Mää olen ihan rikki, mies haluaa abortin :(

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana..
  • Ensimmäinen viesti
Raskaana..
[QUOTE="vieras";28965805]Yhden kerran ehkäisyn pettämisen jotenkin ymmärtää, toinen kerta kertoo jo suoranaisesta tyhmyydestä.[/QUOTE]

Tuo abortti ei ollut nykyiselle miehelleni, eikä ollut vahinko vaan tekemällä tehty lapsi jonka edellinen mies sitten päätti pakottaa minut aborttiin kuitenkin.. Ja tyhmyyttähän se on jos menee kierukan läpi..
 
M32
Mielenkiintoista. Onko ensimmäisen lapsen abortoiminen jotenkin ongelmallisempaa kuin seitsemännen lapsen? Kyllähän elämä muuttuu eniten ensimmäisen myötä. Seitsemäs lisää muutaman vuoden työleiriin, mutta ilman ensimmäistä ei edes joudu leirille.
 
mies parka...
Ei se suostu edes puhuun asiasta, sanoo vaan että ei tässä ole mitään puhuttavaa, että minä tiedän sen mielipiteen.. Ehkäsy petti..
Saanko arvata että olet sellainen tilastoihme että useampikin noista lapsistanne on saanut alkunsa ehkäisyn pettäessä? :D Seitsemän lasta, kuka ne kaikki elättää? Jotenkin kummassa tuntuu siltä että ap ainakin on kotiäitinä. Kyllä mun mielestä isällä on oikeus päättää kuinka monta lasta hänen rahojaan tulevaisuudessa syö.
 
"Vieras"
Tuo abortti ei ollut nykyiselle miehelleni, eikä ollut vahinko vaan tekemällä tehty lapsi jonka edellinen mies sitten päätti pakottaa minut aborttiin kuitenkin.. Ja tyhmyyttähän se on jos menee kierukan läpi..
Tyhmyyttä on olla hankkimatta sterilisaatiota kun lapsiluku on täynnä. Ja totta jos puhutaan niin aborttiin suostuminen vastoin omaa tahtoa ei myöskään kovin älykkäältä teolta kuulosta..
 
Jos tää ei ole provo niin...

Pidät lapsen. Mietit etukäteen kaikki mahdolliset tukiverkot, MLL:t ja lapsenvahti-opiskelijatytöt mitä teiltäpäin löytyy, joita voit hyödyntää lapsikatraasi kanssa.
Mies voi mennä vaikka Kuuhun jos haluaa, ja alkushokin jälkeen varmaan jättää menemättäkin.
Sitten sulle sterilointi ja miehelle vasektomia.
 
"hep"
Koska meillä se seuraava olisi 7. lapsi, niin varsinkaan en ymmärrä, että mitä se yksi lisälapsi enää haittaa?
...ne lapset pitää pystyä myös elättämään. Jos se tuotaa ongelmia niin mielestäni silloin toden totta se yksi lisää voi olla ihan liikaa.

Eikö se nyt ole ihan selkiö että talousvaikeudet vaikuttaa koko perheen elämään - ihan tutkittua tietoa tämä. Miksi pistää hirttosilmukka kaulaan pakolla?

Perheet on erilaisia -tilanteet erilaisia. Ehdoin tahdoin ei pidä kurjuutta lisäämän.
 
"vieras"
Koska meillä se seuraava olisi 7. lapsi, niin varsinkaan en ymmärrä, että mitä se yksi lisälapsi enää haittaa?
Mietipä vielä... Tässä Suomen taloustilanteessa ei todellakaan ole se ja sama onko 6 lasta vai 7. Onko töitä kummallekin vanhemmalle jatkossa, jatketaanko lapsilisien maksamista jne.

Lisäksi lapsia pitää kohdella yksilöinä, ei laumana. Seitsemälle lapselle voi olla hankalaa järjestää yksilöllistä huomiota ja aikaa, kuudellekin tuo on jo hyvin työlästä.
 
Raskaana..
Meinasin että en enää vastaa kun alkoi tulemaan niin asiattomia kommentteja, mutta vastaa vielä tämän.. Tämä ei ole provo. Meillä on hyvä tukiverkosto, saadaan aina lapsivapaata jos tahdotaan. Minä olen myöskin töissä, en suinkaan ole ollut koko ajan raskaana.. Nuorimainen on mummun hoivissa minun ollessani töissä.. Ne jotka ei tähän usko, niin on voi voi, ei haittaa :) Kaikki lapset ei siis ole nykyiseni.. Minulla on entisestä liitosta kolme lasta. Olemme siis uusio perhe.. Ja tuo minkä olen joutunut (ja kyllä joutunut, minut pakotettiin.. Sen enempää en tässä selitä, sillä en koe että olisi tarvetta) abortoimaan ei suinkaan olisi ollut ensimäinen lapsi vaan neljäs.. Tämä on ensimäinen vahinko lapsi, meni kierukan läpi. Kaikki muut on siis oikein toivottuja lapsia.
 
"teppo"
Kannattaa ottaa huomioon, että suhde on nyt menetetty teet abortin tai et. Nainen ei koskaan pysty antamaan miehelle anteeksi sitä, että nainen painostettiin surmaamaan oma lapsensa itsekkään miehen vaatimuksesta. Päätös kannattaa tehdä aivan itse - piittaaammatta mieheen mielipiteestä. Ja koska heti aloitusviestistä näki että suret kovasti mahdollista aborttia, sanoisin että älä tee sitä.
 
"teppo"
[QUOTE="okei";28965792]Niin no helvettiä toki. Ei vähäteltävää. Mutta toisaalta kyllä 7 lapsen elättäminenkin voi olla helvettiä, ja se ei kovin äkkiä ohi mene. Vuosikausien selvitymistaistelua joka ei vaikuta yksin aikuisiin vaan myös niihin lapsiin. Koko perheeseen.

Onko sinulla työtä? Kannatko itse vastuuta lasten leivänsaamisesta?[/QUOTE]

Ei lasten kanssa eläminen ole mitään helvettiä ja selviytymistaistelua, vaan jokainen lapsi tuo valtavasti iloa ja rakkautta. Suomessa on myös kattava sosiaaliturva sitä tarvitseville.
 
"Vieras"
No mitä tossa tilanteessa yksi lapsi lisää enää mitään vaikuttaa. Siinä se menee muiden mukana. Ja varmasti on yhtä rakastettu kuin muutkin.

Jos miehelle ehkäisyn pettäminen on noin kova pala, niin olisiko ehkä kannattanut käydä laitattamassa piuhat poikki?
 
"vieras"
[QUOTE="teppo";28966166]Ei lasten kanssa eläminen ole mitään helvettiä ja selviytymistaistelua, vaan jokainen lapsi tuo valtavasti iloa ja rakkautta. Suomessa on myös kattava sosiaaliturva sitä tarvitseville.[/QUOTE]

Joo on nyt sosiaaliturva, mutta entäpä viiden vuoden päästä? Hullu on se joka luottaa että valtio maksaa lapsen kulut.
 
Raskaana..
Me emme ole koskaan hakeneet sossusta rahaa, emmekä hae! Olemme aina tulleet toimeen omillamme. Ja teppo, kyllä meidän avioliitto kestää, päätin kumminpäin tahansa.
 
mies parka...
Me emme ole koskaan hakeneet sossusta rahaa, emmekä hae! Olemme aina tulleet toimeen omillamme. Ja teppo, kyllä meidän avioliitto kestää, päätin kumminpäin tahansa.
Mistä sä sen voit tietää? Eihän sun mies suostu tällä hetkellä edes puhumaan sun kanssas, joten miten tiedät mitä hän ajattelee? Voihan olla että mies vaikka ajattelee sun hankkiutuneen TAAS tahallaan raskaaksi, vaikka et niin olisikaan tehnyt. Voihan olla että mies pelkää että sä aiot jatkossakin pullauttaa kerran vuodessa uuden suun hänelle ruokittavaksi? Sä olet jo kertaalleen eronnut, mikä tae sulla nytkään on ettäkö mies jäisi päätit mitä hyvänsä?

Ps. mites jos teiltä otettais tosiaan kaikki etuudet pois, ei lapsilisiä, ei kotihoidontukea tai äitiyspäivärahaa? Pärjäisittekö, ja pystyisittekö ruokkimaan kaikki lapsenne?
 
Raskaana..
Ai mieskö tässä nyt on se raukka? :O Kyllä on mies ihan joka lapsen halunnut joten ei voi edes ajatella että taasko on tahalteen hankkiutunu raskaaks :O Ei jestas! Nyt joidenkin kannattais vähän miettiä mitä suustaan laukoo!! Tottakai minä ajattelen myös mieheni tunteita! Mun mies ei ole mikään vastuuton idiootti vaan ihana, huolehtivainen ja rakasta mies! Olen aivan sata varma että ei jättäisi meitä jos päättäisin lapsen pitää! Ja miten voisin tahallaan hankkiutua raskaaksi kun mulla on kierukka?!?
 
"teppo"
Me emme ole koskaan hakeneet sossusta rahaa, emmekä hae! Olemme aina tulleet toimeen omillamme. Ja teppo, kyllä meidän avioliitto kestää, päätin kumminpäin tahansa.
Ehkä kestää niin. Joka tapauksessa sinun on itse kannettava vastuu päätöksestä ja päätöksen seurauksista sinulle. Tunsin kerran naisen, jonka mies oli painostanut tämän aborttiin kiristämällä sillä uhalla että mies lopettaa suhteen jos nainen ei tee aborttia. Nainen oli aivan rikki vielä vuosienkin päästä ja suhde tuon miehen kanssa kaatui. Omasta mielestäni tuollainen toisen pakottaminen aborttiin on pöyristyttävää, eikä sitä pitäisi koskaan hyväksyä.
 

Yhteistyössä