Tulipa taas muistutus siitä miksen mielelläni ole naisten kanssa tekemisissä...

• Viestiketjun aloittaja syntipukki
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Ah, okei eli tässä olikin oikeasti kyse siitä että suomessa ei saa olla miikaa mitään mieltä, muuten susta ei tykätä.

Sori nyt mutta mun mielestä on ihan naurettavaa että fbssa ois jotenkin eri käyttäytymissäännöt kuin tosielämässä. Mulla ainakin on kaverilistalla vaan sellaisia ihmisiä jotka ovat mun kavereita oikeastikin. Kyllä he tietää ilman faboroolia millainen ihminen mä oikeasti olen luonteeltani, miks mun siis pitäs yrittää esittää siellä jotain muuta kuin olen? Muutenkin, kuten sanoin, olen verrattain todella aktiivinen fb-käyttäjä, eniä silti ole koskaan törmännyt sellaiseen että siellä odotettais muilta jotenkin sievisteltyä käytöstä tai suodatettuja mielipiteitä.

hmph
Kyllä näitä sinun tekstejä lukiessa tulee mielikuva hyvin hankalasta ihmisestä. Ja nimenomaa sinä vaikutat hankalalta ja negatiiviselta.
Tuollaiset tyypit ovat tosi kuluttavia irl.

ap.
Kyllä näitä sinun tekstejä lukiessa tulee mielikuva hyvin hankalasta ihmisestä. Ja nimenomaa sinä vaikutat hankalalta ja negatiiviselta.
Kyökkipsykologiaa, nam. :D miten sä edes kuvittelet et mä kirjottaisin tähän aiheeseen jotain kukkais-perhos-hehkutuksia? Tää yksi ketjuhan kertoo täysin sen miten mä kommunikoin yleensä elämässä.

"vieras"
Oli aihe mikä tahansa niin aina se on ap:n syy. Aina. Niin se vaan menee tällä palstalla. Jos ketjun aloittaja (enkä tarkoita nyt tämän nimenomaisen ketjun aloittajaa) kertoo vaikka miehen lyöneen häntä, alkaa heti syyttely että kyllä sä jotain teit, tahallas ärsytit miesparkaa, miehelläs on stressiä jne. Syy on AINA ketjun aloittajassa.

Määä
Mutta siis oikeastiko naiset tulkitsee sen vastalauseeksi jos kaikki eivät oo heidän kanssaan samaa mieltä? Eikö teille ole opetettu väittelytaitoja koulussa. Väittelyksi kutsutaan keskustelua jossa osapuolilla on toisistaan eriävät mielipiteet, ja he keskustelevat aiheesta puolesta ja vastaan, rauhallisesti ja perustellen, henkilökohtaisuuksiin menemättä. Tällaisista keskusteluista oppii paljon enemmän kuin vaan yksinään nyökytteleville ihmisille paasatessaan. Riitely taas on sitä kun haukutaan toisia ihan irrationaalisista syistä, pyritään loukkaamaan toista ja ns. voittamaan se keskustelu. Vastalause taas tarkoittaa sitä että tuomitsee jonkun asian eikä halua edes keskustella aiheesta sen enempää.

Ettekö te oikeasti nää näissä mitään eroa?
eri mieltä: "mä en oikein tykkää noista säkkituoleista ja tuntuu että ne on hankalia tjsp."
Loukkaava ja henkilökohtaisuuksiin menevä: "ne on mauttomia". Se että asiasta oli yleensäkin pitkä keskustelu miettien niiden hyviä puolia tarkoittanee aika varmasti että joku keskustelijoista omisti tai halusi omistaa niitä.
Et kai sä asiakkaallesi sano että sen tukka tai haluama sellainen on mauton, vaan koetat hieman erilaisin sanakääntein suositella jotain muuta?

....
Itse en kauaa katsoisi sellaista fb-kaveria/-tuttua joka ois koko ajan kommentoimassa kaikkia minun tekemisiäni, etenkään jos ne olisi piikikkäitä ja negatiivisia kommentteja. En näe mitään järkevää syytä miksi toista pitää loukata tai alkaa haastaa riitaa ns. julkisesti. Jos tuntee tarvetta kertoa esim. kuinka mauton säkkituoli on, niin senhän voi kertoa myös chatin kautta, ei tarvi päin naamaa kaikkien kuullen sitä sanoa. Tosin varmasti ne muutkin fb-tutut ovat tuossa tapauksessa sen "loukatun" puolella, ei sen loukkaajan.

Onko tämä ap:n kaveri sellainen joka myös kommentoi jatkuvasti ap:n tekemisiä? Vai onko hän enemmänkin hiljainen, ainakin ap:ta kohtaan?

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28978797:
eri mieltä: "mä en oikein tykkää noista säkkituoleista ja tuntuu että ne on hankalia tjsp."
Loukkaava ja henkilökohtaisuuksiin menevä: "ne on mauttomia". Se että asiasta oli yleensäkin pitkä keskustelu miettien niiden hyviä puolia tarkoittanee aika varmasti että joku keskustelijoista omisti tai halusi omistaa niitä.
Et kai sä asiakkaallesi sano että sen tukka tai haluama sellainen on mauton, vaan koetat hieman erilaisin sanakääntein suositella jotain muuta?
Asiasta oli esitetty puolin ja toisin hyviä JA HUONOJA puolia, eikä mun ostokäyttäytymiseen vaikuta jos jonkun muun mielestä mun haluumat tavarat on mauttomia. Muutenhan mä olisin täällä jo paniikissa sisustamassa kotiani uudelleen kun riitelyn tuoksinassa mun koti ja sisustusmaku haukuttiin mummomaiseksi. Ja kyllä, olen sanonut kasari-heitto-permis-jättiotsatukkaa pyytäneelle asiakkaalle etten suostu hänelle sellaista tekemään koska on naurettavaa kulkea tukassa joka on viimeks ollut muotia 30 vuotta sitten. Loppupeleissä asiakas oli ihan tosi tyytyväinen että "pakotin" hänet luopumaan ikuisuuskampauksestaan ja päivitimme sen tälle vuosituhannelle.

ap.
Itse en kauaa katsoisi sellaista fb-kaveria/-tuttua joka ois koko ajan kommentoimassa kaikkia minun tekemisiäni, etenkään jos ne olisi piikikkäitä ja negatiivisia kommentteja. En näe mitään järkevää syytä miksi toista pitää loukata tai alkaa haastaa riitaa ns. julkisesti. Jos tuntee tarvetta kertoa esim. kuinka mauton säkkituoli on, niin senhän voi kertoa myös chatin kautta, ei tarvi päin naamaa kaikkien kuullen sitä sanoa. Tosin varmasti ne muutkin fb-tutut ovat tuossa tapauksessa sen "loukatun" puolella, ei sen loukkaajan.

Onko tämä ap:n kaveri sellainen joka myös kommentoi jatkuvasti ap:n tekemisiä? Vai onko hän enemmänkin hiljainen, ainakin ap:ta kohtaan?
Montako kertaa mun pitää vielä kertoa nää samat asiat? Kyllä, kommentoimme puolin ja toisin kaikenlaista, ja ei, minä en ole kommentoinut vain poikkipuolisesti. Loppuvaiheessa tää nainen kyllä kuvitteli kaikki mun kommentit pahantahtoisiksi, mutta se ei tosiaan ole mun syy.

"Sari"
Viittasin lähinnä tuolla siihen että olen pienestä pitäen viihtynyt paremmin kundien kassa, mulla on 6 veljeä itselläni, ja aina kun olen yrittänyt olla naisten kanssa enemmän kuin vaan hyvänpäiväntuttu, tapahtuu jotain tällaista. Viimeisin ystävyyssuhde tätä ennen mulla on mennyt poikki.. hetkinen, osiko ollut lapseni syntymän aikaan, eli 3 vuotta sitten. Että niin hankala ihminen mä oon. :D
Kannattaa varmaan kääntää katse sinne peilin puoleen, eikä syyllistää koko naissukupuolta, sillä suurin osa naisista kuitenkin tulee erittäin hyvin juttuun oman sukupuolensa kanssa.

Niin, ap tässä keskustelee aiheesta jonka aloitti, ja on pysynyt kannassaan ja selittänyt jotain jos on kokenut sen tarpeelliseksi. Ja se on sitten joillekin niin vaikeeta, niin vaikeeta että ei kestetä.

Minä olen myös niitä, jotka eivät kauhean mielellään liiku naisporukoissa. Ainakaan tietynlaisissa naisporukoissa. Minä pidän avoimista ihmisistä, joilla on huumorintajua ja ymmärrystä, että me emme ole samanlaisia kukaan. Pidän ihmisistä jotka osaavat sanoa erilaiset mielipiteensä suoraan mutta kuitenkin ilman agressioita. Itse en loukkaannu jos joku on eri mieltä, yritän ehkä ymmärtää, mutta vaikka en pääsisi toisen pään sisään niin se ei haittaa, matka jatkuu. Ymmärrän myös, että ihmisillä on hyviä ja huonoja päiviä, ja että aina ei tule mietittyä miten asiansa ilmaisee.

Mutta juoruilusta ja pahansuopaisuudesta en pidä, ja moni nainen kyllä menee tuohon kategoriaan valitettavasti. Joistain sen näkee päälle päin, että sisällä asuu katkera ja vittumainen yksilö ja sellaiset kierrän kaukaa jos mahdollista.

iuhjidg
[QUOTE="hmm";28979017]Surullista musta tässä on se, että leimaat tuollaisen käytöksen naisten käytökseksi etkä esimerkiksi vaan totea, että onpa hullu tyyppi.[/QUOTE]

Niinpä. Miksei miehiä leimata yhden yksilön perusteella? Siksi koska jotkut naiset kokevat etteivät he ole tarpeeksi hyviä naisina, he kuvittelevat saavansa arvostusta vasta sitten kun ovat hyviä jätkiä. Ap:sta niin näkee että hänellä tämä miesten ympäröimänä kasvaminen on aiheuttanut tuon ja perheessä on luultavasti halveksuttu naisia jota ap:kin jatkaa - ulkoistamalla itsensä naisista 'hyväksi jätkäksi'.
Minäkin olen kasvanut miesten keskellä mutta mua on aina arvostettu omana itsenäni, siksi mä tiedän kelpaavani naisenakin. Ja ihania ihmisiä on yhtä paljon niin naisissa kuin miehissäkin. Vai pitäisikö alkaa kaveeraamaan aseman spurgujenkin kanssa vaan siks kun ne on ah niin ihania miehiä jotka ei muka puukota selkään ja sanoo suoraan...

....
Pidän ihmisistä jotka osaavat sanoa erilaiset mielipiteensä suoraan mutta kuitenkin ilman agressioita. Itse en loukkaannu jos joku on eri mieltä, yritän ehkä ymmärtää, mutta vaikka en pääsisi toisen pään sisään niin se ei haittaa, matka jatkuu. Ymmärrän myös, että ihmisillä on hyviä ja huonoja päiviä, ja että aina ei tule mietittyä miten asiansa ilmaisee.
Mutta minä en ymmärrä miksi niitä omia mielipiteitä pitää esitellä siellä fb:ssä. Se on kuitenkin monille ihmisille sellainen hyvänmielen paikka, ja on vain jotenkin ikävää alkaa pätemään toisen seinälle.
Vaikka olisin jostain asiasta eri mieltä, niin onko se tosiaan pakko kertoa, kun ihan yhtä hyvin voi olla hiljaa?

Itselläni on yks fb-kaveri, joka mielellään tulee pätemään ja yrittää saada jostain ihan hölynpöly-jutusta vakavaa ja asiallista (vaikka statuspäivitys "jee, mun uudet hiukset on mahtavat!" niin tuohon tullaan kommentoimaan väriaineiden kemikaalien haittavaikutuksista tjs.). Pidemmän päälle tuollainen kuiva asiateksti alkaa nyppimään, etenkin jos se edes vähän on negatiivista. Tulee vain mieleen että eikö hänellä oikeastaan ole mitään muuta tekemistä kuin kommentoida muiden (ah, niin hölmöjä ja lapsellisia) höpöhöpö-juttuja?

Itse jos koen tarpeelliseksi vääntää ja keskustella, niin menen keskustelupalstalle, en jonkun kaverin seinälle facebookiin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mutta minä en ymmärrä miksi niitä omia mielipiteitä pitää esitellä siellä fb:ssä. Se on kuitenkin monille ihmisille sellainen hyvänmielen paikka, ja on vain jotenkin ikävää alkaa pätemään toisen seinälle.
Vaikka olisin jostain asiasta eri mieltä, niin onko se tosiaan pakko kertoa, kun ihan yhtä hyvin voi olla hiljaa?

Itselläni on yks fb-kaveri, joka mielellään tulee pätemään ja yrittää saada jostain ihan hölynpöly-jutusta vakavaa ja asiallista (vaikka statuspäivitys "jee, mun uudet hiukset on mahtavat!" niin tuohon tullaan kommentoimaan väriaineiden kemikaalien haittavaikutuksista tjs.). Pidemmän päälle tuollainen kuiva asiateksti alkaa nyppimään, etenkin jos se edes vähän on negatiivista. Tulee vain mieleen että eikö hänellä oikeastaan ole mitään muuta tekemistä kuin kommentoida muiden (ah, niin hölmöjä ja lapsellisia) höpöhöpö-juttuja?

Itse jos koen tarpeelliseksi vääntää ja keskustella, niin menen keskustelupalstalle, en jonkun kaverin seinälle facebookiin.
Minulla on monta sellaista FB-ystävää, joiden päivityksiin tai vaikka jakamiensa linkkien alle syntyy ihan kunnon keskusteluja. Minulle tätä ei tapahdu, mutta päivitän lähinnä diipadaapaa. Kaikki eivät. Ja en minäkään ymmärrä, miksi esim. siskollani on ollut nyt tapana tulla pätemään vähän jokaiseen päivitykseeni vaikka sanoisin että oho, jäi aamukahvit juomatta :)D). Mutta on siinä eroa, sanoa vaikka että "ai jäi vai? Minun on kyllä pakko saada kahvia aamulla" kuin sanoa jotain tämän tapaista: "no kyllä on sulla pienet huolet jos kahvista jaksa päivitellä" (siskoni juttuja).

Vaikea siis sanoa, millaisista tilanteista on kyse.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28978048]Hei haloo. Väittelytaitoja koulussa? Kuule, tiedoksi nyt sinulle FACEBOOK ei ole mikään väittelytaitojen harrastuspaikka, siellä ihmiset haluavat että heidän päivityksistään TYKÄTÄÄN, ja kommentointi on usein pinnallisella tasolla-sellaista sen kuuluu ollakin-ei kukaan halua että siellä aletaan väittelemään tai aidosti KESKUSTELEMAAN asioista. Sä olet nyt ihan harhapolulla sun ajatukstesi kanssa, ja ymmärrän itse asiassa ystävääsi, koska nytkin sinä urputat turhasta. Yritä kestää se tosiasia että ystäväsi suuttui sinulle, koska et ymmärrä sosiaalisia(fb) sääntöjä, ja haluat vaan saada oman eriävän mielipiteesi kuuluville, ilmeisesti aika usein. Fb ei ole sitä varten. Jos haluat keskustella ja väitellä ihmisten kanssa, tee se livenä. Voi olla että silloinkaan ihmiset ei jaksa sitä. Ihmiset ovat yllättävän pinnallisia, ja haluavat "hömppää" arkensa keskelle. Jos yrität väkisin vääntää keskustelua/väittelyä ihmisen kanssa ,joka vaan haluaa myötäilyä ja hyväksyntää, hän ottaa sen hyökkäyksenä itseään vastaan. Jos et osaa lukea ihmisten reaktioita, ja jatkat hyökkäilyä, käy juuri näin, että joku räjähtää sinulle. Ota opiksesi ja ota vähän erilainen asenne ihmisten kanssa kommunikoimiseen. Valitettavasti maailma on pinnallinen, sun täytyy harjoitella nyt siihen sopeutumista, et voi laukoa puolitotuuksia ja tylyjä kommenttejasi joka suuntaan, kukaan ei tykkää sellaisesta.[/QUOTE]

Peesaan tätä 100%:sesti.

"vieras"
Ap, mä ymmärrä sua. Tämänkin ketjun vastaukset vaan vahvistaa asiaa; erittäin monet naisista on samankaltaisia kun tää sun fb-kaveri. Loukkaantuu herkästi, ylidramatisoi asioita eikä voi sivuutta mitään olankohautuksella vaan kaikki asiat pitää selvittää ja niistä pitää keskustella ja olla huolissaan siitä onko joku osapuoli nyt mielensä pahottanut.

Ap taitaa vaan olla niitä ihmisiä jotka esittää mielipiteensä kärkkäästi ja on kaikilla tavoin mutkattomia tyyppejä. Usein näille tyypeille valikoituu kavereiks ihmisiä jotka ei ota niin herkästi itseensä jokaisesta pikkuasiasta ja jotka tietää että ei tää kommentoija tarkota mielipiteillään mitään sen suurempaa.

Naiset, ei aina jaksais ottaa kaikkia asioita niin vakavasti. Toivotaan että jokaisen itsetunto kestäis muutamat typerämmätkin kommentit fb-seinällä.

[QUOTE="vieras";28979773]Ap, mä ymmärrä sua. Tämänkin ketjun vastaukset vaan vahvistaa asiaa; erittäin monet naisista on samankaltaisia kun tää sun fb-kaveri. Loukkaantuu herkästi, ylidramatisoi asioita eikä voi sivuutta mitään olankohautuksella vaan kaikki asiat pitää selvittää ja niistä pitää keskustella ja olla huolissaan siitä onko joku osapuoli nyt mielensä pahottanut.

Ap taitaa vaan olla niitä ihmisiä jotka esittää mielipiteensä kärkkäästi ja on kaikilla tavoin mutkattomia tyyppejä. Usein näille tyypeille valikoituu kavereiks ihmisiä jotka ei ota niin herkästi itseensä jokaisesta pikkuasiasta ja jotka tietää että ei tää kommentoija tarkota mielipiteillään mitään sen suurempaa.

Naiset, ei aina jaksais ottaa kaikkia asioita niin vakavasti. Toivotaan että jokaisen itsetunto kestäis muutamat typerämmätkin kommentit fb-seinällä.[/QUOTE]

Minäkään en pidä ap:ta minään piruna tai sosiaalisesti vammaisena tai mitään muutakaan sellaista, vaan olen yrittänyt oikeasti selittää, miksi niin monet ihmiset voivat loukkaantua noista Facebook-kommenteista. Pisteet annan ap:lle siitä, että ei ole alkanut reuhaamaan tai moittimaan ketään henkilökohtaisesti, mutta marttyyriasenne ja naissukupuolen leimaaminen löytyivät heti ensimmäisistä viesteistä ja sama meno jatkuu.

Jos tosissaan kokee, että naiset on vaikeita ja heidän kanssaan ei tule toimeen, on ihan oikeasti suositeltavaa yrittää ymmärtää miksi ne muut niin loukkaantuu, sen sijaan että toteaa kuinka naurettavia pellejä ne muut naiset on. Ap penää keskustelua, mutta ei kuitenkaan hyväksy tässäkään ketjussa yhtään ainoata eriävää mielipidettä, ei edes hieman eriävää. Hän ei myönnä, että hän olisi kertaakaan sanonut mitään loukkaavaa tai että hänen olisi ollut mahdollista huomata ystävänsä närkästys ennen tätä pimahdusta. Homma on vain sataprosenttisesti tämän kaverin syytä ja me muut naiset olemme naurettavia kun esitämme, että asiassa saattaa olla toinenkin puoli.

Jos tosissaan alkaisi miettimään, miksi ne loukkaantuu ja hyväksyisi ne ihmiset sellaisina kuin he ovat, niin omakin elämä helpottuisi paljon. Annoin aikaisemmin noita esimerkkejä, joihin ap ei kommentoinut erityisemmin. Kuinka jonkun mielestä on kannustavaa sanoa, että "lähde lenkille" kun toinen voivottelee lihavuuttaan. Tällaisia ihmisiä on, heidän mielestään he sekä kannustavat, että oikeasti välittävät kyseisen ihmisen terveydestä. Suurin osa ottaa tuollaisen kehotuksen kuitenkin vittuiluna. Sen sijaan, että tämä hienon neuvon antaja tuskastuisi jokaiseen ihmiseen, joka pitää hänen rohkaisujaan vittuiluna, ehkä hänen kannattaisi pohtia sitä omaa lähestymistapaansa. Sitten taas jos on niitä henkilöitä, joille ei saa sanoa yhtään mitään, niin suosittelen pitämään etäisyyttä.

Itsekin olen pomottava ihminen ja tulen erittäin huonosti toimeen ihmisten kanssa, jotka eivät kestä minkäänlaista kritiikkiä. Alkaa ihan tukehduttaa kun tuntuu ettei mistään voi puhua. Tällaiset henkilöt eivät ota esim. ryhmätöissa vastaan neuvoa, että "se toiminto tulee tuosta napista" ilman että he kokevat, että heitä mollataan. He saattavat myös pyytää esim. että "ei keskustella tästä aiheesta". Ja sillä omalla loukkaantumisellaan he todellisuudessa dominoivat koko sosiaalista tilannetta, muut ihmiset joutuvat olemaan varpaillaan ettei mielensäpahoittaja kilahda. Minua alkaa ahdistaa kun en halua tahallisesti ketään loukata, mutta en osaa olla loputtomasti hiljaa. Facebookissa on kuitenkin helppo olla hiljaa, ei ole mikään pakko tunkea kommentteja ihmisille, jotka ilmiselvästi haluavat vain tietynlaista palautetta.

Viimeksi muokattu:
ap.
Jos tosissaan kokee, että naiset on vaikeita ja heidän kanssaan ei tule toimeen, on ihan oikeasti suositeltavaa yrittää ymmärtää miksi ne muut niin loukkaantuu, sen sijaan että toteaa kuinka naurettavia pellejä ne muut naiset on. Ap penää keskustelua, mutta ei kuitenkaan hyväksy tässäkään ketjussa yhtään ainoata eriävää mielipidettä, ei edes hieman eriävää. Hän ei myönnä, että hän olisi kertaakaan sanonut mitään loukkaavaa tai että hänen olisi ollut mahdollista huomata ystävänsä närkästys ennen tätä pimahdusta. Homma on vain sataprosenttisesti tämän kaverin syytä ja me muut naiset olemme naurettavia kun esitämme, että asiassa saattaa olla toinenkin puoli.
Siis oikeasti, mitä ihmettä? Luetko sä ollenkaan mun kirjoittamia viestejä? Mähän olen varmaan jokaisessa kommentissani kertonut että olen parin kuukauden ajan huomannut kaverin hyökkäävän asenteen mua kohtaan, ja päätellyt hänen olevan muhun jostain syystä ärsyyntynyt ja sitä myötä pyrkinyt kommentoimaan mahdollisimman normaalisti ja positiivisesti, korkeintaan neutraalisti hänen asioitaan jos jotain kommentoitavaa on ollut. Ihan vaan etten enempää häntä suututtaisi, ja että hän mahdollisesti voisi tajuta etten mä tahdo hänelle mitään pahaa.

fuuul
Mä poistin yhden tällaisen joka paukutti suutaan avoimesti fb:ssa.
Mua ei kiinnosta mitä sontaa se siellä laittelee vastedes. Raukkamaista ja itsestään se tyhmän tekee kun käsittelee asioitaan haukkumalla toisia JULKISESTI!
Mä nauran partaani. :D

millionneaharmaana
Ap. Vaikka kuinka yrität näille selittäätilanteen ni tää jankkaus jatkuu loputtomiin. Taitaa olla et se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mä ymmärrän sua täysin koska olen liian usein törmännyt naisiin joidenka kanssa vain on täyain mahdoton olla tekemisissä. Mut onneks mulla on muutama ystävä joka on samanlainen erilainen avoin ihminen. Jos joku painaa ni se joko kuopataan tai tuodaan julki. Mielipiteen saa nertoa ilman tulistumista. Mä just tokasin kaverille et lattialistojen tulee olla keltaset koska harmaa olis ruma. Ja hän oli et poo pitääpä miettiä.

Mut me erilaiset samanlaiset saadaan elämästä ja ystävyydestä paljon irti kun ei tartte pelätä paskaa ja puukkoa..

Siis oikeasti, mitä ihmettä? Luetko sä ollenkaan mun kirjoittamia viestejä? Mähän olen varmaan jokaisessa kommentissani kertonut että olen parin kuukauden ajan huomannut kaverin hyökkäävän asenteen mua kohtaan, ja päätellyt hänen olevan muhun jostain syystä ärsyyntynyt ja sitä myötä pyrkinyt kommentoimaan mahdollisimman normaalisti ja positiivisesti, korkeintaan neutraalisti hänen asioitaan jos jotain kommentoitavaa on ollut. Ihan vaan etten enempää häntä suututtaisi, ja että hän mahdollisesti voisi tajuta etten mä tahdo hänelle mitään pahaa.
En kyllä lukenut asiaa noin, olen pahoillani jos käsitin väärin, mutta esitit kyllä useasti kuinka tämä pimahdus tuli "ihan tyhjästä", niinpä ehkä sitten oletin, että sinä et ollut todellakaan huomioinut sitä kaverin ärsyyntymistä. Jos kerta sen huomasit, niin mikset avoimesti asiasta kysynyt vaan edelleen kommentoit, vaikkakin varovaisemmin?

Edelleen uskon kyllä, että sinä olet ollut tässä se "järkevämpi" osapuoli, mutta jos todella olisit niin järkevä, niin et mollaisi täällä koko naissukupuolta.

Keittiöpsykoloogi
AP vaikuttaa, anteeksi nyt vain, jotenkin junttimaiselta kun tulee tuollaisia "kaikki naiset on..." -laatua olevia hienoja yleistyksiä. Melko mustavalkoista.

No jokatapauksessa, tuo feisbuuk kaverisi varmaankin on joku tunne-elämältään yliherkkä ja epävakaa henkilö. On todella kummallista että tunsitte noin vähän ja hän pyysi sinua jo kummiksi. Melko impulsiivista ja kuvaa ehkä sitäkin ettei hänellä paljoa oikeita ystäviä sattuneesta syystä olekaan(?). Siksi häntä ehkä nolostuttikin erityisen paljon jos kommentoit jotenkin suorapuheisesti tai neuvovasti hänen huomionkerjäys -juttujaan. Koki varmaan että saat hänet näyttämään vieläkin huonommalta kaikkien edessä ja hän kun niin haluaisi että kaikki hänet hyväksyisivät ja huomioisivat. Kuulostaa henkilöltä jolla oli jo valmiiksi huono itsetunto. Tällaisilla yliherkillä henkilöillä todella on ongelmia niiden todellisten tunteiden ja mielipiteiden esittämisessä, pitävät sisällään kunnes räjähtää. Tiedän, koska olen itse sellainen. Toiselle "vastaan" sanominen irl tuntuu erityisen pahalta vaikkei siinä mitään pahaa järjellisesti olekaan, samoin se että jättää sanomatta. (En ole vielä itsekään keksinyt tähän hyvää ratkaisua...)

Minun mielestä sun kannattaa unohtaa koko tyyppi. Sait jo marmatettua asiasta eikäi tuollaisille epävakaille nyt kannata kauheasti päivänvaloa antaa. Oli, tuli ja meni ja hyvä niin! Parempi että akan luonne tuli nyt ilmi eikä viidestoista päivä. Pääsit vähällä sanon minä. T. Kokemusta on kun tapasin minuakin yliherkemmän tyypin

Yhteistyössä