Voisiko tapailemallani miehellä olla joku mielenterveysongelma? Sanokaas nyt kaikki mielipiteenne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinia

Vieras
Alusta asti mies on välillä ollut todella innokas ja välillä ihan vaisu. Joskus on itse aloittanut esim. viestittelyn ja viestitellyt vaikka kuinka kauan ja kirjoitellut niitä näitä. Jos minusta ei ole hetkeen kuulunut, niin on laittanut sitten viestiä, mitä mulle kuuluu yms.
Välillä on taas todella nihkeää. Saatan laittaa viestiä, mutta mies ei vastaa, vaikka viestissä olisi kysymys.
Joskus vastaa jotankin ja huomaa, että se on ihan pakkopullaa.

Aluksi ajattelin asian niin, että mies ei oikein osaa päättää mitä ajattelee musta. Välillä on kiinnostunut ja välillä ei jaksa antaa ajatustakaan naisille. Ehkä juttelee myös muiden kanssa tms. Nyt musta kuitenkin jotenkin tuntuu, että asia ei ole näin. Mies vaan on tuollainen.

Tavatessamme on joskus todella mukava, halaa tavatessa ja lähtiessä, pitää hetken kädestä tms. Joskus on taas tavatessamme hieman ylimielinen. Tavallaan antaa mun ymmärtää, että minä tässä olen se innokas osapuoli, joka on kauhean kiinnostunut juuri hänestä ja hän nyt ei välttämättä ole niiiin kiinnostunut minusta. Ei noin sano suoraa, mutta rivien välistä sen voi tulkita.

JOs minusta ei kuulu mitään, niin hänestä sitten kyllä kuuluu ja enemmän hän on ehdottanut tapaamisia, kuin minä.

Eilen käytiin työpäivän aikana yhdessä lounaalla. Mua jäi vaivaamaan se, kun mies sanoi "sä taidat olla kovasti kiinnostunut musta" ja jotenkin erikoisella ilmeellä. Ihan kuin minä olisin tässä nyt se, joka vain ja ainoastaa on kiinnostunut. Mä en ole yhtään enempää ollut mieheen yhteydessä tai muutoin "tyrkyllä", kuin hän minuunkaan.

Kokonaisuudessaan mies on todella ihanakin, mutta nyt on alkanut vaan liikaa vaivata nuo.

Mies on ihan komea, hienosti pukeutuva, hyvässä työssä, fiksu yms. Hänen lapsi on ollut 2v kun on eronnut lapsen äidistä. Toki onhan siinä voinut sattua kaikenlaista, mutta... äh.. mitä teen?

"Voisiko tapailemallani miehellä olla joku mielenterveysongelma?"
Mielenterveysongelmista kuvauksesi ei ainakaan suoraa kerro. Voi olla mutta melkeimpä todennäköisempänä pitäisin että ei ole.
Pitääkö asia tässä vaiheessa päätää mitä teet?

No en mä nyt mielenterveysongelmaa diagnosoisi noilla perusteilla. Mies vaikuttaisi ehkä olevan vähän sellainen epätasapainoinen tyyppi. Saattaisi olla juuri sellainen, joka välillä lähtee sanomatta viideksi tunniksi ulos. Tarvitsee omaa aikaa paljon ja välillä haluaa sulkeutua kuoreensa. Ehkä vaikuttaisi olevan myös hitusen epävarma. Ei oikein tiedä mitä sinä ajattelen ja ei joenkin kehtaa kysyä suoraan. Epävarmuus näkyy sitten eri tavoin käytöksessä.

Mies "pelaa" suhteella. On välillä cool ja sit taas innokas: tarkoituksena on se, että tulisit mahdollisimman riippuvaiseksi hänestä ja hän saisi sanella säännöt.

Jos mulle mies sanoisi et " sä taidat olla kovasti kiinnostunut musta" olisi se todellinen turn off. Sellainen " mä tykkään kovasti susta, onko tunne molemminpuolinen" on normaalia ja jopa hurmaavaa, tuollainen sun kuvaama lähinnä itserakasta ja outoa. En tapailisi tuollaista miestä.

Outo jäkä. Ei arvosta sua yhtään. Tottakai kaikilla saa ja pitää olla omaa aikaa. Tottakai kaikki joskus vetäytyy kuoreensa ja aina ei jaksa. Silti toista pitää aina huomioida ja sitten pitää sanoa ihan suoraan, että oli huono päivä ja mua väsyttää, jutellaanko huomenna tms.

Mä voisin kyllä kysyä suoraan naiselta, mitä ajattelee minusta. Tuollaista "Sä taidat olla kovasti kiinnostunut minusta" en laukoisi koskaan ääneen.

Jättäisin väliin, toi "taidat olla kovasti kiinnostunut musta" on todella ärsyttävästi sanottu. Sehän tolla ilmeelläkin jo paljasti kuinka kuvittelee sinun roikkuvan hänessä ja kuinka sinä menet hänen sänntöjen mukaan. Selvä peluri, ihan oikeasti älä enää tapaa häntä.
Voi olla muitakin naisia kierroksessa tuolla kaverilla.

Kuullostaa eräältä mieheltä kenet tunnen :/ Tosin sillä ei taida lasta olla.... Saattaa "vehdata" useita vuosia ja elää tuollaista eipäs-juupas peliä,kunnes sitten jättää ja ottaa uuden "uhrin" itselleen. Itse an alkaisi tuollaisen kanssa millekkään,ei kenenkään mielenterveys kestä pitemmän päälle tuota jaahkausta. Mutta itsehän valinnan teet :) niin ja tuo mies kenestä puhuin sillä ei ole tietääkseni mitään mielenterveysongelmia......

Mies vaikuttaa muuten niin kunnolliselta. Todella taitava käsistään, osaa vaikka mitä, tekeväinen luonteelta, urheilelullinen, huumorintajuinen ja tilannekomiikkaa löytyy, korkea koulutus, on saavuttanut elämässään paljon yms.. Tarkoitan nyt sitä, että jotenkin sellaisiin "kiiltokuvaihmisiin" ei koskaan yhdistä mitään peluria, mielenterveysongelmaista, jahkaajaa tms.

En tiedä mutta naisilla on tapana lähettää viestejä, jotka eivät miehen mielestä sisällä kysymystä, joten emme vastaa niihin: "Kinopalatsissa menee illalla elokuva Batmanin paluu", "Aika halpoja nuot Karibianmatkat nyt", "Liisan mies oli vienyt Liisan kylpylään ja Liisa oli tykännyt kovasti", "kurjaa että taulua ei saa kiinnitettyä seinälle vaan se on odottanut komerossa 7 vuotta".

Mies vaikuttaa muuten niin kunnolliselta. Todella taitava käsistään, osaa vaikka mitä, tekeväinen luonteelta, urheilelullinen, huumorintajuinen ja tilannekomiikkaa löytyy, korkea koulutus, on saavuttanut elämässään paljon yms.. Tarkoitan nyt sitä, että jotenkin sellaisiin "kiiltokuvaihmisiin" ei koskaan yhdistä mitään peluria, mielenterveysongelmaista, jahkaajaa tms.

Jos mies on susta kiinnostunut ja haluaa viettää aikaa kanssasi, niin se on sitä ihan aina ja kokoajan. Sun ei tarvi epäillä tai miettiä, että kiinnostaako sitä.
Sinuna antaisin olla. Jos suhteen alku on noin vaikea, niin vaikeammaksi vaan menee. Kuka jaksaisi kuunnella tollasta kihnuttamista vuosikaudet? Jaksaisitko sinä?

Mun mielestä kuulostaa aina pahalle, jos toinen pelaa peliä, josta toisen osapuolen on tarkoituskin olla ihan ulalla..
Juokse karkuun vielä kun voit.

[QUOTE="jorge";28951175]En tiedä mutta naisilla on tapana lähettää viestejä, jotka eivät miehen mielestä sisällä kysymystä, joten emme vastaa niihin: "Kinopalatsissa menee illalla elokuva Batmanin paluu", "Aika halpoja nuot Karibianmatkat nyt", "Liisan mies oli vienyt Liisan kylpylään ja Liisa oli tykännyt kovasti", "kurjaa että taulua ei saa kiinnitettyä seinälle vaan se on odottanut komerossa 7 vuotta".[/QUOTE]

Kaikilla naisillako?
Not me.

Tuskin on mieleterveysongelmaa. Minä olen viettänyt lähes koko aikuiselämäni pohtiessani ja pähkäillessä mitä mies milloinkin ajattelee, onko hän kiinnostunut vai ei, onko narsisti, psykopaatti, hullu jne jne... Ihan turhaan. Jos mies on kiiinnostunut oikeasti, hän kertoo ja osoittaa sen, ei jätä asiaa arvailujen varaan. Kaikki venkoilu ja vehkeily, välillä ollaan yhteydessä - välillä taas ei, miehen osalta tarkoittaa, että hän ei ole _tarpeeksi_ kiinnostunut. Joten don´t bother your head.

Jahkailija. On kiinnostunut sinusta, mutta nauttii myös muiden naisten huomiosta. Ei halua selkeää suhdetta kanssasi, koska joutuisi lopettaa yhteydenpidon myös Jonnaan, Lauraan, Leenaan, Sirpaan, Pinjaan, Pauliinaan, Mariin, Jenniin, Eevaan ja Liisaan.

[QUOTE="vieras";28951055]Mies "pelaa" suhteella. On välillä cool ja sit taas innokas: tarkoituksena on se, että tulisit mahdollisimman riippuvaiseksi hänestä ja hän saisi sanella säännöt.[/QUOTE]

Näin.
Valitettavan tutulta kuulostaa. Ja tällä tuntemallani henkilöllä oli joku mt-ongelma, myönsi sen lopulta itsekin. Oli helvettiä se suhde.
Ei se hyvä työpaikka ja status mitään kerro.
Usein vasta kaikista läheisimmät ihmiset huomaavat näiden ihmisten todellisen minän.
Anna miehen olla, tosin se että otat etäisyyttä luultavasti saa hänet yrittämään kovemmin.

Miksi ihmiset kuvittelevat, että k*sipäisyys on mielenterveysongelma? Itse tunnen todella lämpimän, älykkään ja ihanan ihmisen, joka on sekaisin kuin seinäkello ja hänen kanssaan on välillä vaikea olla. Toisaalta: tunnen myös erään itsekkään hullun ja hän oli sitä jo ennen sairastumistaan...

Kyllä ihmiset ovat mukavia/ei-mukavia ihan mielenterveydestä riippumatta ;)

Kunnes sitten tapaat ja tutustut sellaiseen. Sen jälkeen nimenomaan kiinnität pikkuasioihin huomiota sen kuoren alla ja niihin hienoihin vivahteisiin, joista olisi pitänyt tajuta asia heti. Mutta sellaista se on, kun ihastuminen ja kiinnostus ei ole järkiasia.

[QUOTE="vieras";28951774]Miksi ihmiset kuvittelevat, että k*sipäisyys on mielenterveysongelma? Itse tunnen todella lämpimän, älykkään ja ihanan ihmisen, joka on sekaisin kuin seinäkello ja hänen kanssaan on välillä vaikea olla. Toisaalta: tunnen myös erään itsekkään hullun ja hän oli sitä jo ennen sairastumistaan...

Kyllä ihmiset ovat mukavia/ei-mukavia ihan mielenterveydestä riippumatta ;)[/QUOTE]
Ei pelkästään hulluus ole mielenterveysongelma, vaan riittävä kusipäisyys tekee ihmisestä persoonallisuushäiriöisen.

Yhteistyössä