ottamaan aika eteen. Kertaakaan ei olla tuota jouduttu viemään ylimääräisiin huoltoihin (määräaikaishuoltojen lisäksi), kilometrejä lähemmäs 50 000 km. Meillä tosiaan suhteellisen uusi malli niin ei oikein voi verrata kymmennen vuotta vanhaan autoon.