15 päivää vanha avaamaton rahka jääkaapissa, söisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se rahka näyttäis ja haisis ihan hyvältä niin söisin. Ja todennäköisesti se on ihan ok kuntoista jos on ollu suljetussa pakkauksessa jääkaapissa. Rahka kuten muutkaan hapanmaito tuotteet ovat käyttökelpoisia vielä pitkään viimeisen myyntipäivän jälkeen.
Meillä oli ennen kauppa ja kauppiaan perhe söi melko pitkälle niitä ruokia joista oli päiväys menny,,,terveitä ollaan :wave:

Jos se rahka näyttäis ja haisis ihan hyvältä niin söisin. Ja todennäköisesti se on ihan ok kuntoista jos on ollu suljetussa pakkauksessa jääkaapissa. Rahka kuten muutkaan hapanmaito tuotteet ovat käyttökelpoisia vielä pitkään viimeisen myyntipäivän jälkeen.
Meillä oli ennen kauppa ja kauppiaan perhe söi melko pitkälle niitä ruokia joista oli päiväys menny,,,terveitä ollaan :wave:

peessaan joka sanaa -
vaikka aloitusta en ymmärtänyt. Eli onko se rahka ollut 15 päivää eräpäivän jälkeen, ja kylmäsäilytyksessä kuitenkin koko ajan.

Just kitkeräksi alkaa vähän mennä tossa vaiheessa, jos oikein nyt tajusin.

*ja enkä siis ****uile, vaan jäi vaivaamaan kun en tajunnut kysymystä (ja mikä pahinta, muut olivat näköjään tajunneet :D *

Söisin vielä kolmen kuukauden jälkeenkin, kunhan ensin olen aisteillani tarkastanut, ettei se ole muuttunut miksikään. Rahka voi säilyä avaamattomana vaikka puoli vuotta ihan käyttökelpoisena. Näin on sanonut elintarvikealan tutkija kerran televisiossa. Itsekin työskentelen bakteerien parissa.

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Tää kaveri söi viikon vanhaa rahkaa:

1128871.gif

Näin tekisin ja olen tehnytkin, siis syöntipäätöksen. Pistin marjoja sekaan niin kitkerä makukin peittyi :whistle:

Mä käytän yleensä ruoanlaitossa ne mitkä on vähän kitkeriä.

Tiesittekö muuten että ihan kuunkierto, ympäristön lämpötila ja säätila, maidon laatu (aamulypsystä, iltalypsystä, saman päivän vai eilistä, mitä ruokaa elukka söi) vaikuttaa siihen miltä ne hapanmaitotuotteet ja juustot maistuu? Tosi jännää vai mitä ;) Mä oon tällanen harrastelijameijeristi ollut nyt muutaman kuukauden ajan :D

Yhteistyössä