Yli 35v miksi asutte vuokralla?

• Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
ihimettelen
Olen viisikymppinen enkä asu vuokralla tällä hetkellä. Mutta olen kyllä suunnitellut myyväni tämän omakotitalon ja muuttavani vuokralle.

Miksi semmoista pitäisi KATUA?

"vieras"
Ei niillä ole ollut rahaa tai mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa. Turhaan jokainen yrittää selittää asiaa ties millä jääkaapin rikkoontumisella tai lattian uusimisella. Ei vaan saa lainaa, siksi ne asuu vuokralla.

43 ja vuokralla
Niin ja se selitys. Asun halvalla sukulaisen asunnossa. Miksi en asuisi? Mulla on hyväpalkkainen vakkariduuni, elämiseen yhden lapsen totaaliyh:na jää näin hyvin rahaa. Ja rahaa kertyy säästöön pahan päivän varalle tai lapsen tulevii mahd. kalliisiin harrastuksiin. Velkaa ei ole ollenkaan,vaikka sitä saisikin hyvin, huoletonta.

Vieras Helsingistä
Alkuperäinen kirjoittaja edelleen hämmentynyt;29032089:
En, vaan omistusasunnossa, kuten kaikki perheelliset ystävänikin. Ne pari sinkkuakin asuvat kyllä nykyään omassa, vaikka aika pitkään (=lähelle 30 ikävuotta) vuokralla asuivatkin.

En oikeasti tunne kyllä yhtään yli kolmikymppistä perheellistä vuokralaista. Olen pahoillani.
Jup, pusikossa.

"vieras"
Niin ja se selitys. Asun halvalla sukulaisen asunnossa. Miksi en asuisi? Mulla on hyväpalkkainen vakkariduuni, elämiseen yhden lapsen totaaliyh:na jää näin hyvin rahaa. Ja rahaa kertyy säästöön pahan päivän varalle tai lapsen tulevii mahd. kalliisiin harrastuksiin. Velkaa ei ole ollenkaan,vaikka sitä saisikin hyvin, huoletonta.
Joopajoo.. :LOL:

Mielenkiintoista
En, vaan omistusasunnossa, kuten kaikki perheelliset ystävänikin. Ne pari sinkkuakin asuvat kyllä nykyään omassa, vaikka aika pitkään (=lähelle 30 ikävuotta) vuokralla asuivatkin.

En oikeasti tunne kyllä yhtään yli kolmikymppistä perheellistä vuokralaista. Olen pahoillani.
Missä päin Suomea asut, jos sopii kysyä? :)

"Vieras"
En oo kyllä vielä 35v mutta asun vuokralla vielä 35vuotiaanakin, joten voinen vastata..
Me asutaan vuokralla, koska työpestiti kestää aina x-aikaa ja maata täytyy vaihtaa niiden mukaan. Ei ole tarvetta kodille sillä muuttaessa se olisi todella suuri lisämurhe kaikkeen siihen muutenkin jo olevaan. Asumme vuokralla niin kauan kuin elämäntapamme on tämä. Eli aika kauan vielä.

43 ja vuokralla

Ah, suomalainen yhtenäiskulttuuri. Ahdistavaa.

"vieras"
Olen 38 ja minulla on 2 lasta.Miksikö asun vuokralla.
Nooh (pähkinänkuoressa) Nuorena käytin huumeita,olin asunnoton,nukuin milloin nistikavereillani,milloin rappukäytävissä,varastelin joka päivä,rahoittaakseni kaman käytön..noh,hyvin arvata saattaa,että tuollaisessa elämäntilanteessa helposti menettää myös ne luottotiedot,sakkojakin kävin silloin lusimassa (siihen aikaa näpistys sakotkin muunnettiin vankeudeksi)
Myöhemmin menin hoitoon,kunnostauduin,menin kouluunkin,sain vuokra-asunnon
Myöhemmin musta tuli äiti.
Nyt oon jo monta vuotta käynyt normaalisti töissä ja elänyt normi elämää,mutta niin paljon tuli joskus nuorena töpättyä,että luottotietojani en saa koskaan takaisin.

Mielenkiintoista
[QUOTE="hämmentynyt";29032172]Tällä hetkellä Espoossa. Olen syntynyt ja asunut n. 30 ensimmäistä vuottani Helsingissä ja hetken olen käynyt asumassa Vantaallakin.

Miksi kysyt, jos sopii kysyä?[/QUOTE]

Niin, arvelin vain, että nuorilla ei olisi varaa ostaa pääkaupunkiseudulta omistusasuntoa, saati taloa, mutta ehkä tuntemasi nuoret ovat hyvätuloisia :)

"Jenny"
Opiskelin 26 vuotiaaksi, tein pari vuotta töitä ja säästettiin miehen kanssa käsirahaa asuntoon. Sitten päätettiinkin tehdä pari lasta, eikä haluttu ostaa asuntoa ennen kuin olen takaisin työelämässä. Vanha ammatti ei kuitenkaan enää kiinnostanut, joten lähdin opiskelemaan lääkäriksi. Asuntosäästöt käytettiin elämiseen opintojen aikana. Valmistuin 32 vuotiaana, nyt erikoistun ja ansaitsen jo melkoisen hyvin. Tässä nyt säästellään varmaan pari vuotta vielä kunnolla käsirahaa ja hankitaan sitten uusi omakotitalo espoosta. Voi siis olla, että olen 35 ennen omistusasuntoa. voi ei.

Saraldo
Mä en ymmärrä, miten ihmisen asumismuoto määrittelee ihmistä? Millä lailla omistusasunnossa ja vuokra-asunnossa asuvat ihmiset eroavat toisistaan, siis ihmisinä? Asuuko omistusasunnoissa tietyn tyyppisiä ihmisiä? Ja vuokra-asunnoissa taas toisen tyyppisiä? Mä tunnen ihmisiä, jotka asuvat todella upeissa, velattomissa omakotitaloissa ja ihmisiä, jotka asuvat Turun surkeimmissa lähiöissä vuokralla, eivätkä he ihmisinä eroa toisistaan millään lailla.

Ja syitä miksi toiset asuvat vuokralla ja toiset omassa... niitä on varmasti yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Toiset asuvat vuokralla pakosta, toiset nimenomaan haluavat vuokralle. Toiset asuvat omistusasunnossa niin kuin ovat aina halunneet, toiset taas siksi kun eivät siitä eroonkaan pääse (ts. ei mene kaupaksi).

Enkä oikein ymmärrä tuota ikähaarukkaakaan...

Yhteistyössä