työttömyys tuhoaa mua hitaasti mutta varmasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjjjjj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jjjjjj

Vieras
Parisuhdekin kriisissä. Töitä ei vaan löydy vaikka kuinka yrittää. Joka paikasta vaan tulee selitys miten on huonot ajat ja ei lupaa rekrytoida.Aloitin pph opinnot mutta olen epävarma niistäkin ja meneehän tässä vielä aikaa että pystyis sillä työllistyä. Välillä tuntuu että tuun hulluksi... Haluan elää normaalia elämää, käydä töissä ja tienata.

Kuulostaa tutulta. Samat fiilikset on itselläkin ollut työttömyyden aikaan. Onneksi pääsin kouluun ja olen sen jälkeen työllistynyt sen verran hyvin, että työttömyysjaksot ovat jääneet lyhyiksi. Tsemppiä! Jospa sinullakin nuo pph opinnot tuottaisivat mielekästä työtä tulevaisuudessa.

Parisuhdekin kriisissä. Töitä ei vaan löydy vaikka kuinka yrittää. Joka paikasta vaan tulee selitys miten on huonot ajat ja ei lupaa rekrytoida.Aloitin pph opinnot mutta olen epävarma niistäkin ja meneehän tässä vielä aikaa että pystyis sillä työllistyä. Välillä tuntuu että tuun hulluksi... Haluan elää normaalia elämää, käydä töissä ja tienata.

Kauanko sä olet ollut työtön?

Itse menin opiskelemaan kun olin tulla seinähulluksi työttömänä. Niin, ja ehdin olla työttömänä 3kk, mutta tuntui elämä todella turhalta.

Eli etsi lähimmästä amk:sta joku fiksunoloinen ala, ja aloita vain opiskelu :)

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29046037]Et ole kauan ollut työttömänä vielä.[/QUOTE]

Hyvä ihme sinun kanssasi. Sittenkö vasta saa olla tympiintynyt työttömyyteen, kun on ollut työtön yhtä kauan kuin sinä? Toivon, ettei ap koe kohtaloasi mikäli 20v työttömyys tarkoittaa sitä, että ihmisestä tulee flegmaattinen valittaja, jota ei mikään huvita/kiinnosta. Täällä oli juuri parin sivun ketju, jossa sinulle ehdotettiin vaikka mitä tekemistä jos et jaksa olla vain kotona. Mutta kun et jaksa, ei huvita, olet jo kokeillut. Lähes 2 vuoden työttömyys ON pitkä sellaiselle, joka yhtään jaksaa kiinnostua mistään, tai muutenkin (lähes) kenelle tahansa. Se, että sinä olet ollut työtön 20 vuotta ei mitenkään tee sinusta "parempaa" työtöntä, joka saa väheksyä muiden työttömyyttä.

Ap, sulle toivon tsemppiä opintoihin ja sen jälkeen työelämään. Itsekin olin työtön pitkään, 1,5 vuotta (eräiden mielestä varmaan ihan amatööri) ennen kuin sitten tärppäsi. Ehdin sinä aikana opiskella uudenkin ammatin, mutta sitten sainkin työpaikan vanhalta alaltani. Se on bonusta, jos on useampi ammatti mihin voi hakea. Anyway, kyllä siinä työttömänä ehti kyllästyä. Täytin aikani vapaaehtoistyöllä opiskelun lisäksi, pelkäsin että jämähdän kotiin ja joku aamu tajuan, että olen ollut työtön 20 vuotta. Henkisesti se olisi tuhonnut minut. Älä jumiudu kotiin, harrasta ja tee, tule ja mene. Uskon, että niin jaksaa henkisesti vireänä ja jaksaa hakea töitä ja uskoa siihen, että ei tämä ole ikuista.

Yhteistyössä