auttakaa mua päättämään typerä juttu : ruokaa vai tupakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jannia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jannia

Vieras
ollaan kamalan röökiaddikteja miehen kanssa ja nyt niin vähän rahaa loppukuuhun asti että saamme joko ruokaa tai röökiä. kumpaakin ei. järki sanoo että tottakai ostetaan ruokaa ja lopetetaan nyt tupakointi kokonaan. mutta toinen ääni sanoo että syödään kaurapuuroa 3 viikkoa ja ostetaan kaikella rahalla röökiä. ahdistaa oikeasti. kun ollaan polttamatta niin tulee riitoja ja ärsyynnyn miehestäni koko ajan ja auon päätäni. tuo on niin kamala addiktio että se vaikuttaa joka asiaa jos ei polta. mitä tekisit? ja toivon vastauksia sellaisilta jotka polttavat tai ovat polttaneet..

kun poltetaan reilu maxi aski päivässä puoliksi ja jos ostan kumpaakin niin röökit ei kuitenkaan riitä rahapäivään asti.. ellei sit polta jotain muutamaa päivässä..

Itsekin olen muutaman kerran ollut vastaavassa tilanteessa ja olen sellainen ihminen että tupakka (ja kahvi) on viimeinen asia mistä tingin. Olen välillä syönyt todella todella köyhästi ihan vain sen takia että tupakkaa saan. Musta tulee melkoinen monsteri ilman tupakkaa. :( Tottakai niinä aikoina oon koittanut polttaa vähemmän mitä normaalisti (jopa puolet vähemmän). Näin siis itse olen toiminut, en tokikaan voi samaa suositella muille, sillä onhan se tyhmää, mutta kyllä tupakoijana ymmärrän niitä jotka tinkivät ennemmin ruuasta kuin tupakasta, vaikka tyhmäähän se onkin.

[QUOTE="vieras";29056191]Itsekin olen muutaman kerran ollut vastaavassa tilanteessa ja olen sellainen ihminen että tupakka (ja kahvi) on viimeinen asia mistä tingin. Olen välillä syönyt todella todella köyhästi ihan vain sen takia että tupakkaa saan. Musta tulee melkoinen monsteri ilman tupakkaa. :( Tottakai niinä aikoina oon koittanut polttaa vähemmän mitä normaalisti (jopa puolet vähemmän). Näin siis itse olen toiminut, en tokikaan voi samaa suositella muille, sillä onhan se tyhmää, mutta kyllä tupakoijana ymmärrän niitä jotka tinkivät ennemmin ruuasta kuin tupakasta, vaikka tyhmäähän se onkin.[/QUOTE]

Eli antaisit lapsesi olla nälissään ja ilman asianmukaisia vaatteita kun pitää saada sitä tupakkaa ja kahvia?

[QUOTE="vieras";29056198]Eli antaisit lapsesi olla nälissään ja ilman asianmukaisia vaatteita kun pitää saada sitä tupakkaa ja kahvia?[/QUOTE]

Missäs tuo kirjoittaja kertoi että hänellä oli tuolloin lapsia?

[QUOTE="vieras";29056198]Eli antaisit lapsesi olla nälissään ja ilman asianmukaisia vaatteita kun pitää saada sitä tupakkaa ja kahvia?[/QUOTE]

Ei ole lapsia nyt, eikä ollut silloinkaan. Ihan yksin asuva aikuinen olen.

No ei mee nyt läpi tää höpöhöpö-satu.

Miksi kukaan ostaisi kuukauden alkupäivinä KOKO rahalla röökiä tai pelkästään ruokaa loppukuuksi?

Ja jokainen tupakoitsija tajuaa että purutupakka tulee järjettömän paljon halvemmaksi ja lisäksi sitä voi säästellä tekemällä "ohkaisia" sätkiä.

Jos tilanne olisi aito ja mä oisin sä, niin ostaisin ruokaa ja purutupakkaa, säännöstelisin määrän jonka saa polttaa päivässä, ja jos jompi kumpi polttelee enemmän niin sitten on ilman loppukuusta.

Yhteistyössä