pikkupyykki eli alusvaatteiden kuivatus taloyhtiön tiloissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28902561]

Itse kuivaan pienemmät vaatekappaleet (alusvaatteet, tyynyliinat yms.) kotona pyykkitelineellä. Ne kuivuu niin pian ja jääpähän jollekin narutilaa kuivaushuoneeseen, jos tarvii.[/QUOTE]

Siis ymmärrän tuon pointin kyllä mutta kun meillä ei pyykkituvan naruja saa käyttää jos ei ole pyykkitupaa varannut. Eli pyykkituvan varaajan on niin ulko kuin sisänarut eli ei edes tarvitse muita ajatella tässä asiassa koko sinä aikana kun itsellä on se varaus.
ja tosiaan nuo omat alusvaatteeni oli sillä pyykkituvan narulla ja ulkonarulla oli sitten lasten kalsareita.

Nykyajan imurit niin tehokkaita, ettei sen takia tarvii/kannata tampata mattoja, mut vuosikymmeniä sitten se olikin ainoa keino saada matto puhtaaksi muruista ja pölystä. Nykyään matotkin materiaaleja jotka eivät kestä hakkaamista, niinkuin räsymatot. Tuuletus sitte erikseen toki.

Minulla onkin vain räsymattoja, lisäksi on kätevää viedä ne ulos telineelle, että saa lattiat tyhjäksi imurointia ja moppausta varten.

[QUOTE="vieras";28902858]Minä olen kyllä kuivannut ihan ulkona sekä lasten että omia alusvaatteita. En ole jaksanut niitä erotella erikseen pyykistä kun olen mennyt pyykkiä ripustamaan kuivumaan. Ei ole kyllä tullut mieleenkään että jotain voisi se häiritä tai saati että se olisi kiellettyä tai että olisi jotenkin epäsiveellistä/ei toivottavaa toimintaa.
Täytyy kyllä tunnustaa että joskus nuoruudessa kun aloitin seurustelemaan mieheni (nykyisin jo exä) kanssa ja olin hänen luonaan kesälomalla pidemmän aikaa niin en ilennyt heidän koneellaan pestä alusvaatteitani vaan menin pesemään ne äitini luo. Ehkä olisin vielä voinut pestä mutta se jotenkin hävetti kun pikkuhousut ja rintsikat olisi pitänyt ripustaa sinne narulle kuivumaan.[/QUOTE]

kuitenkin olet kehdannut pildeä hangata siellä ukon heppiä vasten :laugh:

Kaveri asuu kerrostalossa jossa asuu paljon vanhuksia.. noo alusvaatteiden kuivaamisesta tuli mieleen kun niiden ulkonarulla oli yks päivä koko pitkä pyykkinarullinen todella suuria puuterinvärisiä mummokalsareita kokonainen rivi :laugh: pisti facebookkiin kuvan siitä..

Mattoja ei kuulu tampata. Etkä tiennyt???? Ota selvää.

Matothan tykkää piiskaamisesta.

Ja asiaan ihan oikeesti. Kun täs maassa ei ole ketään joka ei käytä alusvaatteita, ainakin joskus. Miks niiden pesemisessä ja kuivaamisessa olis jotain ihmeellistä.

Jos joku ihmettelee, et miks jotkut pesee alusvaatteitaan, niin jotain sopivampaa lääkitystä mä semmoiselle suosittelisin.

Mä en kotona (ok talossa) laita pikkupyykkiä juurikaan ulkonarulle. Tieltä näkyy mun pyykkinarut. Joskus saatan pojan kalsarit laittaa muun pyykin keskelle. Mutta mua ei yhtään häiritsis jos jonkun muun pihalla ois pikkarit vaikka ekanarulla, mut jos kerrostalossa mun ikkunan alla olis jonku rintsikoita ja mulla vieraita niin mua varmaan hävettäis. Joo, voi olla että oon outo :D.

Mä en ilkee viedä omia alusvaatteita kuivaushuoneeseen tai ulkonarulle. Ne on jotenkin niin henkilökohtaisia. Ehkä sit jos olis jotain hienoja hepeneitä mutta kun mulla on melkeinpä vaan Sloggeja :D.

Mä just eilen katoin kun yhden talon pyykkinarulla oli kaikenlaisia vaatteita kuivumassa. Se on tosi keskeisellä paikalla, kulkee siis paljon ihmisiä ohi (kaupungissa) ja kyllä se jotenkin hassulta näytti. Lakanoita joskus kuivatan ulkona taloyhtiön narulla (ei siitepölyaikaan) mutta muuten nykyään laitan telineen parvekkeelle kun kylppärissä kuivuu kesällä huonommin. Vähän hassulta ehkä näyttäis jos naapurin rintsikat ois tossa kuivumassa, tai ehkä ajattelen ite niin päin etten halua vaatteitani kellekään esitellä (enkä ottaa riskiä että joku ne nappais mukaansa tai tuuli veis).

Taloyhtiön pesutuvassa ja kuivaushuoneessa taas saa mun mielestä kuivata kyllä ihan mitä vaan vaatteita, mitä se kenellekään kuuluu kun niitä ei kukaan "vahingossa" näe.

Hittolainen, nyt mä vasta tajusin mitä tapahtui n. 10 vuotta sitte kun pesin pyykkini taloyhtiön koneella ja kuivatin pikkareineen päivineen yleisissä kuivaustiloissa. Sieltä katosi kaikki alusvaatteet, omieni lisäksi myös miehen bokserit, jota pidin jonku pervon tekosena ja nauroin asialle. Mut voi helskutti, nehän veikin joku mummo jonka mielestä oli epäsiveää kuivatella niitä siellä kaikkien nähtävillä :O
Kaikkea sitä.

Olen aina ihaillut nähdä ulkona pyykkinaruilla kuivumassa olleita rintsikoita, itse olen sellainen pitsi friikki. Kerran olessani eräässä kuntoutus paikassa, olin pessyt teepaitojani ja pitsipöksyt, yllätys pitsipöksyt oli hävinnyt.

Näkösällä kuivuvien pikkuhousupitsien kauhisteluun sisältyy käänteinen mummologiikka. Mitä pienempi on tuon syntisen materiaalin pinta-ala, sen enemmän paheksutaan. Eli vähemmän paheksuttavaa aiheuttaa suuremman paheksunnan.

Terveessä mielessä pitsipikkarit aiheuttavat nypläysinnon. Tekisikö sinunkin mielesi nyplätä?
rltviw1556275748217.jpg

Yhteistyössä