Huutiskauppa sulkeutui viikko sitten, ostajasta ei ole kuulunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hatuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hatuttaa

Vieras
Eka kertaa olen tällaisessa tilanteessa, että tuotteen huutanut henkilö ei ole ottanut yhteyttä eikä maksanut tuotetta.

Toki tänään tulee vasta täyteen se viikko, minkä ajan ilmoitin odottavani maksua.
Jos tänään iltaan mennessä ei ole kuulunut mitään, niin otanko tänään itse yhteyttä vai odottaisinko vielä huomiseen?

Ko. ostajalla suurin osa palautteesta postiviisia, mutta negojakin on (mm. lunastamattomista huudoista....)

Jos ko. huutaja ei lunasta huutoaan, niin voiko/pitääkö siitä ilmoittaa ylläpidolle vai onko ainoa vaihtoehto antaa negatiivinen palaute? Kyseessä on välikausivaate ja harmittaa siksikin, että kohta niitä ei enää saa kaupaksi kun kaikki ovat syksyn kamppeet ostaneet. Vaatteella oli muitakin huutajia, eli harmittaa heidänkin puolesta.

Ja voinko halutessani jatkossa jotenkin estää ko. huutajan huutamasta omia kohteitani.

Laita postia ja kysy onko aikeissakaan ostaa.

Juu täytyy laittaa. Silläkin tässä olen maksua kytännyt, kun huomenna ehtisin viemään paketin postiin -sitten lähdenkin työmatkalle ja homma viivästyy. Ostajan saaman palautteen mukaan kyseessä taitaa olla sellainen suutaan soittava räksyttäjä, joka sitten valittaa viivästyneestä postituksesta.

Ehdotan että otat yhteyttä ystävällisessä hengessä kysyen onko meklarin viesti tavoittanut hänet ja kertaat summan ja tilinumeron ilmoittaen odottavasi maksua päivään x saakka. Ilmoita myös selvästi ja asiallisesti että päivän x jälkeen laitat tuotteen uudelleen myyntiin ja annat negatiivisen palautteen lunastamattomasta huudosta.

Laita postia! Jos olet muistuttanut ostajaa maksusta ja vielä senkin jälkeen kärsivällisesti muutaman päivän odotellut, olet paljon vahvemmilla, jos ostaja ei vieläkään maksa ja homma etenee huonojen palautteiden laittovaiheeseen.

Ehdotan että otat yhteyttä ystävällisessä hengessä kysyen onko meklarin viesti tavoittanut hänet ja kertaat summan ja tilinumeron ilmoittaen odottavasi maksua päivään x saakka. Ilmoita myös selvästi ja asiallisesti että päivän x jälkeen laitat tuotteen uudelleen myyntiin ja annat negatiivisen palautteen lunastamattomasta huudosta.

Juu. Lähetin hänelle nyt yksityisviestin jossa mainitsin mistä tuotteesta on kyse ja kysyin onko hän saanut vakioviestiäni. Muuta en tässä vaiheessa sanonut. Jos hän ei ole huomiseen iltaan mennessä vastannut, laitan vielä uuden viestin, missä kerron laittavani tuotteen uudelleen myyntiin ellei maksua kuulu ja että neg.palaute on tulossa jos kaupat peruuntuvat.

Mutta noin periaatteessa: voiko huutiksessa jotenkin estää joidenkin tiettyjen käyttäjien huudot omista kohteista? Jos tämä kauppa mene puihin, niin en kyllä halua ko. henkilön kanssa asioida myöhemminkään.

Ei niitä vakioviestejä välttämättä huomaa.Itse laitan aina seuraavana päivänä viestin ostajalle tai myyjälle, jos mitään ei ole kuulunut siihen mennessä. Tykkään nopeista, sujuvista kaupoista enkä jää odottamaan viikkotolkulla.

[QUOTE="Vieras";28990302]Ei niitä vakioviestejä välttämättä huomaa.Itse laitan aina seuraavana päivänä viestin ostajalle tai myyjälle, jos mitään ei ole kuulunut siihen mennessä. Tykkään nopeista, sujuvista kaupoista enkä jää odottamaan viikkotolkulla.[/QUOTE]

Näin minäkin ostajana toimin, eli heti kaupan sulkeuduttua maksan tuotteen ja otan yhteyttä myyjään. Mutta odotan, että myyjänä minun ei tarvitse ottaa ostajaan yhteyttä, koska ostaja saa vakioviestini (jossa pyydän myös erikseen ilmoittamaan kun tuote on maksettu). Ja vaikka joku ei erikseen ilmoittaisikaan, ei se maata kaada jos tuote on pikaisesti maksettu = näkyy pankkitilillä muutaman päivän kuluttua kaupan sulkeutumisesta.

Täsäs tapauksessa en siis ole saanut ostajalta maksua enkä minkäänlaista viestiä.

Ostaja vastasi että hän on maksanut tuotteen viime viikolla ja on kuulemma laittanut siitä viestiäkin minulle. Minusta on erittäin epätodennäköistä, että nämä MOLEMMAT tapahtumat (siis maksusuoritus ja siitä ilmoittaminen) olisivat jääneet näkymättä -käytän huutiksessa sähköpostia, johon ei tule mitään muuta kuin huutonetin asioita. Viimeisen puolen vuoden aikana minulla yhteensä 5-6 myynti/ostotapahtumaa eli varsin helppo seurata tilannetta. Ja mitään muuta ei tällä hetkellä ole kesken kuin tämä ko. asia.

Taitaa nyt tämä ostaja vedättää. Jos minulle ostajana kerottaisiin, ettei maksusuoritustani näy, kaivaisin heti kiireellä tarkat päivämäärät ym. esiin. Tämä ostaja totesi vain että on maksettu "viime viikolla".

Eikö tällaisessa tapauksessa ole ostajan asia selvittää pankistaan, miksi maksusuoritus ei ole mennyt perille? Luulen kyllä, ettei ko. tuotetta ole edes maksettu.

Jos tämä ostaja nyt tunnistaa itsensä, niin olisitko ystävällinen ja hoitaisit asian nyt kunnialla loppuun. Jos tosiaan olet tuotteen maksanut, voisit selvittää miksi suoritus ei ole tullut perille. Ja jos et ole maksanut etkä aiokaan maksaa, voisitko ystävällisesti ilmoittaa asian reilusti. (Ja jos viivyttelet saadaksesi maksuaikaa, niin sitä olisit saanut jos olisit reilusti pyytänyt). Ei olisi eka kerta tällä ostajalla, että tulee lunastamaton huuto, minun rekisterini on puhdas.

Yhteistyössä