Vauva kohta 3kk, KAUHEAT ILTARAIVARIT, mikä voipi olla????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoeneompi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoeneompi

Vieras
Nyt tehnyt viikon niin että on alkanut huutamaan kuin syötävä kun on yö unille lähetty, mikään ei enää auta kaikki keinot kokeiltu.

Pikkuinen huutaa niin kuin päätä revittäisi ja on aivan hiestä märkä.

Vieressä ja omassa sängyssään olen nukuttanut, molemmissa tekee niin.

Huuto on tosi kovaa, sitten kun tutin laittaa suuhun niin hiljenee hetkeksi. Sitten vetäsee ilmaa, pidättää hengitystään hetkisen, nielaisee tosi kovasti ja alkaa taas huutamaan.

Ollaan kokeiltu jo niin että nukkuu ilta unet ennen nukkumaan menoa ja niin ettei nuku ilta unia. Ja nukkumaan on aina menty alusta asti 8-10 väliin, tuosta huomaa kun sitä väsyttää. Vaikka veisin sen siinä vaiheessa sänkyyn kun hieroo silmiään tai muuten vaan tuntuu väsyneeltä niin silti huutaa...

Mitä minä teen väärin... tosiaan tämä ei ole pitkään kestänyt.

Siis herääkö nukahdettuaan huutamaan vai eikö vain nukahda?
3kk iässä mun lapset on käyneet sellaisiksi että alkavat vastustaa sitä maatamenoa, siihen saakka ovat nukahtaneet kun väsyttää.
3kk ikäinen yksinkertaisesti jaksaa vastustaa sitä unta jos ei halua nukkua. Myöskin rytmi saattaa muuttua, unentarve vähentyä niin ettei samaan aikaan enää uni tuu.

Voi tietty olla joku paikka kipeäkin, mutta luulisi että oireilis muutoinkin sitten.

Korviketta syö, jos yritän sitä tuon raivarin aikana tarjota niin se "meinaa tukehtua" siihen, sylkee ja huutaa "tutin läpi", vaikka hänet olisi syötetty juuri, eli maha on varmasti täynnä niin silti tekee noin.

Samaa voisin sanoa että meillä ainaskin tossa iässä se maailma alkoi niin kiinnostaa, ettei nukahtamisesta meinannut tulla mitään. Huudettiin ilta ja pahimpina iltoina/öinä oltiin vielä puol kolme hereillä. :) Meillä toi vaihe kesti semmosen kuukauden päivät.

Kokeile kapaloa, jos rauhoittaisi? Onhan varmasti röyhtäytetty että ilmat on masusta pois? voit myös pitää masullaan lasta tai tehdä pierujumppaa jos jotain irtoaisi.

[QUOTE="Vieras";28988176]Siis herääkö nukahdettuaan huutamaan vai eikö vain nukahda?
3kk iässä mun lapset on käyneet sellaisiksi että alkavat vastustaa sitä maatamenoa, siihen saakka ovat nukahtaneet kun väsyttää.
3kk ikäinen yksinkertaisesti jaksaa vastustaa sitä unta jos ei halua nukkua. Myöskin rytmi saattaa muuttua, unentarve vähentyä niin ettei samaan aikaan enää uni tuu.

Voi tietty olla joku paikka kipeäkin, mutta luulisi että oireilis muutoinkin sitten.[/QUOTE]

Ei vaan nukahda, ennen nukahtamista siis tekee tuon. Ei päivisin muuta kuin normi itkua, sitäkään ei paljoa, ja yöllä ei ole koskaan itkenyt. Nyt on tuo ihme juttu tullut...

Voisiko se vaan olla joku "kausi" menossa?

Toi "nielaisee tosi kovasti" -kohta sai mut ajattelemaan refluksia. Omalla pojalla oli vauva-aikana kaikenlaista oireilua, jota koko ajan epäilin refluksiksi, mutta vasta nyt jälkikäteen kun mietin tuota aikaa, tajuan että todellakin siitä kaikessa oli kyse. Meillä auttoi mun imetysdieetti - lehmänmaito pahensi eniten refluksioireita. Toki monia syitä vauvan itkuun on, mutta käsittääkseni refluksi on jonkin verran alidiagnosoitu vaiva...

[QUOTE="asd";28988189]Samaa voisin sanoa että meillä ainaskin tossa iässä se maailma alkoi niin kiinnostaa, ettei nukahtamisesta meinannut tulla mitään. Huudettiin ilta ja pahimpina iltoina/öinä oltiin vielä puol kolme hereillä. :) Meillä toi vaihe kesti semmosen kuukauden päivät.

Kokeile kapaloa, jos rauhoittaisi? Onhan varmasti röyhtäytetty että ilmat on masusta pois? voit myös pitää masullaan lasta tai tehdä pierujumppaa jos jotain irtoaisi.[/QUOTE]

Nuokin on kaikki kokeiltu. Aina olen röyhtäyttänyt kun on syötetty. :)

meidän vauva on 4kk ja koko ikänsä huutanu just ennen ku sitten nukahtaa.. varsinki iltaisin. siis pää märkänä viis min ehkä ja sit nukahtaa ja herää vasta aamulla.. pidän vain huutavaa lasta tiukasti sylissä ja siihen se nukahtaa hetken kuluttua. onkohan vähän samaa?

[QUOTE="mami";28988213]Toi "nielaisee tosi kovasti" -kohta sai mut ajattelemaan refluksia. Omalla pojalla oli vauva-aikana kaikenlaista oireilua, jota koko ajan epäilin refluksiksi, mutta vasta nyt jälkikäteen kun mietin tuota aikaa, tajuan että todellakin siitä kaikessa oli kyse. Meillä auttoi mun imetysdieetti - lehmänmaito pahensi eniten refluksioireita. Toki monia syitä vauvan itkuun on, mutta käsittääkseni refluksi on jonkin verran alidiagnosoitu vaiva...[/QUOTE]

Hankin myös tyynyn ja pinnasängyn pääosa on koholla, että jos se tosiaan refluksia olisi, niin eikös noiden pitäisi siihen auttaa.

Epäilimme kun alussa oli vatsavaivoja että olisi lehmämaito allergiaa koska pikkuisen isällä se on. No olimme sitten 2vk pepti 1 korvikkeella (lehmän ja soija maito ruokavalion hoitoon) niin se helpotti sitten kun aloitimme tavalliset korvikkeet. ja tuosta peptistä on nyt ehkä reilu kk aikaa. Miksi vasta nyt tulisi oireet?

Täällä meilläpäin on hirvittävän vaikea päästä allergia testeihin vauvan kanssa, kun meidän neuvola tätien mukaan noin pienellä ei voi olla allergiaa..perkele..

meidän vauva on 4kk ja koko ikänsä huutanu just ennen ku sitten nukahtaa.. varsinki iltaisin. siis pää märkänä viis min ehkä ja sit nukahtaa ja herää vasta aamulla.. pidän vain huutavaa lasta tiukasti sylissä ja siihen se nukahtaa hetken kuluttua. onkohan vähän samaa?

Olen myös kokeillut sylissä hyssytellä ja ym, mutta ei auta.
Ainoa joka auttaa tuohon on viimeinen keino ja sitä on jouduttu käyttämään, eli antaa vaan huutaa. Olen sen antanut huutaa ns."tupakan mittaisen tauon" eli 5mi-10 min ja kun menen takaisin hänen viereen ja tutin tökkään suuhun niin sitten rauhottuu ja nukahtaa.

Yhteistyössä