Lumian omistavat, kaipaan apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee

Vieras
Mulla 820 ja hermot menee tekstiviestien kanssa. Mua ärsyttää kun puhelin vaihtaa sanoja ja iskee isoja kirjaimia mihin sattuu (esim. sana se, tulee AINA isolla Se vaikka keskelle lausetta). Saako tota jostain muokattua/pois, en löydä mistään asetuksia tuohon ennakoivaan tekstinsyöttöön!?
TOINEN juttu, kun kirjottaa ja huomaa et jossain sanassa on vaikka yks kirjain väärin, niin eikö millään nappulalla pääse "kelaamaan" sinne sanan sisälle, vaan joutuu poistaan ja kirjottaan uudelleen koko sanan? Ymmärsittekö..
Kiitos miljoonasti jos osaatte auttaa wanhaa ja tyhmää!

Olen kuullut, että Se ei ole vika, vaan ominaisuus. Vähän niin kuin Samsungini ei tajua aloittaa uutta lausetta isolla alkukirjaimella pisteen jälkeen. IPhonen oikomisista en edes kerro mitään. Pieniä juttuja, jotka rikastavat elämää.

jos sun Lumi antaa ton Se sanan isolla, painappa sormella sitä Se-sanaa jotta se tulee siniseksi, ja kirjoita se uudelleen, sama pätee sanaan joka on vituralleen kirjoitettu keskellä romaania..

No joo. Mutta miksi se pitää tehdä joka helvetin kerta, kun kirjoittaa sanan Se? Tai ei pääse pitkän sanan väliin korjaamaan YHTÄ kirjainta.

Inhottavaa ominaisuus. Jos se sellainen on.

mulla on lumia 800 ja siinä ainakin pystyy vaan sormenna koskemalla siihen kohtaan sanaa mistä haluaa korjata ja kursori siirtyy siihen...
Tuohon "oikein" kirjoitukseen kaipaisin minäkin neuvoa, jos sellaista edes on (epäilen nimittäin ettei tuota voi muuttaa)

jos sun Lumi antaa ton Se sanan isolla, painappa sormella sitä Se-sanaa jotta se tulee siniseksi, ja kirjoita se uudelleen, sama pätee sanaan joka on vituralleen kirjoitettu keskellä romaania..

Niin teen, mut ottaa aivoon tehdä niin joka ikinen kerta. Sanaa "se" tulee käytettyä aika paljon! Eikä se oo ainoa jolle tekee noin.
Mä en ymmärrä, kun eiks noitten ennakoivien pitäs HELPOTTAA, ei vaikeuttaa, ja nyt mulla menee tuplasti aikaa ku korjailen PUHELIMEN virheitä koko ajan!

[QUOTE="vieras";28891194]No joo. Mutta miksi se pitää tehdä joka helvetin kerta, kun kirjoittaa sanan Se? Tai ei pääse pitkän sanan väliin korjaamaan YHTÄ kirjainta.

Inhottavaa ominaisuus. Jos se sellainen on.[/QUOTE]

Nyt kysyt niin viisaita ettei mulla löydy vastausta, ja sen välissä olevan virheen voi korjata jos sormella osut niin hyvin että kursori sinne siirtyy...mun nakkisormilla ei tähän pysty, suosiolla olen sitten kirjoittanut lauseen uudelleen...

Mulla oli aluksi toi Se- ongelma, mutta ei oo enään...en tiedä mitä oon tehnyt muutakuin kironnut, ja näpytellyt näyttöä :)

Nyt kysyt niin viisaita ettei mulla löydy vastausta, ja sen välissä olevan virheen voi korjata jos sormella osut niin hyvin että kursori sinne siirtyy...mun nakkisormilla ei tähän pysty, suosiolla olen sitten kirjoittanut lauseen uudelleen...

Kun pidätte sormea hetken siinä tekstin päällä, niin näkyviin tulee kursori, jonka voi sitten vetää mihin tahansa kohtaa sitä korjattavaa sanaa.

[QUOTE="ville";28891232]Asetukset ->näppäimistö ->kirjoitusasetukset ->suomi ->Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet[/QUOTE]

KIIIIITOS! :D
En ois tajunnu tuolta etsiä asetuksia..

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28891258:
Kun pidätte sormea hetken siinä tekstin päällä, niin näkyviin tulee kursori, jonka voi sitten vetää mihin tahansa kohtaa sitä korjattavaa sanaa.

Kiitos piti heti kokeilla, toimii! Vaikkakin vähän kömpelösti :)

[QUOTE="Vieras";28891279]Miksi ette ota sitä automaattista tekstinsyöttyöä pois päältä???[/QUOTE]

Asetukset oli kyllä niin oudossa paikassa etten ois ikinä keksiny etsiä sieltä, olisin ottanu monta kertaa jos oisin tienny et mistä :P

Yhteistyössä