Mikä näistä kolmesta vaihtoehdosta olisi susta kiehtovinta olla etniseltä taustaltaan Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28967243]Hoh hoijakkaa, kertoo kyllä kirjaimellisesti millasta väkeä keskutelupalstalla liikkuu. Minulle on yksi ja sama onko ihminen mistä maasta ja minkälaisia sekarotuisia on, kunhan hällä on sydän paikallaan ja on ihminen ihmiselle, tätä toivon totisesti tälläkin palstalla. Venäjältä tulee todella päteviä lääkäreitä Suomeen, kiitos heille kun paikkaavat Suomen lääkäripulaa.[/QUOTE]

Mitä tekemistä tuolla on taas minkään kanssa? Kysyttiin että mikä näistä haluaa olla, ja rehellisesti voin vastata että en haluaisi olla somali, venäläinen, ahvenanmaalta, enkä romani. Mutta enpä mä haluaisi olla esim. amerikkalainenkaan.

Saamelainen tai karjalainen voisin olla. Mutta niitä vaihtoehtoja ei ollut.

Tuskin moni ulkomaalainenkaan haluaisi olla suomalainen, mutten vedä siitä herneitä nenään.

Mitä tekemistä tuolla on taas minkään kanssa? Kysyttiin että mikä näistä haluaa olla, ja rehellisesti voin vastata että en haluaisi olla somali, venäläinen, ahvenanmaalta, enkä romani. Mutta enpä mä haluaisi olla esim. amerikkalainenkaan.

Tuskin moni ulkomaalainenkaan haluaisi olla suomalainen, mutten vedä siitä herneitä nenään.

Jos nyt tarkkoja ollaan, kaikki ap:n vaihtoehdot ovat kyllä suomalaisia, elleivät ole ulkosuomalaisille syntyneet. Sulle se etnisyys näköjään on aika tärkeä.

[QUOTE="vieras";28975943]Jos nyt tarkkoja ollaan, kaikki ap:n vaihtoehdot ovat kyllä suomalaisia, elleivät ole ulkosuomalaisille syntyneet. Sulle se etnisyys näköjään on aika tärkeä.[/QUOTE]

Onhan se kai kaikille aika tärkeää. Kun se on aina osa ihmistä.

[QUOTE="vieras";28975974]Niin se on osa ihmisen ulkonäköä. Mustaihoinen suomalainen vaikka adoptoitu sellainen on kyllä kulttuurisesti ihan yhtä suomalainen kuin kaikki muutkin. Ei sen ulkonäön pitäisi noin paljoa vaikuttaa siihen mitä luulet ihmisten olevan.[/QUOTE]

Mitä ihmettä sinä nyt höpötät?! Etnisyys on PALJON muutakin kuin ulkonäkö. Mutta en jaksa edes lähteä vatkaamaan sun kanssa tästä.

Ja miksi ihmeessä ei saisi haluta olla esim. suomalainen..

Mitä ihmettä sinä nyt höpötät?! Etnisyys on PALJON muutakin kuin ulkonäkö. Mutta en jaksa edes lähteä vatkaamaan sun kanssa tästä.

Ja miksi ihmeessä ei saisi haluta olla esim. suomalainen..

Itse puhuit ulkomaalaisista, vaikka aloituksen esimerkit olivat jokainen osittain suomalaisia. Veikkaisin, että oikeassa maailmassa aloittajan esimerkit olisivat myös kaikki hyvin etnisesti suomalaisia eivätkä juuri poikkeaisi valtaväestöstä jos Suomessa asuisivat. Kristittyjä, kotimaisia kieliä äidinkielinään puhuvia ja kulttuurisesti suomalaisia.

[QUOTE="vieras";28976231]Itse puhuit ulkomaalaisista, vaikka aloituksen esimerkit olivat jokainen osittain suomalaisia. Veikkaisin, että oikeassa maailmassa aloittajan esimerkit olisivat myös kaikki hyvin etnisesti suomalaisia eivätkä juuri poikkeaisi valtaväestöstä jos Suomessa asuisivat. Kristittyjä, kotimaisia kieliä äidinkielinään puhuvia ja kulttuurisesti suomalaisia.[/QUOTE]

Voin vielä lainata tähän oman aiemman viestini koska sen ymmärtämisessä oli näköjään epäselvää tai yrität kovasti vääntää siitä jotain muuta mitä se oli ja lisäillä jotain käänteitä asiaan:

Vai oliko tässä ap:n kysymyksessä kyse sun veikkauksista?

Voin vielä lainata tähän oman aiemman viestini koska sen ymmärtämisessä oli näköjään epäselvää tai yrität kovasti vääntää siitä jotain muuta mitä se oli ja lisäillä jotain käänteitä asiaan:

Vai oliko tässä ap:n kysymyksessä kyse sun veikkauksista?

Et siis vastannut ap:n kysymykseen koska hän en kysynyt haluaisitko mieluummin olla somali vai romani vai venäläinen.

[QUOTE="vieras";28976638]Et siis vastannut ap:n kysymykseen koska hän en kysynyt haluaisitko mieluummin olla somali vai romani vai venäläinen.[/QUOTE]

Pakko palata tähän vielä. Vastasin kyllä. Ensimmäisellä sivulla. Ihme vänkkääjäpoliisi olet.

Yhteistyössä