sanokaa nyt mitä mie teen, miulla ei käänny pää!! :(

• Viestiketjun aloittaja help!!!
  • Ensimmäinen viesti
help!!!
Minä en osaa sanoa siitä onko hyvä vai huono, mutta itselläni ainakin pään liikuttaminen tekee niin kipeää, että yritän pitää päätä mahdollisimman paikallaan ja olla sellaisessa asennossa missä kipua ei niin kovasti tunnu. Minulla kyllä yleensä noidannuolen aikana niskaa särkee ihan paikallaankin ollessa.
joo ei miulla särje, sattuu vaan jos liikuttaa. nyt huomaan että taaksepäinkin kun koittaa, nii sattuu.

"vieras"
Mulla on tuollaisia täydellisiä niskajumeja noin puolen vuoden välein ollut jo muutamia. Ei niihin auta oikein mikään muu kuin lepo. Ihan sama, ottaako jotain lääkettä vai ei, sama toipumistaika menee kuin ilman lääkkeitäkin. Testattu on. Nyt kannattaa pari päivää vältellä tietokoneella olemista, ettei niskat mene enempää jumiin, lepäilet, välttelet myös kotitöitä ja ylipäätään kaikenlaista rasitusta. Sitten kun alkaa helpottamaan, voit VAROVASTI yrittää venytellä niska-hartia-rinta -seutua ja sitten kun ei enää ole kipua, voisi olla hyvä käydä hierojalla myös.

help!!!
[QUOTE="vieras";29016768]Mulla on tuollaisia täydellisiä niskajumeja noin puolen vuoden välein ollut jo muutamia. Ei niihin auta oikein mikään muu kuin lepo. Ihan sama, ottaako jotain lääkettä vai ei, sama toipumistaika menee kuin ilman lääkkeitäkin. Testattu on. Nyt kannattaa pari päivää vältellä tietokoneella olemista, ettei niskat mene enempää jumiin, lepäilet, välttelet myös kotitöitä ja ylipäätään kaikenlaista rasitusta. Sitten kun alkaa helpottamaan, voit VAROVASTI yrittää venytellä niska-hartia-rinta -seutua ja sitten kun ei enää ole kipua, voisi olla hyvä käydä hierojalla myös.[/QUOTE]

joo kiropraktikolle mie meen heti ensi tilassa. lukko tuolla niskassa varmaankin on. hierojahan siihen ei auta. se on nyt vaan kotikonstein koitettava jotenkin tulla toimeen, jos aamulla on vielä kipeä niin en tosiaan pysty ajaan töihin. ja taksilla en tosiaankaan mene, 30km/suunta!

hoito
Veri liikkeelle alueella. Pyörittele kumpaakin käsivartta laajassa kaaressa, tee soutuliikkeitä ja yritä saada koko ylävartalo laajoin liikkein enempi auki ja liikkuvaksi.

Se kramppi kestää viikon kaksi hoitaa sitä eli ei. Mutta tällä se ainakin lähtee nopeemmin laukeemaan. Ja tietty kipulääkitys ja jos on relaksantti niin semmonen, konjakkipaukku toimii sekin relaksanttina.

"vieras"
Veri liikkeelle alueella. Pyörittele kumpaakin käsivartta laajassa kaaressa, tee soutuliikkeitä ja yritä saada koko ylävartalo laajoin liikkein enempi auki ja liikkuvaksi.

Se kramppi kestää viikon kaksi hoitaa sitä eli ei. Mutta tällä se ainakin lähtee nopeemmin laukeemaan. Ja tietty kipulääkitys ja jos on relaksantti niin semmonen, konjakkipaukku toimii sekin relaksanttina.

Jos niska-hartiaseutu on totaalijumissa, niin silloin ei kyllä onnistu käsien pyörittely, eikä oikein mikään muukaan liikkuminen. Sehän siinä onkin, kun ei oikein mitään pysty tekemään asian hyväksi, muuta kuin olemaan ja välttämään rasitusta. itse en pysty olemaan kunnolla oikein missään asennossa ja erityisesti makuuasento on ihan myrkkyä. Silloin kun on kunnon jumi päällä, niin silloin ei meillä edes lapsilla ole mitään asiaa metriä lähemmäksi minua (saattavat tehdä jotain yllättäviä liikkeitä tai tulla iholle roikkumaan tms.)

help!!!
[QUOTE="vieras";29016962]Jos niska-hartiaseutu on totaalijumissa, niin silloin ei kyllä onnistu käsien pyörittely, eikä oikein mikään muukaan liikkuminen. Sehän siinä onkin, kun ei oikein mitään pysty tekemään asian hyväksi, muuta kuin olemaan ja välttämään rasitusta. itse en pysty olemaan kunnolla oikein missään asennossa ja erityisesti makuuasento on ihan myrkkyä. Silloin kun on kunnon jumi päällä, niin silloin ei meillä edes lapsilla ole mitään asiaa metriä lähemmäksi minua (saattavat tehdä jotain yllättäviä liikkeitä tai tulla iholle roikkumaan tms.)[/QUOTE]

joo sama fiilis miulla. koneella pystyy oleen kivuttomasti, kun istun hyvässä asennossa. sänkyyn ei nyt oo mitään asiaa.

vierailija
Heräsin tänään aamulla jäätävään kipuun joka oli päässä/niskassa. En pystynyt istumaan enkä kääntämään päätä. Suunnilleen sattuu kaikki mitä yrittää tehdä. MITEN SEN SAISI KOTIKONSILLA POIS? ILMAN LÄÄKÄRIÄ?

Yhteistyössä