Mitä ne "palat" siinä jogurtissa haittaavat? ovat kyllä niin pehmeitä että ei edes huomaa.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
minä en lapsena voinut syödä muuta kuin valion banaanijogurttia, kun muissa olin niitä marja- ja hedelmäpaloja. Nykyisin tosin uppoaa kaikki. Se valio sileä on kuitenkin aivan ihanan herkullista ja sitä voisi syödä vaikka viisi purkillista peräkkäin.

"vieras"
Valiolla oli kauan sitten silkkitie -jogurtti. Oli ihanan sileää ja lohkeavaa ja pohjalla oli sellainen sileä marjasose. Se vadema oli ihanaa kuten nykyinen sileä.

"aapee"
Okei, täytyy myöntää että keskustelussa on tullut hyviä näkökantoja, mutta tämä kommentti särähtää eniten:

Aspergereita , autisteja, vammaisia ja vanhuksia varten tehtyjä jogurtteja.
En tiennytkään että kehitysvammaiset, eritoten asperger ja autistiset eivät pysty syömään palajogurttia. Muussataanko tällä logiikalla kaikki sellaiseksi että saa pillillä imaistua kun eivät pysty tavallista ruokaa syömään?

määä
Juu ei mee klöntit. Varsinaisesti mä en edes mansikoista esim. pidä, mutta se jogurtti nyt menee jos se ei ole nähnyt kuin jotain synteettistä aromia ;D
Ne klöntit ovat liian makeitakin, ja toisekseen mua alkaa aina ällöttää että niissä on jotain matoja tai hometta tai jotain seassa kuitenkin, siis mieluummin en näe niitä.
Mä haluan jogurttia jos mä ostan jogurttia, en hilloa.

"naps"
Sen jälkeen kun luin, että jostakin jogurtista oli löytynyt hiirenpää, olen aina kuvitellut ne jogurtissa olevat mansikan- ym. räntyt hiirenkropan osiksi. :D Eli joo, mieluummin ehkä sileää. Mutta enpä syö jogurtteja oikeastaan muutenkaan, rahkaa enemmänkin. Ja maustamattomana, niin saa itse laittaa sekaan mitä lystää :)

huoh..
[QUOTE="aapee";28913305]Okei, täytyy myöntää että keskustelussa on tullut hyviä näkökantoja, mutta tämä kommentti särähtää eniten:

En tiennytkään että kehitysvammaiset, eritoten asperger ja autistiset eivät pysty syömään palajogurttia. Muussataanko tällä logiikalla kaikki sellaiseksi että saa pillillä imaistua kun eivät pysty tavallista ruokaa syömään?[/QUOTE]

Aspergerit ja autistit ovat usein aistiyliherkkiä, eivätkä suostu syömään mitään "limaisia klönttejä" ja muutenkin heillä voi olla rajoittunut ruokavalio.

heh...
[QUOTE="aapee";28913340]Mun autistinen pikkuveli on sitten poikkeus kun se syö hyvällä omatunnolla palajogurttia ja muitakin tavallisia ruokia.[/QUOTE]

niin, nykyään on muotia olla asperger tai adhd. ennen oli muotia olla paniikkihäiriöinen tai masentunut. :)

42877
Täällä on yksi asperger-tapaus, joka iloitsee noista sileistä jugurteista. En voi sietää sitä että siellä olisi jotain inhottavia möykkyjä ja paukkuja, samasta syystä en siedä esim. mansikkahilloa kun siellä on niitä muhkuraisia mansikanpaloja, hrr...
Olen myös ollut työharjoittelussa kehitysvammaisten hoitolaitoksessa, ja siellä oli monella potilaalla vaikea niellä ruokia, joissa oli vähänkään jotain kokkareita, piti olla kaikki ihan sileää mössöä.

42877
niin, nykyään on muotia olla asperger tai adhd. ennen oli muotia olla paniikkihäiriöinen tai masentunut. :)
Tuntuu loukkaavalta lukea tuollaista, ihan kuin adhd ja asperger olisi jotain muoti-ilmiöitä? Itselläni kun on ihan diagnosoituna ollut asperger jo vuosia, sen sivussa adhd-oireita, 4v sitten sain masennusdiagnoosin ja 2v sitten paniikkihäiriödiagnoosin.. Eikä asiassa ole mielestäni mitään hohdokasta, päinvastoin.

"vieras"
Tuntuu loukkaavalta lukea tuollaista, ihan kuin adhd ja asperger olisi jotain muoti-ilmiöitä? Itselläni kun on ihan diagnosoituna ollut asperger jo vuosia, sen sivussa adhd-oireita, 4v sitten sain masennusdiagnoosin ja 2v sitten paniikkihäiriödiagnoosin.. Eikä asiassa ole mielestäni mitään hohdokasta, päinvastoin.
Et voi kieltää, etteivätkö nämä sairaudet ole lisääntyneet huomattavasti? Lääkärit diagnosoivat näitä heppoisin perustein. Saavatpahan hyvät bonukset lääkefirmoilta.

en ole ikinä sietänyt, enkä aio oppia sietämäänkään niitä limaisia löllyköitä suussa :x
sama kuin pihvissä joku narskuva pala hyi helv.. lempijugurttini Yosakin on pilattu, kun ennen niin sileästä jugrtista löytyy ties mitä kökkäreitä :(

Yhteistyössä