Nasima saa täyslaidallisen takaisin.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hyvä kirjoitus.
"Minusta Nasiman suuttumus on täysin oikeutettua, sillä onhan hän demari ja demarit ovat omineet oikeuden polttaa päreensä joka kerta kun joku ilmaisee asiansa poliittisen korrektiuden omertan tahi demarien itsensä putkikatseisen maailmankatsomuksen vastaisesti. Muslimina Nasimalla on myös oikeus kyseenalaistaa Hakkaraisen kaltaisen vääräuskoisen metsämiehen kompetenssia tulkita koraania, olkoonkin että Teuvon esittämää kritiikkiä voidaan perustella selkein koraanisitaattein (esim. 2:24, 5:10, 9:5, 19:46, Sahih Muslim 4363 jne. jne. jne.). Myös muslimien itsensä tapa tulkita pyhänä pitämäänsä kirjaansa ja harjoittaa ko. opuksen oppeja käytännössä luo selkeää pohjaa Hakkaraisen esittämälle islam-kritiikille."

Avoin kirje sinulle Nasima | James Gonzo

Phazit
Oho, tuo onkin uusi sivusto minulle. Melko hmmm miten tuon sanoisi, ei kovin salonkikelpoista tarinaa, mutta pointtia tuossa kyllä on. Turha mielestäni suuttua maassa missä on sananvapaus, sitä paitsi tuohon Hakkaraisen alkuperäiseen kirjoitukseen sisältynyt kommentti Erkki Tuomiojasta oli lähinnä huvittava, mutta osuva siten että imaamit tuppaa kiihottamaan kansaa Israelia vastaan siinä missä Erkkikin, hän ei ole tunnettu juutalais myönteisenä poliitikkona.

diibadaabaaja
Nasiman avoin kirje Teuvolle oli kyllä täyttä diibadaabaa. Mies soitti töistä kesken työppäivän ja käski lukemaan tuon jutun kun oli kahvit lentänyt kravatille sitä lukiessa. Bloggari James Gonzo osuu kyllä tosi hyvin naulan kantaan kirjoituksellaan ja sanoo varmaan sen Nasimasta mitä suurin osa suomalaisista ajattelee, mutta ei uskalla sanoa ääneen. Minä kyllä allekirjoitan James Gonzon mielipiteen ihan täysin.

"vieras"
Oho, tuo onkin uusi sivusto minulle. Melko hmmm miten tuon sanoisi, ei kovin salonkikelpoista tarinaa, mutta pointtia tuossa kyllä on. Turha mielestäni suuttua maassa missä on sananvapaus, sitä paitsi tuohon Hakkaraisen alkuperäiseen kirjoitukseen sisältynyt kommentti Erkki Tuomiojasta oli lähinnä huvittava, mutta osuva siten että imaamit tuppaa kiihottamaan kansaa Israelia vastaan siinä missä Erkkikin, hän ei ole tunnettu juutalais myönteisenä poliitikkona.
Käytännössä kaikki vasuripoliitikot ovat Israel-vastaisia. Tiedä sitten mistä johtuu, ehkä siitä, USA on Israelin suuri ystävä.

Phazit
Itselläni juutalaisena ja israelilaisena tuo antisemitismi saa joskus niskakarvat voimakkaasti pystyyn, olemme mieheni kanssa asuneet 3 eurooppalaisessa valtiossa jo ja luulin että mieheni kotimaa olisi se turvallinen ja tasa-arvoinen maa johon lopulta asetumme, etenkin nyt kun perhettä on tullut. Täällä on ensimmäistä kertaa vastaan tullut median, poliitikkojen ja korkeasti koulutettujen nuorten sympatiat muslimeja kohtaan ja avoin antisemitismi. Itse en juutalaisuuttani tuo esiin, mutta tämän kaiken kuulee ja näkee ympärillään. En tiedä onko tuon blogin teksteillä lopunpelein suurtakaan merkitystä mutta mitä nyt olen ehtinyt niitä lukea, niin ainakaan hän ei ole Israel vastainen.

diibadaabaaja
Käytiin toissavuonna perhelomalla Israelissa ja oli kyllä tosi hieno loma. Varmaan paras mitä koskaan. Basaarien arabikauppiaiden ylimielisyys ja agressiiviset kauppatavat jäivät mieleen ikävästi. Juutalaisväestö oli tosi ihanaa. En ymmärrä miten se Tuomioja voi niitä niin vihata? Meillä ollaan aina äänestetty kokoomusta vaikka Eikka on lähtöisin kepulaisesta perheestä.

"vieras"
Itselläni juutalaisena ja israelilaisena tuo antisemitismi saa joskus niskakarvat voimakkaasti pystyyn, olemme mieheni kanssa asuneet 3 eurooppalaisessa valtiossa jo ja luulin että mieheni kotimaa olisi se turvallinen ja tasa-arvoinen maa johon lopulta asetumme, etenkin nyt kun perhettä on tullut. Täällä on ensimmäistä kertaa vastaan tullut median, poliitikkojen ja korkeasti koulutettujen nuorten sympatiat muslimeja kohtaan ja avoin antisemitismi. Itse en juutalaisuuttani tuo esiin, mutta tämän kaiken kuulee ja näkee ympärillään. En tiedä onko tuon blogin teksteillä lopunpelein suurtakaan merkitystä mutta mitä nyt olen ehtinyt niitä lukea, niin ainakaan hän ei ole Israel vastainen.
Miksi ei saa tuntea sympatiaa suurvallan tukeman kansan sorrosta kärsivää kansaa kohtaan? Koska sorretut ovat muslimeja? Koska sortajat ovat juutalaisia ja heitä ei saa arvostella, koska holokausti?

"wtf"
Käytiin toissavuonna perhelomalla Israelissa ja oli kyllä tosi hieno loma. Varmaan paras mitä koskaan. Basaarien arabikauppiaiden ylimielisyys ja agressiiviset kauppatavat jäivät mieleen ikävästi. Juutalaisväestö oli tosi ihanaa. En ymmärrä miten se Tuomioja voi niitä niin vihata? Meillä ollaan aina äänestetty kokoomusta vaikka Eikka on lähtöisin kepulaisesta perheestä.
Palstan keskimääräisen älykkyyden huomioon ottaen ei ole ihme että täällä joku aikuinen ihminen oikeasti muodostaa käsityksensä juutalaisväestöstä jonkun perkeleen perheloman perusteilla kun "kaikki olivat niin ihania".

Ottaisit asioista selvää ja avartaisit maailmankatsomustasi oikeasti eikä millään pakettimatkoilla.

Phazit
Sinulla ei lienee muuta kuvaa siitä kärsivästä kansasta kun täkäläisten tv asemien antavat propaganda kuvat, mitkä tuskin koskaan ovat muuta kun muslimi propagandaa, kansainvälisesti tunnetaan nimellä Pallywood filmit.
Näkökantani asiaan oli lähinnä se, että muut eurooppalaiset ovat pitkälti Israelmyönteisiä, tosin muslimeja kannattaviakin on runsaasti osin muslimiasukkaiden johdosta, mutta Suomi on poikkeus sen suhteen että antisemitismi on täällä erittäin yleistä ihan tavallisten ihmisten keskuudessa ja sympatiat voimakkaasti äärimuslimeja suosivaa.
Media täällä ei kerro juurikaan siitä että esimerkiksi viimeisen kuukauden aikana on jälleen Israeliin ammuttu lähes sata rakettia, mutta sen sijaan kun Israel puolustautuu tuhoamalla näiden lähettämispaikkoja se uutisoidaan negatiiviseen sävyyn. Sitäkään ei muisteta mainita että näillä muslimeilla on tarkoitus tuhota juutalaiset ja Israel.
Diibadaabaaja, ihanaa kuulla, että olitte nauttineet kotimaastani, toivottavasti vierailette siellä myös uudestaan, muista että israelilaisissa arabeissa on myös ihania ihmisiä ja myös kristittyjä arabeja runsaasti. Toisin kun olen täällä Suomessa monesti kuullut Israel on demokratia ja arabeilla sekä kristityillä on oikeutensa ja edustuksensa myös knessetissä.

Näkökantani asiaan oli lähinnä se, että muut eurooppalaiset ovat pitkälti Israelmyönteisiä, tosin muslimeja kannattaviakin on runsaasti osin muslimiasukkaiden johdosta, mutta Suomi on poikkeus sen suhteen että antisemitismi on täällä erittäin yleistä ihan tavallisten ihmisten keskuudessa ja sympatiat voimakkaasti äärimuslimeja suosivaa.
Käsittämätöntä soopaa.

Se, että esim. minä tuen palestiinalaisvaltion mahdollisuuksia ei tee minusta antisemitismiä. Asia ei minun (tai ymmärtääkseni muidenkaan tavissuomalaisten puolsta) liity mitenkään juutalaisuuteen, eikä mihinkään uskonkysymykseen, vaan oikeudenmukaisuudentajuun. Joka ilmeisesti on aivan erilainen kuin sinun. En myöskään siis tue äärimuslimeja, enkä äärijuutalaisiakaan sen puoleen. Tuen rauhaa.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
diibadaabaaja
[QUOTE="wtf";28896517]Palstan keskimääräisen älykkyyden huomioon ottaen ei ole ihme että täällä joku aikuinen ihminen oikeasti muodostaa käsityksensä juutalaisväestöstä jonkun perkeleen perheloman perusteilla kun "kaikki olivat niin ihania".

Ottaisit asioista selvää ja avartaisit maailmankatsomustasi oikeasti eikä millään pakettimatkoilla.[/QUOTE]
Avarra sinä maailmankatsomustasi. Sitäpaitsi, Eikan sisko oli 1980 -luvulla kibuzzilla ja siellä oli tosi ihanaa. Krisse meille sanoi, että kannattaa mennä sinne lomalle ja oli ihan oikeassa. Avarra sinä vähän perspektiivejä ja käy itse katsomassa mitä tuhoa arabien öljydollaireilla maksetut ohjukset kylvävät juutalaisten asutusalueille. Kyllä kaikilla on oikeus puolustaa kotimaataan hyökkääjiä vastaan. Obama on tosi inhottava kun koettaa vähentää tukea Israelille ja meidän EU rahoista rahoitetaan niiden palestiinalaisten terroristien pommivöitä ja terrorismia. Lue joskus vaikka Maaseudun tulevaisuutta Kansan Uutisten sijaan!

Phazit
[QUOTE="wtf";28896517]Palstan keskimääräisen älykkyyden huomioon ottaen ei ole ihme että täällä joku aikuinen ihminen oikeasti muodostaa käsityksensä juutalaisväestöstä jonkun perkeleen perheloman perusteilla kun "kaikki olivat niin ihania".

Ottaisit asioista selvää ja avartaisit maailmankatsomustasi oikeasti eikä millään pakettimatkoilla.[/QUOTE]

Israeliin ei oikein noita pakettimatkoja järjestä muut kuin uskonnolliset tahot, yleensä se matka pitää sinne järjestää omatoimisesti. Tietysti jos sinulla on jotain kysyttävää Israelista tai meistä israelilaisista (tosin nykyään avioliiton kautta myös suomalainen) vastaan mielelläni niiltä osin kun osaan.
Suoraan voin sanoa, että israelilaiset ovat juuri niin ihania kuin heitäkin kohtaan ollaan, ainakin mieheni osasi sitä olla kun me aikanaan tapasimme, tosin olin silloin 19 vuotias ja hieman kokematon. En ehkä osannut kuvitella, että ennen kun pääsemme oikeasti asettumaan aloillemme siinä menee niin monta vuotta.

Toivottavasti pääset itse joskus näkemään mitä Israel todella on, ilman uutisten luomaa harhaa tai ikävien antisemitistien pahoja puheita.

"wtf"
Avarra sinä maailmankatsomustasi. Sitäpaitsi, Eikan sisko oli 1980 -luvulla kibuzzilla ja siellä oli tosi ihanaa. Krisse meille sanoi, että kannattaa mennä sinne lomalle ja oli ihan oikeassa. Avarra sinä vähän perspektiivejä ja käy itse katsomassa mitä tuhoa arabien öljydollaireilla maksetut ohjukset kylvävät juutalaisten asutusalueille. Kyllä kaikilla on oikeus puolustaa kotimaataan hyökkääjiä vastaan. Obama on tosi inhottava kun koettaa vähentää tukea Israelille ja meidän EU rahoista rahoitetaan niiden palestiinalaisten terroristien pommivöitä ja terrorismia. Lue joskus vaikka Maaseudun tulevaisuutta Kansan Uutisten sijaan!
Mulle sanoi Reiska tossa Shellin pihalla että jutkut ovat kieroin kansakunta tällä planeetalla. Ja Masa oli samaa mieltä eikä Ossikaan sanonut vastaan joten kyllä mäkin sit niin aattelen!

"vieras"
Sinulla ei lienee muuta kuvaa siitä kärsivästä kansasta kun täkäläisten tv asemien antavat propaganda kuvat, mitkä tuskin koskaan ovat muuta kun muslimi propagandaa, kansainvälisesti tunnetaan nimellä Pallywood filmit.
Media täällä ei kerro juurikaan siitä että esimerkiksi viimeisen kuukauden aikana on jälleen Israeliin ammuttu lähes sata rakettia, mutta sen sijaan kun Israel puolustautuu tuhoamalla näiden lähettämispaikkoja se uutisoidaan negatiiviseen sävyyn. Sitäkään ei muisteta mainita että näillä muslimeilla on tarkoitus tuhota juutalaiset ja Israel.
Diibadaabaaja, ihanaa kuulla, että olitte nauttineet kotimaastani, toivottavasti vierailette siellä myös uudestaan, muista että israelilaisissa arabeissa on myös ihania ihmisiä ja myös kristittyjä arabeja runsaasti. Toisin kun olen täällä Suomessa monesti kuullut Israel on demokratia ja arabeilla sekä kristityillä on oikeutensa ja edustuksensa myös knessetissä.
Itse voisit aloittaa vaikka lukemalla Israelin omien sotilaiden kertomuksia, mitä kaikkea julmuuksia ja vääryyksiä he ovat käskyistä joutuneet tekemään siviileille.

Aiheesta dokumentti, jossa äänessä itse Israelin sotilaat. Enjoy.

kolmasulottuvuus.fi: Hymyilinkö minä? | Tv | Areena | yle.fi

"Miksi"
[QUOTE="vieras";28896496]Miksi ei saa tuntea sympatiaa suurvallan tukeman kansan sorrosta kärsivää kansaa kohtaan? Koska sorretut ovat muslimeja? Koska sortajat ovat juutalaisia ja heitä ei saa arvostella, koska holokausti?[/QUOTE]
Miksei palestiinalaiset saa assimiloitua muslimivaltioihin?

Phazit
[QUOTE="vieras";28896571]Itse voisit aloittaa vaikka lukemalla Israelin omien sotilaiden kertomuksia, mitä kaikkea julmuuksia ja vääryyksiä he ovat käskyistä joutuneet tekemään siviileille.

Aiheesta dokumentti, jossa äänessä itse Israelin sotilaat. Enjoy.

kolmasulottuvuus.fi: Hymyilinkö minä? | Tv | Areena | yle.fi[/QUOTE]

Kuuleppas muruseni, minä olen Israelin armeijan sotilas, meitä on siellä niin moneksi ja meillä on omat ideologiset vähemmistömme jotka joskus kokevat asioita negatiivisesti, olkoonkin että taistelutilanteessa myös monet romahtavat, niin upseerit kuin tavalliset sotilaatkin jolloin tulee ylilyöntejä.
Sikäli kun "siviili" olkoonkin sitten vanha nainen tai lapsi tulee sinua kohti takanaan terroristi aseistettuna sotilaan velvollisuus on puolustaa joukkuettaan, vaikka tilanne ei vastaisikaan sinua miellyttäviä mielikuvia. Sinä et ole sotaa kokenut, etkä pysty käsittämään niitä asioita vaikka lukisit 1000 kuvausta tilanteesta. Veljeni esimerkiksi on sokea sen vuoksi että "siviili" pääsi liian lähelle hänen ryhmäänsä.
Asenteesi on juuri sitä tyypillistä suomalaista antisemitismiä mikä inhottaa minua suunnattomasti, en olisi ikinä uskonut sitä todeksi kun ajattelee sitä miten Suomea maailmalla pidetään hienona maana. Mieheni on myös sotilas ja olen esittänyt hänelle että jos hän palaisi kansainvälisiin tehtäviin, en nimittäin usko että viihdyn täällä, enkä etenkään halua että lapseni joutuvat kokemaan antisemitismiä. Saksassa asuessamme ei saksalaiset siellä koskaan olleet näin inhottavia kun täällä, poislukien muslimit mutta siellä tiesi sen jo etukäteen mitä tuleman pitää, täällä jos keskustelee sivistyneen yliopiston käyneen kanssa ja käy ilmi että olen juutalainen niin asenne muuttu inhottavaksi monesti, en pysty koskaan ennakoimaan milloin saan silmilleni halveksuntaa. Ainoa tapa on olla keskustelematta taustoistani, mutta koska puheestani kuuluu vieras aksentti en voi sitä olla kertomattakaan jos kysytään.

Phazit
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;28896593:
Kirjoitit itsekin, että suomalaisten sympatiat on voimakkaasti äärimuslimeja suosivaa. Käsittämätön lause.
Verrattuna muihin maihin tavalliset ihmiset, media sekä poliitikot tuntuvat suosivan avoimesti palestiinalaisia, lisäksi Suomen valtio avustaa miljardeilla vuodessa palestiinalaisia, samaan aikaan nettipalstoilla ihmiset puhuvat ettei saa ostaa Israelilaisia tuotteita ja pitää boikotoida.

Phazit
[QUOTE="vieras";28896624]Miksi heidän pitäisi? Vain koska joku muu haluaa heidän maansa ja kotinsa?[/QUOTE]

Minkä maan, Israelin valtion vai? Ennen vuotta 1967 ei ollut olemassakaan mitään palestiinaa tai palestiinan kansaa, se muodostettiin Neuvostoliiton ja arabisosialististen tahojen propagandaksi Israelia ja sitä kautta USA:ta kohtaan. Opiskelkaa historianne.
Tässähän alkaa jo suututtaa kaltaisenne.

Phazit
[QUOTE="vieras";28896589]Ehkä voisit itsekin samalla tarkistaa omaa kielenkäyttöäsi? Pitäkää molemmat keskustelu asiallisena.[/QUOTE]

Kenties kerrot mikä kielenkäytössäni on vialla, en puhu enkä kirjoita Suomea äidinkielenäni niin voi olla että väliin lipsahtaa vielä vääriä ilmaisuja, vaikka yleisesti ottaen kieleni kirjoitettuna alkaa olla lähellä hyvää.

Yhteistyössä