Voiko tämmöset kengät laittaa hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaappeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa nyt pahin juttu noissa kengissä olla se koron korkeus eikä mikään muu. Nuohan on mustat puunvärisellä korolla. Ei mitkään prameilevat, ovat yksinkertaiset ja siistit. Jos korko olisi matala, tekisikö se kengistä vähemmän huorat ja hautajaisiinkin sopivat? Onko oikeesti joillekin niin järkkyä jos jollakin on korkeat korot?

Olisivat sopivammat matalammalla korolla. En ymmärrä, miksi pitää laittaa niin korkeat kengät hautajaisiin? Eri asia olisi, jos vainajan toivomus olisi vapaampi pukeutuminen. Tässä keskustelussa oli nimenomaan kysymys kengistä niin niistä puhutaan ja koska ap siitä täällä kyselee, on selvästi hän epävarma asiasta.

Kaksi huoraa menossa Thatcherin hautajaisiin?

article-2310332-195712C3000005DC-427_470x770.jpg

Mä ymmärrän että suurin osa suomalaisista maatuskoista on perijuntteja joilla ei ole edes rohkeutta pukeutua kuin lättäjalkineisiin ja pitkään mammamekkoon. Mut antaisitte edes toisten pukeutua ilman typeriä huorakommentteja. Muualla maailmassa sentään nainenkin saa olla kaunis ilman että on heti huora!

Mä näen työssäni useampia hautajaisia ja hautajaisseurueita viikossa =) Kyse on varmaan yleensä kokonaisuudesta, jos vainajan toiveena on ollut heijastinliiveihin pukeutunut saattue niin se on sopivaa. Jos taas yksittäinen ihminen tahtoo repäistä pukeutumalla "perinteisissä" hautajaisissa neonkeltaiseen niin tottakai se pistää silmään. Persoonallisella ja epäkunnioittavalla pukeutumisella on ero, eiköhän jokainen osaa sen ehkä haistella tilaisuuden mukaan :)

Mut nuo kengät onkin ns. etiketin mukaiset.

Miten sä tolla puukorolla ja korokepohjalla lompsutat kirkossa kukkia laskemaan ja seurakuntatalolla kahvia hakemaan? Pam pam lonks lonks töms töms.

Mä ymmärrän että suurin osa suomalaisista maatuskoista on perijuntteja joilla ei ole edes rohkeutta pukeutua kuin lättäjalkineisiin ja pitkään mammamekkoon. Mut antaisitte edes toisten pukeutua ilman typeriä huorakommentteja. Muualla maailmassa sentään nainenkin saa olla kaunis ilman että on heti huora!

Jos sun mielestä nämä kuvan tyylikkäät kengät ovat verrattavissa ap:n linkittämiin monoihin, niin sullakin on tyylitajussa jotain vikaa.

Pukeutuminen on osittain kulttuurisidonnainen asia. Nuo ovat tyylikkäitä asuja, eivät ehkä suomalaiselle kulttuurille tyypillisiä mutta omassa maassaan hyvinkin sopivia asuja hautajaisiin.

Jos sun mielestä nämä kuvan tyylikkäät kengät ovat verrattavissa ap:n linkittämiin monoihin, niin sullakin on tyylitajussa jotain vikaa.

Ei ne samanlaiset ole mutta edelleen, miten ap:n kengät ovat huorakengät joilla ei voi mennä hautajaisiin? Muuta en käsitä perusteeksi kuin korkean koron. Suomalaisella hautausmaalla muuten noi ap:n kengät on käytännöllisemmät, ei uppoa korko hietikkoon :)

[QUOTE="Outoa";29032663]Pukeutuminen on osittain kulttuurisidonnainen asia. Nuo ovat tyylikkäitä asuja, eivät ehkä suomalaiselle kulttuurille tyypillisiä mutta omassa maassaan hyvinkin sopivia asuja hautajaisiin.[/QUOTE]

No tuontapaisissa olen minä haudannut sekä isoäitini että anoppini. Ja ihan suomalainen olen.

[QUOTE="Outoa";29032663]Pukeutuminen on osittain kulttuurisidonnainen asia. Nuo ovat tyylikkäitä asuja, eivät ehkä suomalaiselle kulttuurille tyypillisiä mutta omassa maassaan hyvinkin sopivia asuja hautajaisiin.[/QUOTE]

Eli pysykäämme perunasäkki-linjassa edelleen. Nainen ei saa pukeutua seksikkäästi, kauniisti eikä muodikkaasti kun suomalainen junttikulttuuri ei sitä salli :D

[QUOTE="hmh";29032676]No tuontapaisissa olen minä haudannut sekä isoäitini että anoppini. Ja ihan suomalainen olen.[/QUOTE]

Puhuinkin kommentissani siitä, että eivät ehkä TYYPILLISIN asukokonaisuus suomalaisille hiuskoristeineen tms. Hyvin tyylikkäitä asuja minusta.

Eli pysykäämme perunasäkki-linjassa edelleen. Nainen ei saa pukeutua seksikkäästi, kauniisti eikä muodikkaasti kun suomalainen junttikulttuuri ei sitä salli :D

Kuka niin on väittänyt? Kai sen järkikin sanoo että suomalaisissakin on tyylikkäitä pukeutujia ja vähemmän tyylikkäitä, joka sekin on makuasia, ihan niinkuin muissakin kulttuureissa?

Minusta on junttia puhua edelleen suomalaisesta junttikulttuurista. Jokainen pukeutuu kuten haluaa, mutta on tilaisuuksia joissa on kohteliasta kunnioittaa tiettyä etikettiä.

Naisten pukeutuminen

Naisten pitäisi etiketin mukaan pukeutua hautajaisiin kokonaan mustiin asusteisiin. Hautajaisasun tulee olla asiallinen ja tarpeeksi peittävä.

Suositeltavaa on tumma hame, jakkupuku, leninki tai leningin ja jakun yhdistelmä. Paidan pitää olla pitkähihainen, ei avonainen ja hame vähintään polvipituinen. Mustan lisäksi pusero voi olla vaaleanharmaa tai tummansininen, myös tumma lila sopii, koska se on kirkollinen väri. Tummat umpikärkiset kengät, esimerkiksi kauniit avokkaat, ovat paras ratkaisu.

Naisten tulee välttää hautajaisissa huomiota herättäviä materiaaleja, asusteita ja koruja.

Naisille sopii leningin kanssa myös suruhuntu tai huivi, lähiomaiselle musta suruhattu harsoineen.

Tummat lasit ovat hyväksyttävä asuste sekä naisilla että miehillä.

Tosi kiva asennevamma sulla. :D

Kun mä katson kadulla kulkevia naisia, niin en todellakaan näe mitään säkkiin pukeutuneita junttinaisia vaan mun mielestä suurin osa on tyylikkäästi pukeutuneita, hiukset laitettuina, ehostetettuja nättejä naisia.

Jos sun lähipiirissä on vain noin kamalia suomalaisia naisia, niin muuta ihmeessä pois sieltä junttiperslävestä ihmisten ilmoille?

Suomalaisuuden haukkuminen ja junttiuspelko on ehkä junteinta ikinä, siis niinku niin mennyttä kakstuhatluvun alkua että OMG!

Ainoa tyylikäs tapa pukeutua on tilanteen mukaan.

Vaikka olisi tuhansia maksaneet stylistin valitsemat designerkuteet päällä, mutta paikka tai aika on väärä, niin silloin ei vaan osaa pukeutua eli on tyylitön pukeutuja.

Hautajaisiin esim. ei pukeuduta seksikkäästi koska on kivaa olla porrrno.

[QUOTE="Outoa";29032702]Kuka niin on väittänyt? Kai sen järkikin sanoo että suomalaisissakin on tyylikkäitä pukeutujia ja vähemmän tyylikkäitä, joka sekin on makuasia, ihan niinkuin muissakin kulttuureissa?

Minusta on junttia puhua edelleen suomalaisesta junttikulttuurista. Jokainen pukeutuu kuten haluaa, mutta on tilaisuuksia joissa on kohteliasta kunnioittaa tiettyä etikettiä.[/QUOTE]

Siksi onkin erittäin junttia ja ala-arvoista haukkua kenkiä huorakengiksi vain sillä perusteella ettei ne omaan makumaailmaan sovi ilmeisestikään tai että ovat liian korkeakorkoiset.
Kenkiä on nykyään moneen makuun, luojan kiitos. Kaikkien ei tarvitse tosiaankaan olla samasta muotista tehtyjä. Ap:n kengissäkään ei siis ole mitään vikaa, edes hautajaisiin. Ymmärrän että suppeakatseisten ihmisten maailmaan jokin muoti ei sovi ja sen voi haukkua lyttyyn, mutta se olkoon heidän ongelmansa.

[QUOTE="vieras";29032729]Ainoa tyylikäs tapa pukeutua on tilanteen mukaan.

Vaikka olisi tuhansia maksaneet stylistin valitsemat designerkuteet päällä, mutta paikka tai aika on väärä, niin silloin ei vaan osaa pukeutua eli on tyylitön pukeutuja.

Hautajaisiin esim. ei pukeuduta seksikkäästi koska on kivaa olla porrrno.[/QUOTE]

Minusta nuo Thatcherin hautajaisiin menevät naiset ovat hyvinkin seksikkäitä. Eivätkö sinusta? Miten he voivat siis pukeutua noin jos se ei vastaa etikettikäsityksiäsi?

Siksi onkin erittäin junttia ja ala-arvoista haukkua kenkiä huorakengiksi vain sillä perusteella ettei ne omaan makumaailmaan sovi ilmeisestikään tai että ovat liian korkeakorkoiset.
Kenkiä on nykyään moneen makuun, luojan kiitos. Kaikkien ei tarvitse tosiaankaan olla samasta muotista tehtyjä. Ap:n kengissäkään ei siis ole mitään vikaa, edes hautajaisiin. Ymmärrän että suppeakatseisten ihmisten maailmaan jokin muoti ei sovi ja sen voi haukkua lyttyyn, mutta se olkoon heidän ongelmansa.

En ole missään vaiheessa kommenteissani haukkunut kenkiä huorankengiksi tai haukkunut tiettyä muotia lyttyyn, kohdista siis tuo kommentti muille niin sanoneille jos siihen on tarvetta. Ap kysyi mielipidettä, tästä on kysymys ja sen me hänelle annamme. Sinulla on omasi, minulla omani. Minusta eivät vaan ole tilanteeseen sopivat. Voisin ehkä itse pitää vapaa-ajalla ko. kenkiä.

Pakko sanoa että eipä ole koskaan hautajaisissa tullut katseltua millaisissa kengissä joku on paikalle saapunut, siinä tilanteessa mielessä on ollut ihan muuta ajateltavaa kuin muiden vieraiden pukeutuminen.

Minusta nuo Thatcherin hautajaisiin menevät naiset ovat hyvinkin seksikkäitä. Eivätkö sinusta? Miten he voivat siis pukeutua noin jos se ei vastaa etikettikäsityksiäsi?

Eivät kyllä minusta ole erityisen seksikkäitä! Mikä sinusta tekee noiden naisten pukeutumisesta seksikästä?

Melko perussettiä ihan perinteisissä suomalaisissakin hautajaisissa, musta hame + musta pitkä jakku. Plussaa että naiset ovat tyylikkäästi pitäytyneet polveen yltävässä helmapituudessa, kuten hautajaisissa on tapana.

Nuo hatut sitten onkin sitten se kulttuurisidonnainen juttu, mutta seksikkyyttä en näe niissäkään.

Mun mielestä ap:n kengät sopii vallan mainiosti hautajaisiinkin. Hienot popot. Olin hiljattain isoäitini hautajaisissa ja siellä eräs sukulaiseni, todella upea kaunotar (pitkä, hoikka, tumma ja hyvin kauniskasvoinen) oli pukeutubu

Lähti käsistä...

Niin siis tämä kaunotar oli pukeutunut tiukkiin mustiin housuihin, kauniiseen tyköistyvään puseroon ja jalassaan hänellä oli hyvin samantapaiset kengät kuin aloittajalla. Oli nuorekas, tyylikäs ja kuitenkin hautajaisiin sopiva asustus. Ja tämä nuori nainen näytti todella hyvältä.

Itse olin tälläsissä viime elokuussa isoäidin hautajaisissa eikä kukaan sanonu mitään? Musta ihan teemaan sopivat.

http://api.ning.com/files/DkHWXYSHJudxjK-WamtfYLzaMLRD1Jpg2zLC-gqMlYD3TCVehGXT4gjhcj6OMSktTY-Y4JgcfeesNsCbKscP5dUm3FyZumGd/boots3.jpg

Yhteistyössä