ite tehyt joulukalenterit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toissavuonna tein lapsille ite kalenterin, olivat suuria Petshop-eläinten faneja (edelleenkin tosin leikkivät niillä) ja satuin huutiksesta löytämään edullisesti paketillisen niitä, olikohan niitä joku 15kpl. Semmoiset laitoin ja sit puuttuviin ihan vaan joko karkit molemmille tai osassa tais olla heijastimet, lelusormukset tms. pikkutavaraa.

Miekin oon miettinyt taas tälle vuodelle kalenteria, hyvä ketju sinällään, seuraan mielenkiinnolla jos itsekin sais vinkkejä :)

Mulla on ollut mm.

piparimuotteja (leivottiin piparit tuona päivänä yhdessä)
heijastimet
kuusenkoristeita
sormivärit
kortintekotarvikkeita
lumiukkokortit, tehtiin ulkoilulla sitten lumiukot (suojasäällä)
väriaineet ja ohjeet jäälyhtyjä varten pakkasaamuna
kynttilät itsenäisyyspäivänä
kirje, jossa kutsuttiin viettämään iltaa nuotiolla. Olimme pyytäneet muutamia ystäviäkin paikalle. Paistettiin makkaraa, juotiin kaakaota, paahdettiin vaahtokarkkeja

Karkkeja
Tarroja
Hiuspinnejä
Kyniä, kumeja, teroitin jne
Sukat
Boksereita
Sukkahousut
Shampoota/saippuaa
DVD
Piparimuotteja
Pipareita
Rusinoita
Legoja

Jos yllätys on niin iso, että ei mahdu kalenteriin, niin olen laittanut kalenterin taskuun aarrekartan, jonka avulla yllätyksen löytää.

150 palan palapeli josta saa joka päivä muutaman palan, jouluaattona on sitten palapeli valmis. Jonain vuonna meillä oli samalla tavalla hajotettu legopaketti pienemmiksi pussukoiksi joista sitten pikkuhiljaa kasautui valmis rakennelma.

Mä oon tehnyt meillä tuon itsetehdyn kalenterin kanssa niin, että - ensinnäkin se on kolmen lapsen yhteinen kalenteri eli avaavat sen vuorokerrallaan. Ja jokaisen luukun takana on Joulutonttumme kirjoittama henkilökohtainen viesti, missä sitten lopuksi kertoo päivän jouluisasta puuhasta, minkä ko. lapsi tekee :). Eli vaikka askartelepa ikkuinoihin tonttuja, tee ulko- oveen jouluinen ovikranssi, pidä joululaululevyraati jne...:) eli kaikkea pientä jouluun liittyvää puuhastelua ipanaisen kykyjen mukaan. Hiukan enempi ehkä tuottaa omaa päänvaivaansa kalenterin sisällön kanssa mutta lopputulos on aina niin palkitseva!

Lisäksi heillä on sitten se omansa tilpehööri/suklaakalenterinsa mutta yleensä tämä meijen Joulutontun kalenteria odotetaan suuremmalla jännityksellä ja innolla :).

• Tykkää
Reactions: chef ja emmiina
Meillä oli joku eri karkki (suklainen, marianne jne.). Sit oli parina päivänä tikkarit. Jouluaattona oli suffelit. Joskus oli tarroja. En muista mitä muuta oli...

Meillä on ollut ponnareita, pinnejä, karkkia, little pet shoppeja, muumitalon asukkaita, legoja yms. pientä kivaa, mikä on sitten juuri sillä hetkellä ollut lasten mielestä IN :)

Lisäksi meillä on siellä kalenterissa sellaisia "lappuja", joihin on piirretty kuva, joka viittaa siihen, että mitä sinä päivänä tehdään yhdessä. Kalenterista on löytynyt kuva mm. piparista, pulkasta, joulukorteista ja laivasta, joka on tarkoittanut sitä, että pakatkaa reput, tänään lähdetään laivalle! :)

Meillä kalenteri on ollut kaikkien lasten yhteinen, eli 3:n päivän välein on ollut jokaisella avaamisvuoro. Kuitenkin nuo tekemisjutut on olleet sellaisia, että koko perhe on niitä tehnyt, eikä siis vain se luukun avaaja.

Viimeksi muokattu:
mietin kanssa just tuota että pitäskö se olla niin että molemmat saa joka päivä yllärin vai vuorotellen...

Meillä ainakin kaikki 3 lasta ryntäävän aamusta innoissaan kalenterille, vaikka vain yhdellä on avaamisvuoro. Tosin meillä on lapsilla myös perinteiset suklaakalenterit, eli jokaisella on myös ne omat. Mutta ehdoton hitti on kuitenkin tuo yhteinen :)

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Meillä on ollut ponnareita, pinnejä, karkkia, little pet shoppeja, muumitalon asukkaita, legoja yms. pientä kivaa, mikä on sitten juuri sillä hetkellä ollut lasten mielestä IN :)

Lisäksi meillä on siellä kalenterissa sellaisia "lappuja", joihin on piirretty kuva, joka viittaa siihen, että mitä sinä päivänä tehdään yhdessä. Kalenterista on löytynyt kuva mm. piparista, pulkasta, joulukorteista ja laivasta, joka on tarkoittanut sitä, että pakatkaa reput, tänään lähdetään laivalle! :)

Meillä kalenteri on ollut kaikkien lasten yhteinen, eli 3:n päivän välein on ollut jokaisella avaamisvuoro. Kuitenkin nuo tekemisjutut on olleet sellaisia, että koko perhe on niitä tehnyt, eikä siis vain se luukun avaaja.

No katopas :D - onkohan teijen tonttu läheistä sukua meijen tontulle :D?!

JA joo, vaikka meilläkin on toi päivän juttu osoitettu yhdelle lapselle kerrallansa, niin totuushan on se, että päivän aikana siihen puuhaan osallistuu sitten kaikki muutkin :). Sellaista mukavaa, välitöntä yhdessäolemista ja puuhastelua, jotta saavat piiiiitkääään joulukuun päivät kulumaan odotuksen tuskissaan.

Meillä on jokaisella lapsella oma joulukalenteri. Sieltä löytyy pikkukarkkeja, pikkuisia rusinapaketteja, purukumia, pikkuautoja, joulukoristeita, legoja, jne. Teini-ikäisellä oli kalenterissa kynsilakkoja, meikkejä, sukkia, karkkia jne.

meillä on ollut viime vuonna itsetehty joulukalenteri (lapset on vielä 2v ja 4v), laitoin siihen duploja ja aina välillä oli jotain nameja, rusinoita jne..

Toi aarekartta on ihan mahtava idea, sillä viime vuonna oli just se ongelma että välillä tavarat eivät mahtuneet lokerikkoon :)

150 palan palapeli josta saa joka päivä muutaman palan, jouluaattona on sitten palapeli valmis. Jonain vuonna meillä oli samalla tavalla hajotettu legopaketti pienemmiksi pussukoiksi joista sitten pikkuhiljaa kasautui valmis rakennelma.

Joo, mä oon tehny nyt monena vuotena itse legojoulukalenterin. Noi kaupan versiot maksaa yli kakskymppiä ja niistä saa vaan pientä sälää. Samalla rahalla saa reilunkokosen legopaketin. Oon sitten näperrelly niistä paloista pieniä pusseja, joissa on aina muutama pala ja siihen liittyvät ohjeet. Lapsesta on ollu tosi hauskaa arvuutella, millainen kokonaisuus tällä kertaa rakentuu.

[QUOTE="vieras";29051669]Hohhoijaa, ensin sä olet kuolemassa ennen muksun eskariin menoa, makaat muka sairaalassa kuolemankielissä ja nyt suunnitteletkin joulua. Hienosti kehitelty ;)[/QUOTE]? kielletty jossakin kuitenkin elämästä normaalia elämää loppuun asti?asioita voi tehdä etukäteen valmiiksi sen minkä voi ihan vain sen takia että haluaa helpottaa toisen taakkaa.vai pitäisikö mun sun mielestä vain maata ja odottaa ja odottaa ja odottaa josko tänään tai NYT se elämä loppuu?

Yhteistyössä