sanokaa nyt mitä mie teen, miulla ei käänny pää!! :(

• Viestiketjun aloittaja help!!!
  • Ensimmäinen viesti
help!!!
heräsin aamulla niska kipeenä ja koitin nousta sängystä niin vihlas tosi kovasti. pää ei käänny oikeelle ollenkaan enkä saa taivutettua päätä olkapäätä kohti yhtään.

olen ottanut buranaa, panadolia ja sirdaludia, laittanut kylmää, laittanut kuumaa kaurapussia, laittanut ice poweria ja tiikerisalvaa.

soitin jo päivystykseenkin mutta heillä ei ole antaa aikoja miulle. miten mie pääsen töihin huomenna :(

virvatuli
Noidannuoli, etkä välttämättä huomenna töihin pääse. Minulla noita tulee aina silloin tällöin ja menee yleensä muutamassa päivässä ohi. Oikein pahanlaisena jos tulee, niin käyn päivystyksessä otattamassa piikit persuksiin ja samalla sieltä saa Sirdalud- ja kipulääkekuurin. Nuo persuspiikit yleensä auttaa tosi paljon.

"..."
Tiedän keinon, joka auttaa OIKEASTI, mutta toivonmukaan osaan sen selittää.. Helpompi olisi näyttää..

Eli, mene makaamaan sohvalle/sängylle/pöydälle niin, että pää ja niskasi jäävät "tyhjän päälle". Pyydä, että miehesi/ystäväsi/joku kannattelee päätäsi takaraivolta, niin että niska ja pää on täysin samassa linjassa selkärangan kanssa ja pidä itse pää ja niska TÄYSIN RENTONA.

Kun olet saanut rentoutettua pään ja niskan, niin tämä, joka kannattelee päätäsi, lähtee kääntämään päätäsi HITAASTI ensin vasemmalle hartiaa kohtia, sitten takaisin keskelle ja sitten oikealle.. Useamman kerran kummallekkin puolelle, mutta HYVIN HITAASTI ja sinun on pysyttävä täysin rentona..

Auttaa oikeasti.

ei näin
[QUOTE="...";29016471]Tiedän keinon, joka auttaa OIKEASTI, mutta toivonmukaan osaan sen selittää.. Helpompi olisi näyttää..

Eli, mene makaamaan sohvalle/sängylle/pöydälle niin, että pää ja niskasi jäävät "tyhjän päälle". Pyydä, että miehesi/ystäväsi/joku kannattelee päätäsi takaraivolta, niin että niska ja pää on täysin samassa linjassa selkärangan kanssa ja pidä itse pää ja niska TÄYSIN RENTONA.

Kun olet saanut rentoutettua pään ja niskan, niin tämä, joka kannattelee päätäsi, lähtee kääntämään päätäsi HITAASTI ensin vasemmalle hartiaa kohtia, sitten takaisin keskelle ja sitten oikealle.. Useamman kerran kummallekkin puolelle, mutta HYVIN HITAASTI ja sinun on pysyttävä täysin rentona..

Auttaa oikeasti.[/QUOTE]

Äläpä kokeile tätä!

Jos olis käyttökelpoinen niin ne tekis tän jo päivystyksessä.

Sulla lihakset krampissa joten ei missään nimessä kukaan saa käännellä päätäsi vaan niinku oot jo tehnyt että koitat saada ittes kivuttomaksi ja rentoutumaan niin se hellittää itsekseen.

Kehottaisin menemään päivystykseen josta saat saikkulapun samalla tai sitten aamulla työterveyteen jos suinkin kestät noiden lääkkeiden kanssa aamuun.

virvatuli
Alkuperäinen kirjoittaja ei näin;29016542:
Äläpä kokeile tätä!

Sulla lihakset krampissa joten ei missään nimessä kukaan saa käännellä päätäsi vaan niinku oot jo tehnyt että koitat saada ittes kivuttomaksi ja rentoutumaan niin se hellittää itsekseen.

Kehottaisin menemään päivystykseen josta saat saikkulapun samalla tai sitten aamulla työterveyteen jos suinkin kestät noiden lääkkeiden kanssa aamuun.
Täysin samaaa mieltä, ei missään tapauksessa noin! Jos on todella kipeä, niin ehdottomasti päivystykseen vaikkapa sitten jonottamisen kautta. Kipupiikit ihan oikeasti auttavat ja saat samalla sairaslomaa.

help!!!
Äläpä kokeile tätä!

kun ei ollut antaa aikaa.

"..."
Äläpä kokeile tätä!

Tämä on kuule ihan turvallinen tapa, ei pysty aiheuttamaan vahinkoa ja käytössä esim. puolustusvoimissa esim. leireillä, jossa ei välttämättä ole saatavilla muuta apua niskajäykkyyteen.

" Jos olis käyttökelpoinen niin ne tekis tän jo päivystyksessä" Juupa juu.. Ne päivystyksen lääkärit ovatkin monesti erikoistuneet esimerkiksi niskavammoihin jne. Luuletko sä oikeasti, että kukaan olisi niin pimeä, että jakaisi täällä jotain ohjeita, joilla voi vahingoittaa itseään..

"..."
Ja ap:lle: Kokeile tuota tai ole kokeilematta, mutta kokemuksesta voin sanoa, että tuo auttanut monesti itseäni ja muita tuttujani, eikä ole tarvinnut mitään piikkejä tms.

ei näin
[QUOTE="...";29016560]Tämä on kuule ihan turvallinen tapa, ei pysty aiheuttamaan vahinkoa ja käytössä esim. puolustusvoimissa esim. leireillä, jossa ei välttämättä ole saatavilla muuta apua niskajäykkyyteen.

" Jos olis käyttökelpoinen niin ne tekis tän jo päivystyksessä" Juupa juu.. Ne päivystyksen lääkärit ovatkin monesti erikoistuneet esimerkiksi niskavammoihin jne. Luuletko sä oikeasti, että kukaan olisi niin pimeä, että jakaisi täällä jotain ohjeita, joilla voi vahingoittaa itseään..[/QUOTE]

Kyllä luulen että juuri tuolla konstilla kokematon voi aiheuttaa lisää murhetta niskan alueelle joten parempi mennä lääkäriin kun antaa kokemattoman ruveta kääntelemään niskaa tuossa tilassa =)

help!!!
siis meillä soitetaan päivystykseen, eli ensiapuun, antavat "viitteellisen ajan" mutta ne eivät ikinä pidä. ja tällä hetkellä siellä oli 22.00 vielä aikoja annettu. eli ihan yks lysti vaikka mie menisin sinne aulaan istumaan, kun en pääse kuitenkaan lääkärille.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja ei näin;29016580:
Kyllä luulen että juuri tuolla konstilla kokematon voi aiheuttaa lisää murhetta niskan alueelle joten parempi mennä lääkäriin kun antaa kokemattoman ruveta kääntelemään niskaa tuossa tilassa =)
Kun pää ja hartiat ovat samassa linjassa selkärangan kanssa ja niskanseutu rentona, niin vahinkoa ei voi aiheutua.. Ja päätä kääntävä osapuoli kyllä huomaa, jos käännettävä jännittää ja silloin ei pidä kääntää. Tässä kääntäessä ei käytetä voimaa lainkaan.

Mutta kuten sanoin, ap tekee niin kuin haluaa..

help!!!
[QUOTE="...";29016615]Sängylle ei poikittain tietenkään mahdu. Juu antaa olla.. En yritä toiste auttaa.[/QUOTE]

no hittooko sie siinä raivoot. ei, ei pysty, kun siinä on semmoset laidat myös. tuo on semmonen laatikko :D tuo meijän sänky.

virvatuli
onko hyvä vai huono, että mie koitan koko ajan käännellä päätä, siis yritän mahdollisimman paljon venyttää just sinne mihin sattuu saatanasti?
Minä en osaa sanoa siitä onko hyvä vai huono, mutta itselläni ainakin pään liikuttaminen tekee niin kipeää, että yritän pitää päätä mahdollisimman paikallaan ja olla sellaisessa asennossa missä kipua ei niin kovasti tunnu. Minulla kyllä yleensä noidannuolen aikana niskaa särkee ihan paikallaankin ollessa.

"..."
no hittooko sie siinä raivoot. ei, ei pysty, kun siinä on semmoset laidat myös. tuo on semmonen laatikko :D tuo meijän sänky.
Raivoo :D ? Sullapas on outo käsitys raivoomisesta..?!? :D

Minä yritän auttaa ja kommenttisi on "en kyllä hitto varmasti mene mihinkään pöydälle.." Ole menemättä :D Mutta kohteliaastikin voi vastata, jos joku koittaa avittaa. Tiedän itse, miten *ittumaista on olla niska täysin jänkissä, mutta sitten ei auta kun kärvistellä..

Yhteistyössä