3kk vauva, eilen ja tänään apaattinen ja ripulilla (?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(:(

Vieras
Jotenkin apaattinen, ei juttele eikä hymyile.. Syö kuitenkin mielestäni normaalistii, on täysimetyksellä.
Mikä on normaali lämpö tämänikäisellä? Ei tunnu liian lämpimältä mutta jos mittaisi kuitenkin. Viime viikolla on saanut rokotukset (rota+piikki).
Vatsa toimii kerran päivässä, ennen 3-4pvä välein. Kakka on sellaista hieman vihertävää, löysää. (sen voi valuttaa pönttöön vaipasta..)
Pitäiskö mennä lääkäriin?

Niinpä...olipa yllätys että ajateltiin heti johtuvan rokotteista.

Voi aivan yhtä hyvin johtua vaikka D-vitamiinista. Taikka jostain ruoka-aineesta, jota äiti on syönyt.

Kauanko on ripuloinut? Mittasitko jo lämmön?

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;28940832:
Niinpä...olipa yllätys että ajateltiin heti johtuvan rokotteista.

Voi aivan yhtä hyvin johtua vaikka D-vitamiinista. Taikka jostain ruoka-aineesta, jota äiti on syönyt.

Kauanko on ripuloinut? Mittasitko jo lämmön?

Pari päivää noin löysällä ja kun tosiaan normisti vatsa toimii harvoin ja nyt päivittäin. Vauva nukahti nyt, joten lämmön mittaaminen jäi nyt.. Mutta mikä on tuon ikäisellä kuumetta?

Meillä tuli yhdelel lapselel jokaisesta rota-annokesesta viikon ripuli ja mahakivut. :/ kuopukselel en edes ottanut. Sanoin että järkevämpi ottaa se riski että sairastaa sen itse ripulin kouin 3 ripulia rokotteen takia.

Mulla 2 lasta ja molemmilla meni vatsa löysälle (no, niinku vain maitoa saavalla voi mennä mut kuitenkin löysemmälle) rotarokotteen jälkeen. Kesti vajaan viikon, useamman päivän kuitenkin ja vähän kiukkuisempia olivat myös. Eli normaalia on. Hyvä merkki, että vauva syö normaalisti.

[QUOTE="vieras";28940864]Mulla 2 lasta ja molemmilla meni vatsa löysälle (no, niinku vain maitoa saavalla voi mennä mut kuitenkin löysemmälle) rotarokotteen jälkeen. Kesti vajaan viikon, useamman päivän kuitenkin ja vähän kiukkuisempia olivat myös. Eli normaalia on. Hyvä merkki, että vauva syö normaalisti.[/QUOTE]

Niin, kun tätäkin mä mietin että mikä sit on vauvalla ripulia? Siis kuin läysää pitää olla? Siis sellasta vihreetä liejua, ei kuitenkaan imeydy vaippaa ainakaan heti. Tosiaan voisin kaataa sen siitä vaipasta pönttöön, niin löysää.

Voi kun mä nyt taas oon niin huolissani, varmaan turhaan mutta kun huomaa ettei oo normaali itsensä tuo vauva.

Ei kai se nyt ole ripulia, jos vauva kakkaa päivittäin..? Vauvan uloste nyt on muutenkin vetistä ja sitä voi normaalistikin tulla monta kertaa päivässä - kerran viikossa.

no joo,jos lapsesi on hiljattain saanut kasan rokotteita ni enpä ihmettele.huh huh, mitä näistä tämänpäivän vauvoista on 20 vuoden päästä jälljellä?? minä pelkään!!!!

Yhteistyössä