100e/vko/kk, pärjätäänköhän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"köyhä"

Vieras
2 aikuista+2lasta (pieniä tosin, toinen imetyksellä).

Mitä meidän kannattaa ostaa kaupasta? Siis itehän vois syyä vaikka kaurapuuroa, mut kuhan lapsi sasi hyvää ruokaa. Ja tietysti maitoa pitää riittää vauvalle, joten oma ruokavalio pitäis kuitenkin olla suht hyvä..

Täällä on ennenkin ollu niin hyviä säästöketjuja niin jelpatkaa nyt muakin!
Tilanne päällä nyt siis koko kuukauden.. :(

Palstan mukaan helposti. Täällä joku valitteli rahattomuuttaan, niin palstanerot väitti ihan pokkana, että 6-henkisen perheen päivän ruuat saa vitosella. Se tekee viikossa 42e eli yli puolet jää vielä muuhun kun ruokaan. Keitot ja puurot on edullisia. Lisäks kannattaa metsästää tarjouksia (-30% tai -50% tuotteita voi ihan hyvin vielä ostaa ja pakastaa. Kaupassa kannattaa käydä mahd. harvoin, vaikkapa vaan kerran viikossa, jos suinkin mahdollista. Ruokalista pitää tehdä etukäteen (toki sitä voi kaupassa muokata, jos just vaikka löytyy joku hyvä tarjous) ja ruokaa keittää kerralla enemmän kuin yhden kerran tarpeiksi. Leipomalla itse leivät/sämpylät säästää huimasti.

Tässäpä näitä vinkkejä... :)

Palstan mukaan helposti. Täällä joku valitteli rahattomuuttaan, niin palstanerot väitti ihan pokkana, että 6-henkisen perheen päivän ruuat saa vitosella. Se tekee viikossa 42e eli yli puolet jää vielä muuhun kun ruokaan. Keitot ja puurot on edullisia. Lisäks kannattaa metsästää tarjouksia (-30% tai -50% tuotteita voi ihan hyvin vielä ostaa ja pakastaa. Kaupassa kannattaa käydä mahd. harvoin, vaikkapa vaan kerran viikossa, jos suinkin mahdollista. Ruokalista pitää tehdä etukäteen (toki sitä voi kaupassa muokata, jos just vaikka löytyy joku hyvä tarjous) ja ruokaa keittää kerralla enemmän kuin yhden kerran tarpeiksi. Leipomalla itse leivät/sämpylät säästää huimasti.

Tässäpä näitä vinkkejä... :)

Sori, huono matikkapää näin aamusta 5ex7 on tietenkin 35e. Itse mä en tommoseen päiväbudjettiin taivu, mut ehkä teiltä onnistuu...

siis satanen per viikko ruokaan vai ihan kaikkeen? meillä on kuukaudessa kauppaan varattu 500 euroa ja sillä pärjää ainakin ihan hyvin, sisältäen siis ruuat, hygienian jne.
keittoja ja laatikkoruokia suosittelen, kuten täällä yleensäkin, saa tehtyä edullisesti ja tulee reippaampi satsikin kerralla.

Kiitos, kyllä mä uskon että jotenkin pärjätään.
Meillä ei kyllä oo mahiksia mihinkään lähteä mitään kuponkeja hakee, kun yritetään säästää myös niissä bensakuluissa eikä ajalle turhaan, siksi tosiaan myös tuolla kaupassa käydään mahd. harvoin.

Millasta leipää ootte leiponu ite? Mä oon vaan sämpylöitä ja jotenkin aina se hiivamäärä käy mua närästää ihan hirveesti. Ite kyllä pärjään ilman leipääkin mutta mies ja lapsi tykkää..

siis satanen per viikko ruokaan vai ihan kaikkeen? meillä on kuukaudessa kauppaan varattu 500 euroa ja sillä pärjää ainakin ihan hyvin, sisältäen siis ruuat, hygienian jne.
keittoja ja laatikkoruokia suosittelen, kuten täällä yleensäkin, saa tehtyä edullisesti ja tulee reippaampi satsikin kerralla.

Laskut on maksettu, eli ruoka, hygienia,vaipat ym. pitäis sisällyttää tuohon 100e/vko

No teet ruokia joista voi syödä parina päivänä. Itse esim. tein makaroonilaatikkoa ja siitä riittää hyvin kahdeksi päiväksi ja hintaa tulee n. 5€ syötte itse vaikka vähän pienempiä annoksia jne.
Hyvin pärjäätte kun mietitte mitä ostatte ja teette isoja satseja kerralla.

meitä on 2+1 ja 500 riittää kk vallan mainiosti. niin uskon kyllä että kyllä tekin tuolla budjetilla kk saatte kituuteltua, kun syynää vähän tarkempaan mitä sieltä kaupasta ostaa ja miettii ruokalistan kuntoon ennen kauppaan lähtöä :)
esim. makaronilaatikko, jauhelihakeitto, nakkikeitto, kinkkukiusaus, kaikki edullisia ja täyttää hyvin ja riittää syötävää useammallekin päivälle.

Yhteistyössä