Itselläni vajis ja 10kg tiputin kun viime uutena vuotena tein päätöksen että nyt loppu roskasyönti ja tiputtaminen tapahtui ilman kunnon liikuntaa edes. Nyt innostus lihaskuntoa kohentamaan.jos ei painonpudotus ota onnistuakseen`?
Älä puhu paskaa. Se on juurikin tekosyy. Paino ei nouse "koska elintoiminnot käyvät hitaalla", ja tämän tajuaa 4-vuotias lapsenikin. Paino nousee jos syö enemmän kuin kuluttaa - tämä on yksinkertainen fakta. Jos "elintoiminnot käyvät hitaalla", sitten pärjää vähemmällä ruoalla. Mikä tahansa ominaisuus (kipeä jalka, suklaa-addiktio, kipeä kurkku, hormonihäiriö, jne) toki voi helpottaa tai vaikeuttaa syömisen ja kuluttamisen välisen tasapainon ylläpitoa - jos väsyttää, mutta ruoka maistuu kuten normaalisti, ei tule liikuttua niin paljon kuin pirteänä ja paino nousee; jos kurkku on kipeä, tulee syötyä vähemmän ja paino laskee, jne jne.Jos on oikeasti vajaatoimintaa, ei ole tekosyy vaan oikea syy.
Vajaatoiminnalla elintoiminnot käyvät hitaalla ja paino nousee siksi.
Nimenomaan. Ihan ku se olis joltain pois jos jotkut on laiskoja.Ärsyttää koko tekosyy-nimitys. Kyllä se on ihan oikea syy jos ei vaan jaksa laihduttaa tai ei ole mielenlujuutta pysytellä jollain tuhannen kalorin dieetillä estääkseen lihomisensa kun elimistö käy hitaammalla kuin läpipaskoilla ikiliikkujilla, jotka ovat aina valmiina aukomaan päätään toisten ulkonäöstä ja elämänvalinnoista.
Ja kyllä, minä olen laiska ja itse kuule katselen sen perään mitä syön ja miten liikun. Mutta ei siihen tarvitsekaan kenenkään muun tulla urputtamaan, laihdutan tai en.