Kumpi on hienostuneempi ja kummasta pidät enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Sisustusapua
  • Ensimmäinen viesti
Sisustusapua
http://www.vernet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Jean/Products/D628

Tuo voisi olla myös vaihtoehto, täysin valkoisena. Sopisi myös ruokailuryhmän kanssa.

"vieras"
Mä en ostasi muuta kuin umpi puista kalustetta... en vaan kestä lastulevyä ja MDF levyjä. Miksi et etsisi oikeasti vanhaa keittiön astiakaappia ja maalaa valkoiseksi?

"vieras"
Toi Ida on enemmän mun mieleen. Molemmat kauniita.

Taas on ketju täynnä näitä sisustamisen asiantuntijoita, ainakin omasta mielestään ;) Helppo se on palstalla huudella. Todennäköisesti heidän kotinsa on täynnä Sotkan pyökin värisiä lastulevyhärpäkkeitä, kun ei ole varaa muuhun. Ei kannata näitä "sisustajia" kuunnella.

Sisustusapua
[QUOTE="vieras";28994300]Mä en ostasi muuta kuin umpi puista kalustetta... en vaan kestä lastulevyä ja MDF levyjä. Miksi et etsisi oikeasti vanhaa keittiön astiakaappia ja maalaa valkoiseksi?[/QUOTE]

Sellainen ei oikein istuisi meille. Talon tyylin huomioon ottaen sanoisin, että sellaiset kalusteet, joihin istuu sanat klassinen, ajaton ja maalaisromanttinen ja kääntyy eniten klassisen puoleen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28994323]Toi Ida on enemmän mun mieleen. Molemmat kauniita.

Taas on ketju täynnä näitä sisustamisen asiantuntijoita, ainakin omasta mielestään ;) Helppo se on palstalla huudella. Todennäköisesti heidän kotinsa on täynnä Sotkan pyökin värisiä lastulevyhärpäkkeitä, kun ei ole varaa muuhun. Ei kannata näitä "sisustajia" kuunnella.[/QUOTE]

Olen sisustusarkkitehti ja teollinen muotoilija, kotini on ollut alan lehdissäkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28994343]Olen sisustusarkkitehti ja teollinen muotoilija, kotini on ollut alan lehdissäkin.[/QUOTE]

Voithan sinä täällä kaikille niin uskotella :) Täällä kaikki voi olla ihan mitä vaan ;)

Sisustusarkkitehti M.A
[QUOTE="vieras";28994343]Olen sisustusarkkitehti ja teollinen muotoilija, kotini on ollut alan lehdissäkin.[/QUOTE]

Ja olet pätevä haukkumaan AP:n sisustustaitoja sen perusteella, että hän ei osaa päättää kahdesta melko saman tyylisestä vitriinistä, kumman valitsee? Olisi myös mielenkiintoista tietää, mistä voit päätellä, että ap ei osaa sisustaa? Kertoiko ap jossakin, ettei ole ottanut lainkaan huomioon talon arkkitehtuuria, valoja yms?
AP:n juttujen perusteella vaikuttaa siltä, että on kovinkin tarkkaan miettinyt, millainen tyyli istuu heidän tupakeittiöön.

Haha kun jotkut taas koittaa päteä. Jos joku haluaa keittiöönsä vaikka oranssit kaapit ja vihreän pöydän, vaikkapa vielä muovista, niin mitä siitä? Nyrpistelkää rauhassa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että monet ihmiset viihtyvät persoonallisissa ja omistajiensa näköisissä kodeissa, joiden ei tarvitse noudattaa täsmällisesti tiettyä aikakautta, tyyliä ja värimaailmaa.

"..."
Sellainen ei oikein istuisi meille. Talon tyylin huomioon ottaen sanoisin, että sellaiset kalusteet, joihin istuu sanat klassinen, ajaton ja maalaisromanttinen ja kääntyy eniten klassisen puoleen.
Mutta eikö antiikkikalusteet ole juuri kaikkea tuota? Tosin en lähtisi raiskaamaan ennestään maalaamattomia antiikkihuonekaluja valkoisella maalilla, kuten joku ehdotti.

Sisustusarkkitehti M.A
Mun mielestä sekä greta, että ida sarja sopivat ruokailuryhmän kanssa hyvin yhteen. Gretassa on persoonallisemmat vetimet, joten voisi siksi olla mun valinta. Tuleeko samalle seinälle muita kalusteita? Millainen kokonaisuus teille tulee?

Sisustusapua
Kyseessä siis keskikokoinen tupakeittiö. Sellainen saareke jakaa keittiöosuuden ja ruokailuryhmä tulee saarekkeen toiselle puolelle, siis olohuoneen puolelle. Olen ihastunut tuohon iskun meri ruokailuryhmään. Meidän takka on taas hyvin ajaton ja selkeälinjainen. Sopii moneen tyyliin, mutta ihan täysin maalaisromanttiseen tyyliin ei istu. Haluaisin sellaisen hienostuneen kokonaisuuden. Tasoissa, tehosteseinässä ja lattiassa on harmaan sävyä.
Meillä on tupakeittiössä vain yksi ns. ehjä seinä, muissa on ikkunoita. Tupakeittiössä on yhteensä kuusi suurehko ikkunaa. Ehjällä seinällä on harmaasävyinen tapetti.

Kulmasohvaa olen ajatellut, divaania tms.

Vitriinin viereen tulisi (jos nyt esim. olisi vaikkapa esim. tuo greta vitriini ) samalle seinälle vielä esim. tämä :

http://www.laulumaa.fi/tuotteet/tuoteperheet/greta-r/senkit/greta-senkki-90-1-2-valkoinen

Eli seinällä olisi vitriini ja senkki. Se on myös ainut seinä, johon tulee tapetti (kaunis tapetti) ja en ihan koko seinää haluaisi sitten millään isolla tupakaapilla peittää.

Seinä on korkea, 3,8m.

Sisustusapua
Kyseessä siis keskikokoinen tupakeittiö. Sellainen saareke jakaa keittiöosuuden ja ruokailuryhmä tulee saarekkeen toiselle puolelle, siis olohuoneen puolelle. Olen ihastunut tuohon iskun meri ruokailuryhmään. Meidän takka on taas hyvin ajaton ja selkeälinjainen. Sopii moneen tyyliin, mutta ihan täysin maalaisromanttiseen tyyliin ei istu. Haluaisin sellaisen hienostuneen kokonaisuuden. Tasoissa, tehosteseinässä ja lattiassa on harmaan sävyä.
Meillä on tupakeittiössä vain yksi ns. ehjä seinä, muissa on ikkunoita. Tupakeittiössä on yhteensä kuusi suurehko ikkunaa. Ehjällä seinällä on harmaasävyinen tapetti.

Kulmasohvaa olen ajatellut, divaania tms.

Vitriinin viereen tulisi (jos nyt esim. olisi vaikkapa esim. tuo greta vitriini ) samalle seinälle vielä esim. tämä :

http://www.laulumaa.fi/tuotteet/tuoteperheet/greta-r/senkit/greta-senkki-90-1-2-valkoinen

Eli seinällä olisi vitriini ja senkki. Se on myös ainut seinä, johon tulee tapetti (kaunis tapetti) ja en ihan koko seinää haluaisi sitten millään isolla tupakaapilla peittää.

Seinä on korkea, 3,8m.

Sisustusarkkitehti M.A
Mun mielestä kokonaisuus kuulostaa juurkin hienostuneelta. Mikäli ymmärrän sinut ja makusi oikein. Valintasi ovat hyviä, ajattomia ja kauniita. Hienostunut on kyllä ihan oikea sana tyylillesi.
Ihan vertailun vuoksi: oletko katsout vielä sellaisia ihan täysin klassisia, hieman modernimipia vaihtoehtoja? Sellasiai perinnetaloon sopivia. Ei siksi, että nykyisessä tyylissäsi olisi mitään vikaa. Pän vastoin, vaikuttaa varmasti olevan paras teille. Ehkä enemmän siksi, että tukisi sun valintoja ja saisit varmuutta enemmän.

Esmes: http://www.masku.com/tuotteet/c3-ruokailuryhmat-ja-vitriinit/c20-ruokailuryhmat/p2030-ada/

Mun mielestä kuulostaa hyvältä. Tykkään myös enemmän Gretasta. Kokonaisuus vaikuttaa äkkiseltään oikein sopivalta. Hienostuneita kalusteitahan nuo ovat. Hienostuneeseen tyyliin toki vaikuttaa sitten lamput, tekstiilit, sälät yms.

Sisustusapua
Tämä sohva näyttää äkkiseltään sopivalta kaikin puolin
http://www.laulumaa.fi/tuotteet/tuotetyypit/sohvat-ja-lepotuolit/divaanisohvat/pouta-divaani-282-x-200-oikea-hr-2

Mitäs mieltä olette? Jos tuohon Greta sarjaan päädyn ja sitten meri ruokailuryhmään.

Mä olen tosin kännykällä netissä, toi sohva voi koneella, saati livenä olla ihan erilainen.

vcc
[QUOTE="...";28994190]Luin tuotetiedot, Gretassa raaka-aineena on mdf-levy eikä mitään muuta, Idassa lukee "koivu ja mdf-levy (maalatut osat)". Mitä se sitten tarkoittaakaan, kun koko kaappi näkyy olevan valkoinen.[/QUOTE]

Niinpä näköjään olikin. Katsoin vahingossa kahdesti samat tiedot. :ashamed: Itsellä kun on myös Laulumaata (joka on puuta taustalevyä lukuun ottamatta), niin en tuota kämmiä sitten hoksannut ennen kuin katsoin uudestaan. Maalatut osat tarkoittaa varmaan ihan juuri sitä, että kaikki osat on maalatu.

Kun tuo greta onkin mdf-levyä koko kaappi, niin ehdottomasti noista vaihtoehdoista sittenkin tuo ida. Ei kannata tuollaista hintaa mdf-kalusteesta maksaa, vaikka olisi kuinka kaunis.

Yhteistyössä