oman ikäluokan lestat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
kyllä ne on suurin osa niin ylpeitä ja täydellisiä että miten voivat kuvitella pääsevänsä ainoina taivaaseen. oon ite ex vl ja ei kyllä oo montaa "uskovaista" jotka ees tervehtii. surullinen mieli tulee itelle ku heti pidetään huonompana, arvottomana ja varsinki syntisenä ihmisenä. muistakaa vl ulkoiset että tekin teette syntiä puhumalla paiskaa selän takana, vaikka ootteki täydellisiä.

itse en ole vl, mutta minulla on yksi vl-ystävä, jonka kanssa voidaan puhua mistä vaan, minä kunnioitan hänen elämäntyyliään ja hän minun. :) Ystäväni lienee harvinainen laatuaan, en voisi kuvitella ihan jokaista lestadiolaista hänen
kaltaisekseen...

Itse olen myös ex-vl. Osa sen aikaisista ystävistäni ei halunnut enää edes tuntea, mutta osan kanssa on entistä läheisemmät välit. Ajattelin asian vain niin, että nämä, jotka eivät enää yhteyttä pitäneet, eivät olleet minun arvoisiani ihmisiä. Edeleenkään en ole katkera tai,halveksu vl-ihmisiä.

[QUOTE="hmh";28931548]Itse olen myös ex-vl. Osa sen aikaisista ystävistäni ei halunnut enää edes tuntea, mutta osan kanssa on entistä läheisemmät välit. Ajattelin asian vain niin, että nämä, jotka eivät enää yhteyttä pitäneet, eivät olleet minun arvoisiani ihmisiä. Edeleenkään en ole katkera tai,halveksu vl-ihmisiä.[/QUOTE]
mulla myös pari vl ystävää. mut suurin osa unohti mut kokonaan ku lähdin. mut toi on totta että eivät oo arvoltaan sitä mitä itsestä ajattelevat :)

Kyllähän se aikanaan loukkasi, kun osa ihmisistä, joita olin ystävinäni pitänyt, hylkäsivät saman tien. Onneksi oli myös ystäviä, jotka seisoivat rinnalla ja seisovat yhä. He selkeästi ovat tajunneet sen, että vaikka uskoni kielsin, niin ihmisenä olen sama kuin ennenkin.

[QUOTE="hmh";28931605]He selkeästi ovat tajunneet sen, että vaikka uskoni kielsin, niin ihmisenä olen sama kuin ennenkin.[/QUOTE]

Näin minäki ajattelisin jos joku ystävistäni kieltäisi uskonsa. Enkä ymmärrä tuota miksi ei voisi edes tervehtiä entistä ystäväänsä tai tuttua joka ei vl enää ole. Kyllähän jokaisen vl ihmisen täytyy joka tapauksessa olla tekemisissä myös ei vl:n kanssa esim. töissä ja tervehditäänhän niitä työkavereita tai kaupan kassaakin.

Mun mielestä se on jokaisen oma asia onko vl vai ei ja jos ei halua olla niin ihan yhtä arvokas ihminen on silti.

Yhteistyössä