Jatkuva janon tunne ja väsymystä, ei kai ole diabetes?? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Happygirl-91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Happygirl-91

Aktiivinen jäsen
25.08.2013
7 113
13
38
Hei, nyt kaivataan apua. Mulla on viime aikoina ollut kamala janon tunne missä tahansa olenkin, samoin yöllä herään kun on pakko saada vettä. Lisäksi on väsymystä mikä voi tosin johtua stressistä ym.
Ei kai nää ole oireita diabeteksesta? Lääkäriinhän täs täytyy varmaan mennä... Voi itku kun harmittaa!!! Olen siis muuten tosi terve ja hyväkuntoinen nuori nainen ja elän terveellisesti.

Tarviaako myös pissillä käyvä useemmin ?
Saattaa olla diabetestä, ota yhteyttä omaan hoitajaan ja varaa lääkäri aika.
Pääset sitten kokeisiin.

Tarviaako myös pissillä käyvä useemmin ?
Saattaa olla diabetestä, ota yhteyttä omaan hoitajaan ja varaa lääkäri aika.
Pääset sitten kokeisiin.

Joo jonkin verran useammin mut oon juonut niin paljon et rakko on tottunut jo eikä tarvi juosta vessassa jatkuvasti. Mut tulee myös kerralla tosi paljon pissiä.

Niin kai se pitää :( Mites tuo perinnöllisyys onko tietoa että kun suvussa ei ole diabetesta eikä muitakaan sairauksia, niin eikö sen pitäisi olla aika epätodennäköistä et sairastun?

[QUOTE="Carina";28935536]Raskaana?[/QUOTE]

Noup, poikkis ollut koko kesän etelässä eikä edes mahdollisuutta tulla raskaaksi. Nyt alkaa hirvittää kun luen muiden oireita ja nehän täsmää omieni kanssa. Voihan sanonko mikä. Ei ole terveys itsestäänselvyys.

Mun miehellä todettiin just 2. diabetes. Paastoarvo oli 16. Eli ei mikään ihan pieni arvo edes, diagnoosin saa puolet pienemmästä paastoarvosta. Hänellä ei ollut mitään oireita.

Lääkäriin mars.

Jatkuvaa janon tunnetta aiheuttaa myös syystä tai toisesta johtuva koholla oleva veren kalsium pitoisuus,eli kannattaa mittausta veren cakalsium ioni määritys.On Suomessa ali diagnosoitu,kun yleensä lähes yksinomaan ehdotetaan diabetesta jonotus syyksi.

Yhteistyössä