Nainen kassalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kapteeni karmea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kapteeni karmea

Vieras
Vessaketjusta tuli mieleen. Miksi helvetti ostosten maksaminen on teille naisille niin järkyttävän vaikea toimenpide??? Olen tätä ruljanssia katsonut nyt niin monta kertaa:
- Nainen asettelee tavaraa hihnalle, tässä kohtaa kaikki ok
- Tulee maksuvuoro ja kassa ilmoittaa summan. Tämä ilmeisesti tulee totaalisena yllätyksenä, kun sitä käsilaukkua pitää tässä vaiheessa aloittaa etsiä kärryistä.
- Kaivetaan käsilaukkua ja löydetään pitkäälisen etsinnän jälkeen rahapussi.
- Kaivetaan esille bonuskortti ja vingutetaan bonukset
- Bonuskortti takaisin rahapussiin ja rahapussi kiinni, kassa kysyy käteisellä vai kortilla?
- Jälleen aloitetaan kaivamaan rahapussia joko käteistä tai korttia varten, pahimmillaan valitaan käteinen.
- Annetaan setelit kassalle ja laitetaan rahapussi kiinni
- Tajutaan, että minulla kolikkokukkarossa kolikoita.
- Laitetaan rahapussi takaisin käsilaukkuun ja kaivetaan kolikkopussi esiin.
- Annetaan kassalle 20 ja neljä viisisenttistä ja laitetaan kolikkopussi takaisin laukkuun.
- Kassa antaa takaisin setelin ja yhden kolikoita (nainen laskenut väärin tarvittavan kolikkomäärän)
- Kaivetaan rahapussi ja laitetaan seteli rahapussiin ja rahapussi takaisin laukkuun
- Kaivetaan kolikkokukkaro laukusta ja laitetaan kolikot kukkaroon ja kukkaro laukkuun
- Otetaan kassan ojentama kuitti
- Kaivetaan käsilaukusta rahapussi ja laitetaan kuitti rahapussiin ja pussi takaisin käsilaukkuun
- Siirrytään 37 cm eteenpäin ja tajutaan, että ei olekkaan kantokasseja
- Peruutetaan kaksi metriä taaksepäin jonossa ja kaivetaan muovipussi hihnan alta
- Seisotaan hölmistyneen näköisenä kassan kohdalla, kun kassa pyytää pussista 15 senttiä
- Kaivetaan käsilaukusta rahapussi
- Laitetaan rahapussi takaisin käsilaukkuun ja otetaankin kolikkokukkaro
- Annetaan 20 senttiä ja laitetaan kolikkokukkaro takaisin käsilaukkuun
- Kassa antaa takaisin 5 senttiä ja kuitin
- Kaivetaan kolikkopussi laukusta ja laitetaan 5 senttinen kukkaroon ja kukkaro kassiin
- Kaivetaan rahapussi käsilaukusta ja laitetaan kuitti rahapussiin ja pussi takaisin käsilaukkuun
- Muistetaan, että ei saatu bonusta ostoksesta
- Kassa näpyttelee ostoksen uudestaan bonuksia varten
- Kassa pyytää bonuskorttia
- Kaivetaan käsilaukkua ja löydetään rahabussi, jossa bonuskortti
- Vingutetaan bonukset ja laitetaan bonuskortti rahapussiin ja pussi takaisn laukkuun
- Siirrytään kassalla eteenpäin ja aloitetaan pakkaamaan ostoksia sekalaisessa järjestyksessä
- Tajutaan, että tarvitaan ainakin kaksi pussia lisää, jotta ostokset sopivat niihin
- Tullaan takaisin kassalle, jossa jo seuraava asiakas hoitaa ostoksia
- Pyydetään kahta muovikassia
- Kassa antaa kassit ja kertoo ettei niistä tarvitse maksaa mitään
- Mietitään mitä se tarkoittaa ja voisiko tästäkin saada bonusta
- Palataan pakkaamaan
- Muu jono odottaa, että pakkausalue tyhjenee ja jono pääsisi eteenpäin
- Pakataan sekalaisessa järjestyksessä tavaraa ja tajutaan että yksi maitopurkki ja banaanit eivät sovi kasseihin
- Tajutaan, että käsilaukkuun sopii ainakin banaanit
- Kaivetaan käsilaukku esiin ja laitetaan banaanit sinne
- Nostetaan ostoskassit kärryyn ja lähdetään kohti parkkipaikkaa
- Palataan takaisin kun unohdettiin käsilaukku pakkausalueelle
- Nostetaan käsilaukku kärryyn ja lähdetään kohti parkkipaikkaa
- Kassa huutaa, että yksi maito on unohtumassa
- Palataan kassalle ja kaivetaan ostosten alta käsilaukku, jonne ajatellaan maifon mahtuva, mutta unohdetaan että siellä on jo banaanit
- Laitetaan käsilaukku takaisin kärryyn
- Pyydetään kassalta pientä muovipussia maitoa varten
- Saadaan muovipussi ja laitetaan yksi maito siihen
- Nostetan pikkupussi kärryyn ja aletaan lopultakin ihan aikuisten oikeasti siirtymään parkkipaikalle!

Ja tämä kaiken jälkeen pitää vielä ihmetellä, miksi naisten vessaan on aina helvetinmoinen jono!

noin toimii myös miehet, vanhukset kuka tahansa, tai ainakin aika iso osa ihmisista. tosin itse pyrin toimimaan niin, että kortit ja maksuvälineet on valmiina, ja että ne laitan sitten vasta pois kun kaikki on kassan kanssa selvää ja voi seuraava asiakas tulla asioimaan

[QUOTE="vieras";29007187]Minä taas just meinasin ehdottaa, ettei vaan jättäisi vielä päivätyötään.[/QUOTE]

Noin hervottoman hauskan kirjoitusotteen omistavaa henkilöä ei saa latistaa. Päivätyönsä on kuitenkin joku tylsääkin tylsempi prosessivastaava kansainvälisessä firmassa.

Anna mennä vaan, sanoudu irti ja pääset kirjoittamaan nimiä akateemisen kirjailijailtamiin esikoisteokseesi. Naiset tulevat riitelemään noista rennolla ranteella irrrrrottelevasti viljelemistäsi sanahelmistä sioille.

[QUOTE="flatus";29007209]Noin hervottoman hauskan kirjoitusotteen omistavaa henkilöä ei saa latistaa. Päivätyönsä on kuitenkin joku tylsääkin tylsempi prosessivastaava kansainvälisessä firmassa.

Anna mennä vaan, sanoudu irti ja pääset kirjoittamaan nimiä akateemisen kirjailijailtamiin esikoisteokseesi. Naiset tulevat riitelemään noista rennolla ranteella irrrrrottelevasti viljelemistäsi sanahelmistä sioille.[/QUOTE]

Voin kuvitella sen ilmeen, joka ap:n naamalla on, kun tuota kirjoitteli. :D

Eilen kaupassa käydessäni minun edessä oleva äiti toimi:
lapataan ostokset kassalle tajutaan ottaa ne kassit mutta rutataan ja pidetään käsissä jos niistä ei tarvisi maksaa,
kassa kysyi että monta kassia otit kun minulla on täällä kyllä tuo koodi,
ensin leikitään hölmistyneenä että mitä pitääkö kasseistakin muka maksaa mutta lopulta vastahakoisesti sitten kertoo 3 kassia.
Kassa lappaa tavaroita hihnan toiseen päähän ja rouva pakkailee niitä kaikessa rauhassa,
kassatäti odottaa että saavut maksamaan kerran jo ilmoittaen ostosten loppusumman
mutta vielä on pakkaamatta tavaroita joten miksipä niitä ei siis rauhassa pakkailtaisi.
Mitäpä sen väliä että muut saa jonottaa.
Kun on se viimeinenkin leipäpussi laitettu sinne kassiin vaivautuu katsomaankin kassaan päin, niin paljonkos se nyt tekikään?
kassaneiti vastaa ja sitten vasta aletaan kaivamaan käsilaukusta sitä lompakkoa ensin ne boonukset ja sitten maksetaan osa käteisellä ja osa kortilla? ja otetaan kuitti, jäädään siihen kassan eteen sitä kuittia tarkistelemaan.

Että kyllä se monella naisella vaan on oikeasti vaikeaa

Tankkausasemalla on naisilla samaa touhua noiden kukkaroiden ja kassien kanssa + se, että tankkaamisen jälkeen istahdetaan autoon, kiinnitellään rauhassa turvavyötä, katsellaan omaa naamaa peilistä, huomataan, että kuitti jäi ottamatta, jolloin koko ruljanssi alkaa uudestaan. Sitten vielä auto käyntiin ja arvotaan vaihdetta silmään ja huomataan, että auto ei liiku käsijarrun ollessa päällä.

Juurikin tuon muovikassi episodin vältämiseksi ilmoitan ensin missä ne on ja kuinka monta epäilen ostajan tarvitsevan. Toiseksi olen kokenut monesti kuinka niitä Bonuskortteja unohdetaan siihen maksupäätteen viereen ja joskus jopa maksukorttejakin ja kaikki ei tiedä miten ne kortit toimii... kassien pakkaaminen on kanssa joillakin niiiin hidasta ettei siitä jonosta selviä mitenkään. Olen töissä kassalla ja paikassa missä osa asiakkaista tulee muualta ja heidän ostokset ei aina oikein mahdu yksiin kärryihin ja voitte vain kuvitella miten se siinä kassajonossa vaikuttaa niihin jonottajiin ja tietenkin se on kassan vika kun ei saa niitä tavaroita mahtumaan siihen kassalle ja seuraavan tavarat ei mene oikealle puolelle ja kolmas asiakas haluaa tavaransa heti, mutta sitä tilaa ei ole enempää ja ensimmäinen pakkaa vasta toista kassillista niistä kymmenestä mitkä otti että se yli kärryllinen mahtuu mukaan, sitten tajutaan ettei kaikki mahdu enään siihen yhteen kärryyn ja lähdetään hakemaan valmiiksi toista kärryä mihin niitä kasseja saa sitten ladottua. pienen kaupan kolmesta kassasta kasi käytössä kun ei ole työtekijää kolmannelle, no siitä pitää sitten kassalle antaa palautetta aivan kuin se kassa siihen sen kolmannen saisi taiottua. No lopulta ei ole jaksettu jonottaa ja jätetään ne ostokset siihen kärryyn ja poistutaan kaupasta joko raivoten kassalle hitaudesta tai ei sanota mitään ääneen, mutta ennen lähtöä on pakko viskata vaikka maito pakaste altaaseen josta kassa sen löytää sitten seuraavana aamuna laseja pestessä... Tapauksia mitä olen kokenut ja löytänyt on monta ja niistä saisi pikkuisen kirjan tehtyä esim. nimellä "kommelluksia kaupassa"...

Juurikin tuon muovikassi episodin vältämiseksi ilmoitan ensin missä ne on ja kuinka monta epäilen ostajan tarvitsevan. Toiseksi olen kokenut monesti kuinka niitä Bonuskortteja unohdetaan siihen maksupäätteen viereen ja joskus jopa maksukorttejakin ja kaikki ei tiedä miten ne kortit toimii... kassien pakkaaminen on kanssa joillakin niiiin hidasta ettei siitä jonosta selviä mitenkään. Olen töissä kassalla ja paikassa missä osa asiakkaista tulee muualta ja heidän ostokset ei aina oikein mahdu yksiin kärryihin ja voitte vain kuvitella miten se siinä kassajonossa vaikuttaa niihin jonottajiin ja tietenkin se on kassan vika kun ei saa niitä tavaroita mahtumaan siihen kassalle ja seuraavan tavarat ei mene oikealle puolelle ja kolmas asiakas haluaa tavaransa heti, mutta sitä tilaa ei ole enempää ja ensimmäinen pakkaa vasta toista kassillista niistä kymmenestä mitkä otti että se yli kärryllinen mahtuu mukaan, sitten tajutaan ettei kaikki mahdu enään siihen yhteen kärryyn ja lähdetään hakemaan valmiiksi toista kärryä mihin niitä kasseja saa sitten ladottua. pienen kaupan kolmesta kassasta kasi käytössä kun ei ole työtekijää kolmannelle, no siitä pitää sitten kassalle antaa palautetta aivan kuin se kassa siihen sen kolmannen saisi taiottua. No lopulta ei ole jaksettu jonottaa ja jätetään ne ostokset siihen kärryyn ja poistutaan kaupasta joko raivoten kassalle hitaudesta tai ei sanota mitään ääneen, mutta ennen lähtöä on pakko viskata vaikka maito pakaste altaaseen josta kassa sen löytää sitten seuraavana aamuna laseja pestessä... Tapauksia mitä olen kokenut ja löytänyt on monta ja niistä saisi pikkuisen kirjan tehtyä esim. nimellä "kommelluksia kaupassa"...

Noilla kuvauksilla voisin kuvitella lukevani tämänkin teoksen. Kaupan kassan arki ois taatusti viihdyttävää lukemista.

Minua on ruvennut ärsyttämään kassahenkilöiden puolesta sellaiset ihmiset, jotka eivät tajua käyttää sitä plussakorttiaan tai muuta vastaavaa ilman erillistä pyyntöä. Saattavat odottaa sormet kortilla pitkänkin aikaa ja tuijottaa tyhjin silmin eteensä, ja kassahenkilön kysyessä "onko plussakorttia?" päästävät suustaan "ahaa, joo!" tai muuta vastaavaa niin kuin olisivat muka olleet aikeissa unohtaa koko kortin vaikka hipelsivät sitä odottavasti jo pitkän aikaa ennen kehoitusta käyttää sitä :headwall: Miksei sitä korttia voi käyttää siinä koneessa ilman erillistä pyyntöä? Näitä ihmisiä on yhtälailla sekä miehissä että naisissa, nuorissa ja vanhoissa. Pieni asia, mutta niin turhauttava.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Ei osunut. Mulla lompakko kädessä jo ennen omaa vuoroa. Bonuksen vedän heti kun eka ostos mennyt läpi ja sitten tyrkkään kortin valmiiksi koneeseen. Kun loppusumma tulee näppäilen saman tien tunnuksen ja that's it. Välissä loppusummaa odotellassa pakkaan kamaa reppuun. No mä olen muissakin asioissa epätyypillinen nainen, ettei mua kai ees lasketa.

• Tykkää
Reactions: Nadalie
Minä otan jo jonossa lompakosta bonuskortin ja pankkikortin käteen, laitan ne irralleen lompakon väliin. Pakkaan ja kun pitää maksaa, ovat kortit jo valmiiksi erillään. Ei siis osunnut tännekään.

Ehkä vanhuksiin enemmänkin tuollainen pätee, mutta se heille suotakoon, monelle vanhukselle varmasti päivän ainoita sosiaalisia kontakteja, joten minun puolesta tuhertakoon kassalla aikansa :)

Ei osunut. Mulla lompakko kädessä jo ennen omaa vuoroa. Bonuksen vedän heti kun eka ostos mennyt läpi ja sitten tyrkkään kortin valmiiksi koneeseen. Kun loppusumma tulee näppäilen saman tien tunnuksen ja that's it. Välissä loppusummaa odotellassa pakkaan kamaa reppuun. No mä olen muissakin asioissa epätyypillinen nainen, ettei mua kai ees lasketa.

Minusta tämä on se normaalitapa ja nuo muut pienen porukan hölmöilyä. Toiset vaan haluaa yleistää niinkun siellä kaupassa ei kukaan osais ostoksiaan maksaa ja tavaroita lappaa nopeasti.

Ei uponnut minuunkaan,lompakko on kyllä kassissa mutta se pengotaan esille jo ennen viimeisten ostosten vinguttamista..lisäksi pakkaan samaan aikaan tavaroita että olisin nopeasti pois tien tukkona olemasta. Lisäksi tavarat pitää osata järjestellä niin että ne vain nakellaan kassiin eikä erillistä järjestämistä enään tarvitse tehdä. Lisäksi siinä pyörii useampi lapsi ympärillä :) Ihan simppeliä!

[QUOTE="piipii";29007328]Minusta tämä on se normaalitapa ja nuo muut pienen porukan hölmöilyä. Toiset vaan haluaa yleistää niinkun siellä kaupassa ei kukaan osais ostoksiaan maksaa ja tavaroita lappaa nopeasti.[/QUOTE]

Ei osaa ei. Avuttomia kaikki. Etenkin me naiset. ;)

Ja vielä sellainen vinkki, että se bonus-kortti kannattaa antaa myyjälle tai käyttää siinä koneessa (huom, myös ottaa pois siitä), ennen kuin alkaa kaivella lompakosta niitä pikkuhiluja, koska se loppusumma saattaa kortin höyläyksen jälkeen muuttua.

Yhteistyössä