Täällä surraan mahdollista keskenmenoa.. Tai oikeastaan ollaan vielä epätietoisuudessa..

Raskausviikot jotain 5-7 tienoilla. Perjantaina ollut tosi kipee maha, särkylääkettäkin siihen otin. Eilen alkoi vuotaa verta. Aluksi vähemmän mutta nyt runsastuu jatkuvasti. Pientä menkkajomotusta ollut eilisestä mutta vain satunnaisesti ja ei nyt varsinaisesti kivuksi voi kuitenkaan sanoa.

Aamulla kävin lääkärissä, teki sisätutkimuksen. Sanoi jo ennen tutkimusta, että kuulostais keskenmenolta. Antoi lähetteen verikokeeseen, että tarkastetaan raskaushormoniarvot.. saan ne tulokset iltapäivällä.

Mutta ultraamaan ei suostunut vaikka kysyin. Ei kuulemma itse osaa ultrata alakautta ja ei voi laittaa lähetettä keskussairaalaan ultrattavaksi :O

Huolesta oon nyt soikeena, kamalaa kun ei yhtään tiedä meneekö tää nyt kesken vai ei. Tahtoisin niin päästä ultraan, että sais varmuuden mutta en tiedä mahtaako ne mua illalla huolia päivystykseenkään jos sitä kautta sais tiedon.. Kun ei kykene mihinkään keskittymään eikä viime yön unistakaan mitään tullut :|

"vieras"
Vaikka pääsisitkin sinne ultraan ja sieltä vielä jotain löytyisi, niin siltikin saisit olla huolesta soikeana viikon verran, kun katsotaan, että miten siinä sitten lopulta kävikään.

mulle sanottiin alussa tästä raskaudesta että on tuulimunaraskaus, ja kaksi kertaa sen jälkeen sanottu että kesken menee. vuodin ensimmäiset 14 viikkoa kuin seula ja tuli isojakin hyytymiä mutta nyt viikolla 21 edelleen vauva pysyy tiukasti matkassa. mulla vuodot tuli istukasta ja sen alle kertyi hematooma joka vuoti sitten vielä lisää. eli ei vielä kannata heittää toivoa kaivoon

"vieras"
Jos on kesken mennäkseen, niin parempi että menee nyt kun että vasta nt-ultrassa saat kuulla tylyn totuuden.
Sinällään lievä vuoto ja pikkunippailut ovat normaalia. Itselläni näin oli nyt viime keväänä eikä pieneen mieleenkään tullut että raskaus ei ollut normaali. Aamulla sitä mentiin miehen kanssa onnesta soikeina nt-ultraan ja diagnoosi oli tyly. Tuulimuna. Lääkkeet kouraan ja koittakaa nyt pärjätä -toivotusten saattelemana.

[QUOTE="vieras";28940811]Jos on kesken mennäkseen, niin parempi että menee nyt kun että vasta nt-ultrassa saat kuulla tylyn totuuden.
Sinällään lievä vuoto ja pikkunippailut ovat normaalia. Itselläni näin oli nyt viime keväänä eikä pieneen mieleenkään tullut että raskaus ei ollut normaali. Aamulla sitä mentiin miehen kanssa onnesta soikeina nt-ultraan ja diagnoosi oli tyly. Tuulimuna. Lääkkeet kouraan ja koittakaa nyt pärjätä -toivotusten saattelemana.[/QUOTE]

No tämän päivän vuoto on ollut kuin runsaat kuukautiset..

Onko tietoa kenelläkään mitä tuosta raskaushormonitasosta nyt voisi päätellä?

"vieras"
Pelkkä vuoto ei välttämättä tarkoita mitään mut kivut lisänä veikkaisin että on menossa kesken. Mulla meni vasta rv12 ja oli jo suurehko alkio, parempi tossa vaiheessa kuitenkin jos on mennäkseen. Voimia!

ne vertaa niitä arvoja siihen mitä niiden pitäisi olla sillä viikolla ja jos on liian matalat niin sehän kertoo keskeytymisestä, yleensä nuo arvot otetaan muutamana päivänä ja siitä näkee laskeeko vai nouseeko

"vieras"

No eihän periaatteessa yksi hormoonitaso kerro mitään, jos vasta on keskenmennyt, toisaalta taas jos jo selvästi on jo alle normaalin viikkoihin nähden, mutta periaatteessa muutaman päivän päästä pitäis ottaa uus koe josta näkee onko hormooni laskussa.

"vieras"
Itellä oli km 5+0 ja täysin kivuton. En tarvinnut kipulääkkeitä, enlä muutakaan, en edes käynny lääkärissä. R-testikin näytti negaa paripäivää vuodon alkamisesta.

Olen pahoillani :hug:. Juuri tuollainen epätietoisuus on kamalinta.

Itse sain keskenmenon heinäkuussa 7+ viikolla, alkoi ensin pienellä vuodolla, mutta seuraavana päivänä vuosi jo kuin kuukautisissa konsanaan. Mullakin mitattiin tuota hcg-arvoa kaikkiaan kolme kertaa parin päivän välein ja sehän laskikin kuin lehmän häntä. Eli kuten joku sanoikin tuossa aikaisemmin, että yhden mittaustuloksen tiedolla ei tee juuri mitään.

Pahoillani olen
Tosi kurja homma! Ei varmaan paljoa lohduta, mut muista että näin aikaisessa km alkionkehityksessä meni jotain niin pieleen, että ei olisi ikinä kehittynytkään lapseksi asti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28940886]Itellä oli km 5+0 ja täysin kivuton. En tarvinnut kipulääkkeitä, enlä muutakaan, en edes käynny lääkärissä. R-testikin näytti negaa paripäivää vuodon alkamisesta.[/QUOTE]

Mulla vuoto kesti viikon.

Tosi kurja homma! Ei varmaan paljoa lohduta, mut muista että näin aikaisessa km alkionkehityksessä meni jotain niin pieleen, että ei olisi ikinä kehittynytkään lapseksi asti.
Joo, tätä mä oon ajatellutkin..
Mutta kylläpä se silti koville ottaa, juuri kun on ehtinyt ajatukseen tottua uudesta lapsesta. Mä oon ihan jo luovuttanut, tuntuu että ei tää raskaus varmasti enää jatku.. :/

"vieras"
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta km:n jälkeen raskautuu usein helposti. Mulla oli yhdet kuukautiset välissä (odotin tietoisesti ne) ja sitten sai alkunsa meidän esikoinen. Tsemppiä!

huhhei.. koittelin soittaa tuossa päivystykseen, kun eilen olivat niin vastaanottavaisia tarkastukseen menon suhteen. En kuitenkaan sitten mennyt, kun ei tullut kipuja. Nyt ajattelin, kun vuotokin vaan lisääntyy, että jos soitan ja kysyn oisko mahdollista mennä käymään. Oli niin törkee mies siellä luurin toisessa päässä, että tuli ihan paha mieli |O
No tietääpähän ainakin, että ei ole sinne asiaa.

Kai tässä vaan pitää odotella.
Ei ole noita hormonipitoisuus tuloksiakaan tullut vaikka piti tänään tulla.

Kuinka kauan noissa hcg-arvo verikokeiden tuloksissa oikeen kestää?? :O

Eilen lääkäri oletti ne jo iltapäivällä saavansa (kävin siis eilen aamulla), ei ollut tullut, joten lääkäri käski soittaa tänään sh:lle. No soitin ja ei ollut vieläkään tulokset tulleet. Tietääkö joku kauanko niissä menee? Kun ei sairaanhoitaja oikeen tainnut tietää itekään. Käski vaan kokeilla soittaa taas uudelleen huomenna.

sh
Kuinka kauan noissa hcg-arvo verikokeiden tuloksissa oikeen kestää?? :O

Eilen lääkäri oletti ne jo iltapäivällä saavansa (kävin siis eilen aamulla), ei ollut tullut, joten lääkäri käski soittaa tänään sh:lle. No soitin ja ei ollut vieläkään tulokset tulleet. Tietääkö joku kauanko niissä menee? Kun ei sairaanhoitaja oikeen tainnut tietää itekään. Käski vaan kokeilla soittaa taas uudelleen huomenna.
Tulevat kyllä samalle päivälle.

Yhteistyössä