Onko Mocca Master todella parempi kuin muut kahvinkeittimet?

Perustelut kiitti :) Ollaan harkittu uuden ostoa ja tosi monet sanoo mocca masterin olevan kaikkein paras, eivätkä vaihtaisi enää mistään hinnasta "tavalliseen". Mitä siitä tekee niin hyvän? Kyllähän sen hinta vähän kirpaisee kun nyt ollaan niin pa että :D
 
Mun mielestäni se on ruma, näyttää ydinvoimalalta eikä sovi mihinkään sisustukseen. Kahvi on kyllä maultaan erinomaista, pidän siitä, että se on oikeasti kuumaa. Siis reilusti yli 90-asteista, ja se onkin tuoreen kahvin optimilämpö. Joku tuossa sanoi, että masteri tekee kylmää kahvia, niin kannattaisi varmaan korjauttaa laite: jos se olisi yhtään kuumempaa, se olisi kiehuvaa, ja sellaistahan kahvi ei saa olla. Toinen juttu on se, että keitin pitää muistaa puhdistaa säännöllisesti, jotta hyvä kahvinmaku säilyy. No, samahan pätee tietysti kaikkiin keittimiin.
 
Miusta on tosiaan paras kahvinkeitin, keittää hyvää, kuumaa kahvia.
On kestänyt jo 8-9 vuotta. =)
 
Mustan juojalle ihan liian kuumaa ja usein vielä kitkerää. Huonoin keitin minun mielestäni.
Mokkiksessa on kaksi kytkintä (karvalakkimallissa vain yksi) ja jos keität alle puoli pannua niin se toinen namiska pitää olla pois päältä tai menee liian kuumaksi ja maistuu palaneelta.
Täydellä pannulla kytkin pitää olla päällä että tulee tarpeeksi kuumaa.
 
  • Tykkää
Reactions: vieras ap
Blue
No en mihinkään 20e kahvinkeittimeen vaihtaisi tota masteria, mutta varmasti muitakin saman hintaluokan yhtä laadukkaita ja hyviä keittimiä on olemassa. Kymmenen vuotta tuolla menty ja loppua ei näkyvissä. On mielestäni maksanut itsensä jo takaisin.
 
"..."
Jos kahvista tulee kitkerää, niin silloin keittäjä laittaa liikaa poroja tai ei pese keitintä, tai keittää kahvia haaleasta / lämpimästä vedestä. Mikäli kahvista tulee kylmää, niin laite on viallinen. :)
Oikein mainio masiina. Kahvi kuumaa ja helppo pitää puhtaana. Lisäksi kahvi tippuu nopsaan. Silloin alkuun luulin, että se mukana tullut kahvimitta oli yksi mitallinen. Joo -tuli kitkerää.
 
"Ai mää vai"
Meillä alkoi termosmallinen Moccamaster sanoa itseään irti 10 vuoden jälkeen. Muoviosat halkeilivat ja itse säiliösaa oli hieman hankala puhdistaa. Kahvin maku minusta ihan sama kuin muuallakin, en sitten tiedä. Nyt ostettiin tämä ja mielestäni kahvi on erittäin hyvää;
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/34694/dkmvm/Melitta-Look-De-Luxe-Termos-kahvinkeitin
 
[QUOTE="tirppanen";29070247]Mikä tahansa keitin keittää hyvä kahvia, kunhan huolehtii keittimen puhtaudesta. Mocca masterissa on se hyvä puoli, että siihen saa vara-osia.[/QUOTE]
Kaksi kertaa olen ostanut uuden lasikannun. Ei maksa kuin pari kymppiä. Yhden kerran vaimo pamautti tiskialtaan reunaan pannun rikki ja yhden kerran on kissat tiputtaneet keittimen maahan :D
Vesisäiliönkin olen vaihtanut kerran.
Keitin on melkein 10 vuotta vanha ja uutta vastaavassa iskussa.
 
"Vieras"
Mä en tykää, kahvi maistuu pahalta. Niinku palaneelta ja se on kylmää.
No tuota, moccamasterin "hyvyys" perustuu siihen että vesi on kuumempaa kuin muissa. Että kahvi on sitten mielestäsi kylmää? Ja maistuu palaneelta? Onkohan käytössäsi ehkä viallinen keitin :D

Mielestäni parasta kahvia tulee, ero oli huima vanhan halpiskeittimen ja moccamasterin välillä.

Toki kahvin makuun vaikuttaa se, milla mittasuhteella niitä puruja laittaa ja mitä kahvia käyttää, olen myös kuullut muutaman ihmisen suosittelevan, että moccamasterissa voi käyttää halutessaan pannujauhatuspuruja, että se olisi ikäänkuin ideaali moccamasteriin. Tiedä sitten, pitäisi varmaan kokeilla.
 
"vieras"
Moccamasterit ovat parhaimpia kahvinkeittimiä suodatinkahville, käsityötä ammattitaidolla. Pitkän ammattitaidon ja -tiedon lopputyö.

Kahvi on erinomaista oikein keitettynä, vie 100-0 markkinoiden muita keittimiä. Täytyy muistaa että hyvän kahvin salaisuus on monen asian summa, kahvi pitää olla laadukasta ja oikein säilytettyä, veden kylmää, kahvia ja vettä pitää laittaa oikeassa suhteessa, sekä kahvinkeittimen pitää olla laadukas ja puhdas. Hyvälläkin keittimellä huono keittäjä saa kuravettä aikaiseksi.

Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, minun mielestäni moccamaster on ajaton ja tyylikäs, jopa designklassikon arvon ansaitseva kaunis keitin.


Moccamasterissa on lisäksi 10 vuoden takuu, sekin kertoo jotain.
 

Yhteistyössä