Mikä noita pohjanmaalaisia oikein vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva:X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on pohjalainen, ei pohjanmaalainen. Lisäksi Pohjanmaa kaikkineen on erittäin laaja alue, joten olisi hyvä vähän täsmentää, mistä puhuu. Vai onko kenties kyse ihan Pohjanmaan maakunnasta?

Minä olen asunut kaikissa neljässä Pohjanmaan maakunnassa (Pohjois-, Keski-, Etelä-Pohjanmaa ja pelkkä Pohjanmaa), enkä kyllä oikein mitään aluetta tunnista tuosta ap:n kuvauksesta. :)

Itse Pohjanmaalta, rannikolta ja täällä on kyllä avoimia ja seurallisia ihmisiä. Häissäkin laulu ja tanssi raikaa :) Mutta johtuisko siitä, että alue on ruotsinkielinen ;)

Uteliaisuuttan ne katsoo ja pohjalaiseen tapaan hieman ylempää, ja jos et itse kerro kuka olet niin kohta joku kysyy kuka, mistä, minne ja kuinka. :D Muualla ei ihmiset naura ja hymyile leveämmin kuin pohjanmaalla, tosin siihenkin on sekoittunut vähän paremmuutta. Ne nyt on vaan sellasia.
Ei pidä tuntea alemmuutta. :)
Pohjanmaalainen kateus on erilaista kuin muualla. Pohjalainen katsoo pitkään naapurin taloa joka on hieno ja rekentaa kiireesti itselleen isomman ja komeamman ja kehuu omaansa. Muualla toisen hieno talo haukutaan.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Lukematta muuta kuin otsikon:

Mun tyttöni meni Pohjanmaalle kouluun ja yksi isäntä bongas likan sieltä (ne oikeesti ajaa raktoreilla kahtomaan mimmosia mimmejä tulee opistoon!).

Mun oli vaikeaa päästää niin nuori (16 vee) opiskelemaan niin kauas, mutta lopulta kaikki meni hyvin. Kaikkea en onneksi edes tiedä...

Sitten kävi niin, että tyttö ei "alistunut" anopin tahtoon, keräs koiransa ja joitakin kamppeitaan (prkl se Arabian astiasto jäi!) ja tuli kotiin.

Soitti jostain Kyyjärven Paletista itkien, että voiko tulla. Kyllä voi! Ihanaa, että tuli. Nyt asustaa tuossa pienen matkan päässä perheineen.

Yhteistyössä