Hiukset lähteny tosi pahasti, apua kaipaan miten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
niitä kannattais leikata?
Hiuksia tippuu toki joka puolelta tasasesti, mut pahiten se näkyy otsassa ja päälaella - päänahka kuultaa jo mukavasti läpi. Mulla on pitkät hiukset ja pidän ne nyt visusti ponnarilla ettei toi päälaki paista. Mutta, ajattelin josko nää sitten vaan leikkais, mutta miten kannattais? Ehdotuksia?

Ja hiustenlähdön syy on kyllä tiedossa mut sille ei oikeen nyt voi tehdä mitään joten täytyy nyt vaan keksiä miten vähän edes peitellä sitä..

Mene heti lääkäriin. Sinulla on hiuspohjan analiushypnasicus. Siihen auttaa sitruunan, kookoskerman ja oliiviöljyn sekoitus päänahkaan 2 päivän ajan neljästi päivässä. Hoidon jälkeen hiuksesi ovat yhtä tuuheat kuin leijonakuninkaan harja. Ps. tämä toimii varmasti ja jos ei toimi hommaa hiustenleikkuukone :)

Ööh, no anteeks mut enpä usko että mikään ulkoinen apu auttaa tähän. Tiedän syyn hiustenlähtöön, johtuu eräästä sairaudesta, ja se helpottaa kyllä jossain vaiheessa taas ja ainakin osa kasvaa kyllä takasin.

Tämä on täysin tuore saksalaisten ihotauti lääkärien löytämä loisrotu joka syö ihmisen hiuspohjanjuurta, kyseinen laji on nimeltään vaginoisruitzqus.

[QUOTE="jooseppi";29043273]mikähän tuo tauti on kun ei googgeli sitä tunne?[/QUOTE]

Johtuu vaikeasta raudanpuutteesta sekä kilpirauhasen vajaatoiminnasta jonka lääkehoito jouduttiin keskeyttämään syystä X (enkä ala selvittämään syitä enempää kun en nyt siitä syystä avausta edes tehnyt).

Mene heti lääkäriin. Sinulla on hiuspohjan analiushypnasicus. Siihen auttaa sitruunan, kookoskerman ja oliiviöljyn sekoitus päänahkaan 2 päivän ajan neljästi päivässä. Hoidon jälkeen hiuksesi ovat yhtä tuuheat kuin leijonakuninkaan harja. Ps. tämä toimii varmasti ja jos ei toimi hommaa hiustenleikkuukone :)
Öh, mikä? Oliko tämä joku vitsi..?

AP:lle; mullakin on aika pahasti tippunut hiukset päästä. Johtuu myös sairastelusta / sairaudesta. Kampaajan mielestä ei vielä paha, mutta itsestä tuntuu kamalalta kun hiuksia lähtee tukoittain joka päivä. Ja itse huomaan kuinka palöjon hiukset on vähentyneet. Mulla kun oli joskus todella tuuhea paksu ja hyväkuntoinen tukka. No vielä on kunto hyvä, mutta todella paljon vähemmän vain hiuksia. Toivon tosiaan että korjaantuu kunhan tervehdyn joskus. Näin kampaaja _vähän_ lupaili :(

Mulla sama kuvio, eli sairaus/lääkkeet ohentaneet hiuksia. Viviscal toimii, olen kokeillut monia. Tabletteja on ollut käytössä ja pikkuhiljaa tulokset näkyy. Myös volyymikuitu voi tehdä hiukset tuuheamman näköisiksi. Lisäksi on hyvä säännöllisesti hieroa päänahkaa verenkierron ja samalla hiusten kasvun lisäämiseksi. Shampoo ja hoitoaine on nioxin, sekin on hyvä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos teille asiallisesti vastanneille :D Millaset hiusmallit teillä on? Mulla ois ens viikolla kampaaja ja mietin mitä teen...nyt siis pituus noin puoleen selkään. Onko paras leikkuuttaa vaan semmonen "kananpeffa" jonka voi vahalla sotkea vai mikä ois hyvä.. ?

Mä taas en voi ponnarilla pitää, koska sitten se hiustenlähdön vasta huomaakin. Puolipitkä letti ja vapaana. Onneksi mulla on jo millin sänki kasvamassa. Puolet varmaan lähti hiuksista, ja tasaseen tippuu kyllä vieläkin. Enkä tiedä miksi. Priorinin shampoo tekee nää haivenet jotenkin tosi tuuheammaksi ja ilmavammaksi. Ihan eri kuin tavallisella pesis. Eikä maksa kuin 13 euroa pullo.

[QUOTE="Sirkkeli";29043353]Mä taas en voi ponnarilla pitää, koska sitten se hiustenlähdön vasta huomaakin. Puolipitkä letti ja vapaana. Onneksi mulla on jo millin sänki kasvamassa. Puolet varmaan lähti hiuksista, ja tasaseen tippuu kyllä vieläkin. Enkä tiedä miksi. Priorinin shampoo tekee nää haivenet jotenkin tosi tuuheammaksi ja ilmavammaksi. Ihan eri kuin tavallisella pesis. Eikä maksa kuin 13 euroa pullo.[/QUOTE]

Hitsi, mulla ei ole edes sänkeä kasvamassa takaisin :( Kunhan vain tulisin terveeksi ja saisi jättää kaikki lääkkeet veke niin alkaisi(ko) hiuksetkin elpymään...? Mulla käytössä kampaamon Mitchell tms.. Onks toi priorin hyvää? Mitä se "lupaa" ja mihin oin tarkoitettu..??

En nyt muista mitä tuo Priorin lupaa, mutta hiustenlähdöstä kärsiville on tarkoitettu. Mulla heti ekasta pesusta auttoi niin, ettei päänahka ollut enää niin arka. Tekee hiukset oikeasti paremman näköiseksi. En tiedä, onko tolla mitään merkitystä mun millin sänkeen, ostin sen lähinnä aran päänahan takia.

Minusta on ihan turha alkaa mitään hoitotuotteita ostelemaan ja rahaa haaskaamaan, jos oikea syy on tiedossa. Leikkaat vaan lyhyeksi ja älä ainakaan värjää tummalla ja sillä menet kunnes hiukset palaavat. Pitkiä on turha pitää, kun niissä oheneminen näkyy paremmin. Lyhyt polkka tai muu malli (ponnarille meneviä on helpompi kammata kaljun peitoksi). Kun hiukset kasvavat takaisin, niin niistä tulee "piikkejä", joita on kivempi siloitella lyhyissä hiuksissa ja sitten ei ole katkenneen näköisiä hiuksia latvat täynnä. Paranemisia!

Jos kyse nyt pidempiaikaisesta asiasta, niin vaalea väri peittää harvenemista. Päälaki ei paista läpi. Kysy kampaajalta apua. On varmasti leikannut hiustenharvenemisesta kärsineiden hiuksia ennenkin.

[QUOTE="Sirkkeli";29043413]En nyt muista mitä tuo Priorin lupaa, mutta hiustenlähdöstä kärsiville on tarkoitettu. Mulla heti ekasta pesusta auttoi niin, ettei päänahka ollut enää niin arka. Tekee hiukset oikeasti paremman näköiseksi. En tiedä, onko tolla mitään merkitystä mun millin sänkeen, ostin sen lähinnä aran päänahan takia.[/QUOTE]

Ei mun päänahka ole herkkä tai arka. Tukka vaan tippuu. Syy (todennäköisimmin) sairaudessa. Eli pitäisi parantua kunhan olen taas terve. Ellei ehdi kaikki tippua pois ennen parantumista... :(

Mulla lähti kans hoitamattoman kilpparin vajaatoiminnan takia reilu kolmasosa hiuksista päästä. Itse en jaksanut siitä kuitenkaan silloin niin välittää, kun muut oireet häiritsi enemmän. Mutta pidin kuitenkin hiuksia aina auki ettei ne rasitu liikaa jostain kampausviritelmistä, kun ne myös irtoamisen lisäksi katkeili joukoittain. Auki ollessa ne myös näytti paksummilta, koska oli sellaiset hamppumaiset. Mulla ei onneksi lähtenyt hiukset mistään tietystä kohden erityisesti vaan ihan tasaisesti. Mutta jos sulla on ongelma päälaen kanssa, niin ehkä sulle siten sopis joku huivi pantamaisesti päähän (osan hiuksista voi jättää eteen jos otsa huolestuttaa, tai auttaisko otsatukka?) Ja vaalea väri tosiaan näyttää paremmalta jos on tosi harvat hiukset, ei niin erotu, mulla oli ihan blondit hiukset silloin. Tosin jos hiustenvärjäys edistää hiustenlähtöä, niin sitten ei ehkä kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29043479:
Mulla lähti kans hoitamattoman kilpparin vajaatoiminnan takia reilu kolmasosa hiuksista päästä. Itse en jaksanut siitä kuitenkaan silloin niin välittää, kun muut oireet häiritsi enemmän. Mutta pidin kuitenkin hiuksia aina auki ettei ne rasitu liikaa jostain kampausviritelmistä, kun ne myös irtoamisen lisäksi katkeili joukoittain. Auki ollessa ne myös näytti paksummilta, koska oli sellaiset hamppumaiset. Mulla ei onneksi lähtenyt hiukset mistään tietystä kohden erityisesti vaan ihan tasaisesti. Mutta jos sulla on ongelma päälaen kanssa, niin ehkä sulle siten sopis joku huivi pantamaisesti päähän (osan hiuksista voi jättää eteen jos otsa huolestuttaa, tai auttaisko otsatukka?) Ja vaalea väri tosiaan näyttää paremmalta jos on tosi harvat hiukset, ei niin erotu, mulla oli ihan blondit hiukset silloin. Tosin jos hiustenvärjäys edistää hiustenlähtöä, niin sitten ei ehkä kannata.

Mun pää on sen mallinen ettei siinä pysy mitkään sellaset pantahuivit, kokeiltu on. Otsista ei viitti ees harkita kun siitä tulis tosi onnettoman harva ja se täytyis vetää puolivälistä päälakea.. :P Hiukset täytyy saada vedettyä taakse tai sivulle et noi harvat kohdat jää piiloon.. värjätä en ajatellu sen kummemmin, mulla on semmoset vaalean-keskiruskeat hiukset niin ajattelin jos vähän vaaleita raitoja laittais?

[QUOTE="a.p";29043506]Mun pää on sen mallinen ettei siinä pysy mitkään sellaset pantahuivit, kokeiltu on. Otsista ei viitti ees harkita kun siitä tulis tosi onnettoman harva ja se täytyis vetää puolivälistä päälakea.. :P Hiukset täytyy saada vedettyä taakse tai sivulle et noi harvat kohdat jää piiloon.. värjätä en ajatellu sen kummemmin, mulla on semmoset vaalean-keskiruskeat hiukset niin ajattelin jos vähän vaaleita raitoja laittais?[/QUOTE]

Ok. Vaaleat raidat vois olla hyvä idea, turvallisempikin tuossa tilanteessa kuin koko pään värjäys.

Hiustenlähtöön ja huonoon kuntoon vaikuttaa sen sata ja yksi asiaa eli mitään ihmepilleriä ei ole, jolla saisi pitkät ja paksut hiukset ja heti puolessa vuodessa.

Myös sairaudet ja lääkitykset voi vaikuttaa hiusten kuntoon ja ennen kaikkea hiusten käsittely.

Hius kasvaa 1-2cm kuussa, joten lyhyestä pitkäksi kestää kasvaa vuosia.

Parturi katsoo hiuspohjan ja kertoo sen kunnon, joten siellä kun käy, niin tietää missä mennään.

Lisäksi hius on välillä lepovaiheessa eikä kasva yhtään vaikka mitä söisi tai tekisi.

Myös perintötekijät sanelevat saako pitkät, kiharat, paksut tai ohuet hiukset vai ei.

Myös hiusten kasvusykli on omanlaisensa, kuukaudessa tai parissakaan, ei tapahdu näkyviä muutoksia, vaikka esim. biotiini toimisikin. Lepovaiheessa oleva hiusnysty ei siis tuota uutta karvaa, vaikka olisi mikä ihmeaine tahansa käytössä. Hiusnysty viettää sen lepovaiheensa, ja kun karva alkaa lopulta (toivottavasti) kasvaa, se kasvaa noin 1-2cm kuukaudessa.

Lyhyiden hiusten palautuminen pitkäksi kestää reilusti yli vuoden.

Lukekaa aina tuotteen sisällysluettelo.

Googlatkaa aineet, joita tuotteessa on.

Jos tämän jälkeen olette varmoja, että oireenne johtuu jonkin tämän tuotteen ainesosan puutteesta, niin sitten voi haaskata rahansa tähän.

Hyvin hoidetut lyhyet hiukset ovat paremmat kuin väkisin kasvatettu pitkä ohut liimaletti.

Ihmisessä kokonaisuus ratkaisee eikä pelkkä hiusten ulkonäkö.

Sijoita muutamaan kodinkoneeseen, kuten blenderiin ja sauvasekoittimeen, jolla saat vaihtelua ruokiin ja nopeaa sekä terveellistä helpolla.

Ravinteet purkista vai lautaselta!

Yhteistyössä