Ero kun lapsia useita,käytännön vinkkejä olisiko antaa tai ihan kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten

Vieras
Eli..meillä kuusi lasta ja ero nyt tulossa.Jään asumaan meidän omistamaan rivarikotiin ja mies vuokraa itselleen oman..
Mutta muutama asia tässä nyt ensin mielessä eli..emme ole kumpikaan suurituloisia vaan aina pärjänneet juuri ja juuri-tyyliin.Mutta pärjänneet kuitenkin.

Mietin vain miten miehen asunnon kanssa käy,meillä kun lapsia useita niin eihän hän voi vuokrata yksiötä ja jos suurempaa niin saako hän mitään avustusta kun mulla lapset kirjoilla ja tuet tulee mulle?Tarkoitus olisi että lapset joka toinen vloppu isällään ja joskus arki iltaisinkin.

Itse koen että pärjään kyllä jotenkin mutta hyvissä väleissä ollaan eroamassa niin hiukan murehdituttaa miehen taloustilanne.Ja eniten tuo asuntojuttu,hän tuskin saa mitään asumistukia lapsista vai?!

[QUOTE="taru";29012477]tai yksiökin on yhteinen vaihtavat viikottain kotia..[/QUOTE]

Yhteinen käy varmaan aluksi. Sitten kun alkaa tulla uusia kumppaneita kuvioihin on ehkä se yhteinen vähä hankala.

No kun lapsia on noin paljon, niin tekisin kyllä noin että isä tulee sitten teidän kotiin ja sä menet sinne yksiöön tai jonnekkin muualle. Yhteispeliä peliin siis...

Sit kun tulee uusia kumppaneita kuvioihin, niin sitä voi sitten aina miettiä uusiksi.

Mies ei kyllä mitään tukia varmaan saa, kun lapset on sulla kirjoilla.

Emme näe kuin eron mahdollisuuden,kumpikin liian tukahtuneita toisiinsa ja kavereina tässä oltu viimeiset pari vuotta ihan.Me emme koe että meidän maailmamme loppuisi eroon joten turha syyttää jos jokin meinaa sillä asialla tulla kirjoittamaan :) uusi alku,uudet mahdollisuudet ja kumpikin panostaa lapsiimme!Näin meidän hyvä.

Puolet lapsista isän luo kirjoille. Silloin hänelläkin on mahdollisuus saada asumistikea isompaan auntoon ja saa puolet lapsilisistä. Sitten vain sen mukaan laskette elatuksen.

Jos suhteessa ei ole väkivaltaa tai pettämistä tai muuta vakavampaa niin vanhempien pitäisi alkaa tästä päivästä alkaen aikuisiksi jotka ottaa vastuuta lapsistaan ja lopettaa ero puuhat. Lapsilla kuuluu olla isä ja äiti. Sen verran pitää kyetä omista typeristä suunnitelmista joustamaan, että lasten ollessa pieniä pysytään yhdessä vaikka vaan kaverina.

[QUOTE="huhhei";29012861]Jos suhteessa ei ole väkivaltaa tai pettämistä tai muuta vakavampaa niin vanhempien pitäisi alkaa tästä päivästä alkaen aikuisiksi jotka ottaa vastuuta lapsistaan ja lopettaa ero puuhat. Lapsilla kuuluu olla isä ja äiti. Sen verran pitää kyetä omista typeristä suunnitelmista joustamaan, että lasten ollessa pieniä pysytään yhdessä vaikka vaan kaverina.[/QUOTE]

Pitkälti samaa mieltä eroamisesta vaikka olen itsekin eronnut. Minulta ei vain siinä tilanteessa kysytty, kun mies lähti. Saati että olisi joskus maininnut, ettei kaikki ole hänen mielestään hyvin. Päinvastoin.

Muistuttaisin kuitenkin, että eron jälkeenkin lapsilla on äiti ja isä. Meillä lapset asuvat vuoroviikoin enkä minä isäviikollakaan lakkaa olemasta lasteni äiti.

Joo, kuulostaa kyllä aika itsekkäältä erolta. Hyvissä väleissä ollaan ja toisesta vielä huolehditaankin eron jälkeen... mites ne lapset? Ollaan kyllästyneitä monen vuoden ja lapsen jälkeen, eikä viittitä tehdä sen eteen mitään. Ajatellaan vaan jotain "uutta alkua".

Yhteistyössä