Varastettu/ pimeä tavara kirppiksellä. Miten suhtautua ja mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Kävin eilen kirpparilla ja eräs pöytä oli TÄYNNÄ upouusia Niken, Billabongin, Adidaksen, Puman, Conversen huppareita, kenkiä jump suiteja yms. Tavaroita oli valtavasti ja ne eivät meinanneet edes mahtua pöytään. Ne kaikki olivat virheettömiä ja upouusia monessa eri koossa. Ei siis mitenkään "oho ostin liian pienet, no laitampa kirpparille" Hintaa tuotteilla oli 30-60 euroa.

En ostanut ja mua alkoi jotenkin todella paljon ärsyttämään, miksi myydä uutta tavaraa kalliilla ja vieläpä epärehellistä tavaraa kirpparilla. Mitä siihen kannattaisi tehdä? Antaa olla? Poliisille? Verottajalle? :/

No ennen kuin ilmoitat poliisille ota huomioon että kyse voi olla että ne on loppuerä myymälästä joka lopetettu. Luulis että hlö joka varastaa myydäkseen kirpparilla möisi pilkkahintaan, että varmasti saa rahaa ja usein on ostaja valmiina. En jaksa uskoo että vartavasten pöllitty kirpparimyyntiin.

Ottaisitko ensin selvää onko edes varastettua ja verotonta? Mistä tiedät vaikka ovat jonkin yrityksen loputtua jääneet jämiksi. Itselläni kokemusta sellaisesta ja niistähän on sitten verokin maksettu. Suomi on kyllä niin kateellista kansaa kuin olla ja voi.

Jep, en mä nyt heti menis soittelee poliisille, jos joku myy uutta niken kamaa kirpparilla. Mistä sinä tiedät onko se pimeää tai varastettua?! Ihme kansalaispoliisi.

Ei ne feikkejä ollut, tutkin melko tarkkaan niiittä ja pilkkahintaanhan se menevät koska alle neljänneksen ovh:sta ne olivat. Tuo sama pöytä on ollut kirpparilla jo kuukausi tolkulla.....

Voiko kirppari ostaja vaatia myyjältä mitään tietoja alkuperästä? Ja kyllä olen melkoinen kansalaispoliisi, mua vtuttaa suunnattomasti verojen kiertäminen, pimeä työ. Vaadin myös pizzerioissa ja muissa pikkarafloissa ana kuitin :D

[QUOTE="Merkki";29035537]Ottaisitko ensin selvää onko edes varastettua ja verotonta? Mistä tiedät vaikka ovat jonkin yrityksen loputtua jääneet jämiksi. Itselläni kokemusta sellaisesta ja niistähän on sitten verokin maksettu. Suomi on kyllä niin kateellista kansaa kuin olla ja voi.[/QUOTE]

Taa kateuskortti vedetään esiin:D Hyvänen aika, ei ap ollut kateellinen vaan huolissaan myydäänkö kirppiksellä varastettua tavaraa.

Ap:lle Voithan sä siitä ilmoittaa poliisille, mutta tuskinpa poliisi asialle kauheasti pystyy tekemään.

Voiko kirppari ostaja vaatia myyjältä mitään tietoja alkuperästä? Ja kyllä olen melkoinen kansalaispoliisi, mua vtuttaa suunnattomasti verojen kiertäminen, pimeä työ. Vaadin myös pizzerioissa ja muissa pikkarafloissa ana kuitin :D

No en minäkään mitään pimeää työtä puolla. Mutta muistathan itsekkin olla hyvä esimerkki suomenkansalaisena? Ja vaikka mahdollisuus tulisi menet lakien mukaan.

Kävin eilen kirpparilla ja eräs pöytä oli TÄYNNÄ upouusia Niken, Billabongin, Adidaksen, Puman, Conversen huppareita, kenkiä jump suiteja yms. Tavaroita oli valtavasti ja ne eivät meinanneet edes mahtua pöytään. Ne kaikki olivat virheettömiä ja upouusia monessa eri koossa. Ei siis mitenkään "oho ostin liian pienet, no laitampa kirpparille" Hintaa tuotteilla oli 30-60 euroa.

En ostanut ja mua alkoi jotenkin todella paljon ärsyttämään, miksi myydä uutta tavaraa kalliilla ja vieläpä epärehellistä tavaraa kirpparilla. Mitä siihen kannattaisi tehdä? Antaa olla? Poliisille? Verottajalle? :/
itse olen ostanut esim. Adidaksen outletista Vantaalta tuotteita parilla kympillä, joiden ovh. oli yli satasen. Suomessa kaatuu firmoja myös jatkuvasti, joten hyvähän varastosta on päästä eroon vaikka esim. Kirppiksillä, joten jäitä hattuun. Älä heti ajattele pahaa lähimmäisestäsi.

Ei ne feikkejä ollut, tutkin melko tarkkaan niiittä ja pilkkahintaanhan se menevät koska alle neljänneksen ovh:sta ne olivat. Tuo sama pöytä on ollut kirpparilla jo kuukausi tolkulla.....

Ne feikit on kyllä aika hyviä kopioita nykyään. Mä en tiedä mitä laki sanoo niiden myynnistä. Ei sekään kai sallittua ole.
Enkä todellakaan usko joku merkkivaate varaston myyntiin kirpparilla.

Ja siihen vielä että jos olisi varastettua tavaraa niin sen ostaminen on kielletty.

itse olen ostanut esim. Adidaksen outletista Vantaalta tuotteita parilla kympillä, joiden ovh. oli yli satasen. Suomessa kaatuu firmoja myös jatkuvasti, joten hyvähän varastosta on päästä eroon vaikka esim. Kirppiksillä, joten jäitä hattuun. Älä heti ajattele pahaa lähimmäisestäsi.

Että jos ajattelee mennä lain mukaan niin se on pahan ajattelemista lähimmäisestä? :D
Kyllä sitä nyt kannattaa omaakin selustaansa turvata.

Mistä tiedät, että on epärehellistä tavaraa? Monilla kirppareilla on ammattimaisesti tavaraa myyviä tavallisten myyjien lisäksi. Ihan ensimmäiseksi varmaan kannattaa kysellä sieltä kirpparin pitäjältä, että onko kyseessä ammattimyyjä. Paikkojen hinnatkin ovat eri tavalliselle myyjälle ja ammattimyyjälle.

Yhteistyössä