Kirje toiselle naiselle

• Viestiketjun aloittaja Surkeus
  • Ensimmäinen viesti
Surkeus
Hei
Tämä kirje on tarkoitettu sinulle, toinen nainen. Olet se ihminen, jonka kanssa mieheni päätti aloittaa suhteen. Ehditte pettää minua jonkin aikaa, mutta hyvin pian mieheni oudot poissaolot, jatkuva puhelimen kyttäys ja outo etääntyminen paljastivat suhteenne.

Mieheni ei halunnut kertoa kuka olet. Muutamat vihjeet kuitenkin auttoivat minua paljastamaan henkilöllisyytesi. Facebook on välillä ihmeellinen. Olenko vihainen sinulle? En voi sanoa, etten olisi, mutta olen yhtä kaikki vihainen miehelleni. Olet nainen, joka aloittaa suhteen jonka tiedät aiheuttavan tuskaa. Mutta, siitä sinä et piittaa, et välitä pätkääkään. Mieheni on todennäköisesti kertonut, että meillä menee huonosti. Tämähän sinulle sopii hyvin. Tarjoat rajatonta ymmärrystä miehelleni. Silität hänen päätään ja nyökytellen myötäelät hänen vaikeuksissaan. Tottakai, koska sinähän olisit miehelleni täydellinen kumppani.

Jos te kaksi päädytte yhteen, niin teitä ei koskaan kohtaisi normaali arki, ainakaan omissa mielikuvissasi. Liittonne olisi solmittu taivaassa ja olisi täysin pyhä. Salasuhteenne taika tulisi varmasti säilymään vuosikymmeniä. Niin sinä haluat uskoa. Kerrot miehelleni, että olet valmis odottamaan vaikka maailman ääriin, niin paljon rakastat. Rakkautesi on paljon hienompaa kuin minun lähes 20 vuotta kestänyt.

Katsoin kuvaasi Facebookissa ja mietin mikä minussa on vialla. Olen ehkä tyhmä, ovatko nämä asiat ollenkaan ulkonäöllisiä kysymyksiä. Olen itse kaunis, hoikka ja hyvinhoidettu nainen, sinä olet minuun verrattuna harmaavarpunen. Mutta onko sillä enää väliä? Ei kai.

Mieti edes sen yhden kerran, mitä olet tekemässä. Haluat olla se suuri pelastaja miehelleni, mutta samaan aikaan suhteenne vie minua yhä syvemmälle masennukseen. Minulla ei enää ole nälkä, en jaksa harrastaa tai tehdä mitään. Ehkä tästä vielä nousen, mutta juuri nyt en jaksa.

Terveisin se ensimmäinen nainen

"voivoi"
Ja mitä tällä kirjeellä ajattelit saada aikaiseksi? Nössöä, sanon minä. Ota rohkeasti yhteyttä kyseiseen naiseen, ja sano suorat sanat! Mitä sä täällä runoilet? Kai nyt ainakin olet ilmaissut miehellesi että tiedät, vai oletko niin nössö ettet edes kerro tietäväsi. En ymmärrä tällaist aaloitusta, en sitten ollenkaan.

"miel"
Olen pettetty sekä pettäjä. Tässä järjestyksessä. Ja yksi seikka on se todellisin. Hyvässä suhteessa ei ole tarve pettää. Aina muistettava it takes two to tango. Aina.

Miehesi on syyllinen. En puolustele häntä. Toinen nainen osallinen. Mutta ei miehesi olisi häneen kääntynyt jos joku ei olisi vialla. En tiedä kertoiko hän koskaan sinulle mikä on vikana. Vai tuliko teistä toisillene itsestään selvyyksiä.

Sinulla on ainoastaan yksi tie edessä. Se on kohti uutta huomista. Et voi sanalla toiselle tunteita. Jos ne häneltä kuolivat. Löydät ihmisen jota rakastaa kyllä. Jolle sinä olet oikeasti sen ensimmäinen. Virheet on tehty opettajiksi tässä elämässä. Onnea raskaalle tielle, mutta se tulee olemaan sen arvoinen. Uskalla vaan päästää vanhasta irti. Et sinä huku. Sinä nouset pintaan.

"Vieras"
Aina se ei mene niin, että pettämisiä tapahtuu vain suhteessa, jossa on jotain vikana. Myös suhteissa, joissa ei ole mitään vikaa, petetään. Hyvässä suhteessa ei pettämistä tehdä suunnitelmallisesti, mutta ihan varmasti sattumalta tapahtuvia pettämisiä sattuu myös niissä.

Surkeus
Pakko oli laittaa tuommoinen runollinen aloitus...jostain se vaan kumpusi. No, mies on siihen malliin puhunut tuosta toisesta naisesta, että tuon aloitusviestini luoma käsitys syntyi. Mies on kuitenkin ihan lukossa, tavallaan. Ei halua luopua minusta. Mä taas ihmettelen, että mitä mä tässä oikein teen. Moni nainen olisi jo nostanut kytkintä. Tilanne on ihan älytön ja kyllä, tunnen itseni idiootiksi.

"akka"
Se toinen nainen tuskin on itsesäälissään ruikuttava surkimus.Minkä perään poraat,kusipäisen miehen joka ei osaa pitää mulkkuaan housuissaan kodin ulkopuolella.Sellasen perään kannattaakin ruikuttaa.

"huh huh"
[QUOTE="voivoi";28886829]Ja mitä tällä kirjeellä ajattelit saada aikaiseksi? Nössöä, sanon minä. Ota rohkeasti yhteyttä kyseiseen naiseen, ja sano suorat sanat! [/QUOTE]

No voi herranjumala, sen toisen naisen vikako se on, että ukko pettää? Kyllä se on ihan kokonaan sen miehen vika, 100 prosenttisesti. Suhde ei ole kunnossa, kun jommalle kummalle tulee tarve hyppiä aidan yli. Ehjää suhdetta ei kukaan pysty rikkomaan ulkoapäin, kyllä se on ensin rikottu sisältäpäin.

Surkeus
[QUOTE="huh huh";28886973]No voi herranjumala, sen toisen naisen vikako se on, että ukko pettää? Kyllä se on ihan kokonaan sen miehen vika, 100 prosenttisesti. Suhde ei ole kunnossa, kun jommalle kummalle tulee tarve hyppiä aidan yli. Ehjää suhdetta ei kukaan pysty rikkomaan ulkoapäin, kyllä se on ensin rikottu sisältäpäin.[/QUOTE]

Oikeessa olet tässä, että meillä on ollut omat vaikeutemme. Mulle vaan ei tullu missään vaiheessa mieleenkään hakea lohtua muualta. Tietysti mä mietin, että syytä on mussakin, mutta loppuviimeksi mies on kuitenkin tehnyt tietoisen valinnan, et aloittaa suhteen toisen kanssa. Ei varmaan paras tapa ratkoa ongelmia. Ollaan käyty yhdessä pariterapeutilla, eli asioita on yritetty hoitaa. Miehen suhde kumminkin alkanut jo noitten käyntien aikana.

"ella"
Haluaisin sanoa jotakin mutten kuitenkaan osaa.. Ehkä tulee mieleen se, että kirje tulisi osoittaa miehellesi mielummin. Ja ehkä kannattaa lukea se ennen antamista. Mietin vaan sitä, että jos ei tiedä itse mitä tehdä, niin silloin toistenkaan on vaikeampi suhtautua ylipäätä. Sääliä älä halua, halua mielummin KUNNIOITUSTA ja sitä saat KUNNIOITTAMALLA ITSEÄSI! Anna aikaraja itsellesi päätöksissä ja päätä ettet jää itsesääliin ja syyttele tuntematonta naista. Tai itseäsi tai miestäsikään.. Ehkä ne on ensimmäisinä tunteina luonnollisia, mutta ei niihin kannata jäädä..

tepo
Pakko oli laittaa tuommoinen runollinen aloitus...jostain se vaan kumpusi. No, mies on siihen malliin puhunut tuosta toisesta naisesta, että tuon aloitusviestini luoma käsitys syntyi. Mies on kuitenkin ihan lukossa, tavallaan. Ei halua luopua minusta. Mä taas ihmettelen, että mitä mä tässä oikein teen. Moni nainen olisi jo nostanut kytkintä. Tilanne on ihan älytön ja kyllä, tunnen itseni idiootiksi.
Nuoret miehet (alle 50v), nussivat kaikkea mikä liikkuu. Ei se nainen merkitse miehellesi mitään. Ei tietenkään hän halua erota sinusta.

"vieras"
Monenlaiset tunteet ja ajatuksethan siinä petetyllä jyllää, mikä on todellakin ymmärrettävää.
Itse kuitenkin luulen, että parempi selvitellä asia vaan miehen kanssa.
Tosin nyt muistui mieleeni, että soitin itse aikoinaan naiselle, jonka kanssa miesystäväni oli pettänyt minua. Tosin hän oli minun tuttavani, ei tuntematon tyyppi. olin niin tunnemylläkän ja tuskan vallassa, että en kovin järkevästi pystynyt asioita miettimään.

[QUOTE="mies";28887327]Se joka pettää on aina syyllinen.[/QUOTE]

Ja pelkästään, turha siinä on muita syytellä. No, kannattaa katsoa peiliin niin voi sieltäkin syytä löytyä, parisuhde kun on yhteispeliä.

petetty nainen
Kovin on agressiivisia vastauksia.

Mua on myös mies pettänyt, ja ymmärrän sinua ap hyvin. Itse olin tottakai jumalattoman vihainen miehelleni, ette ehkä edes tajua kuinka vihainen ja pettynyt sitä voi olla. MUTTA siinä sivussa ihmisen on ihan inhimillistä myös miettiä sitä kolmatta osapuolta. Itse en koskaan ottanut kolmanteen osapuoleen mitään yhteyttä, mutta kyllä mä päässäni kävin läpi mitä sellaiselle ihmiselle haluaisin sanoa, jos sanoisin. Se auttoi henkisesti ajattelemaan asiaa ja pääsemään siitä yli ja sen yläpuolelle. Pakko ne tunteet on jotenkin käsitellä! Kaikkea ei myöskään välttämättä voi käsitellä sen pettäneen kumppanin kanssa, vaan parempi käydä asioita läpi ihan yksikseen esim. kirjoittamalla kirje (jota ei koskaan ole tarkoitus lähettää), juttelemalla kaverille, nettipalstalle tms.

toinen nainen
Hui, ihan ku mulle oisit kirjottanu. Kannattasko avata ne silmät ajoissa. Jos miehes sanoo jollekkin, että menee huonosti niin sitten menee huonosti. Tässä tilanteessa valehdellaan vain sinulle.

toka nainen
[QUOTE="vieras";28887566]Sanoo jollekkin, valehdellaan, avaa silmät... Varmaan varsinaisen kultakimpaleen oot sitten löytänyt? Varmaan sovitte toisillenne toki.[/QUOTE]

On se kyl aika ihana. On onnellinen, kun saa kerranki kunnon seksiä ja niin paljon ku vaa haluu. Meistä tulee ihana perhe.

Yhteistyössä