Kohta 48 tuntia ilman tupakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Namppis88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä muutaman kuukauden käytin nikotiinipastilleja, en tykkää purkasta, ja tuskaa ei erityisemmin ollut ollenkaan, sitten pikkuhiljaa lopetin ne pastillit. Suosittelen jotain nikotiinia, ei tarvi olla tuskissaan ja onnistut paremmin. Minä lopullisesti pääsin eroon vasta raskauden alettua, sitten ei enää voinut alottaa uudelleen muutaman viikon päästä. Nykyään olen ollut 9 vuotta polttamatta ja edelleen poltan kerran vuodessa kun käyn viihteellä, se kuuluu asiaan mutta kerran vuodessa sen voi sallia ittelleen. Painosta en tiedä mikä on siitä johtuvaa ja mikä kahdesta lapsesta, painoa on kertynyt 9 vuodessa 29 kg ylimääräistä, joka pitäis viittiä karistaa kannoiltaan, muttaku nuo karkit yms on niiiiin hyviä.

Itse olen ollut ensi kuun alusta 4 kuukautta polttamatta.. Ensimmäiset kaksi viikkoa olivat kaikkein pahimmat. Kuukauden jälkeen ei tuntunut enää missään. Tsemppiä!

Mun lopettamisesta on kohta vuosi (JEEEE!!!)
Ensimmäisinä viikkoina, kuukausina kun teki mieli tupakkaa menin ulos iskin pastillin suuhun (sisu tms.) ja imeskelin sen pois. Kesti suunnilleen tupakan verran ja vei sen hetkisen tuskan pois. Halusin kerralla siis eroon nikotiinista siksi en käyttänyt mitään nikotiini valmistetta. Menin myös alunalkaen aina kaverien mukana tupakalleja aina se pastilli suussa... Khyl se siit sitte helepottaa

Hieno juttu! Itse lopetin reilut 2v sitten, en käyttänyt korvaavia tuotteita taikka lääkkeitä, koska en löytänyt "sopivaa" vaihtoehtoa, sekä halusin kokonaan eroon koko moskasta. Olin polttanut noin 10v. (!!!!)

Olin monta kertaa YRITTÄNYT lopettaa, jolloin tietysti edessä on romahdus, koska vierotusoireet nosteli päätään. Viimesellä kerralla, kun PÄÄTIN lopettaa, ei tullut vierotusoireita. Luulen sen johtuvan erittäin vahvasta päättäväisyydestä, olin ns. valmis muutokseen.

Tsemppiä jatkoon, ole iloinen uudesta raikkaasta, savuttomasta elämästä! :)

Hirveästi tsemppiä vaan! Itse olen kohta 9kk ollut polttamatta (tulin raskaaksi joten oli hyvä motivaatio lopettaa + lievä pahoinvointikin auttoi) ja vaikeimpina himotuksen hetkinä olen ajatellut vain, että jos en tästä nyt pidä kiinni niin en välttämättä pysty enää ikinä lopettamaan! On ihan varmasti huomattavasti helpompaa pitää kiinni siitä, että on ollut jo päiviä->viikkoja->kuukausia->vuosia polttamatta kuin yrittää aloittaa koko rumba alusta kun ratkeaa polttamaan. Olisi typerää pilata kova työ jonkun myrkkykääryleen ja parin henkosen takia. Myös ylpeys itsestä ja siitä miten vahvana olen voinutkin pysyä auttaa jaksamaan vaikeina hetkinä.

Painonnoususta en voi sanoa mitään, koska mulla tosiaan tämä raskaus tähän vaikuttaa ;)

Kiitos hirmuisesti tsempeistä!!! :flower:

Mä harjoittelin lopettamista ensimmäisen kerran syksyllä -10 kun alettiin yrittämään esikoista, olin 4kk polttamatta ja ratkesin. Lopetin uudelleen kun tulin raskaaksi mutta synnytyksen jälkeen ratkesin taas. Nyt oon kypsytelly tätä lopettamista yli puoli vuotta ja ukko on mukana yrityksessä niin uskon jotenkin että nyt tää onnistuu. Siksi en halua korvikkeita käyttää jos ei ihan pakko ole.

Kiitos hirmuisesti tsempeistä!!! :flower:

Mä harjoittelin lopettamista ensimmäisen kerran syksyllä -10 kun alettiin yrittämään esikoista, olin 4kk polttamatta ja ratkesin. Lopetin uudelleen kun tulin raskaaksi mutta synnytyksen jälkeen ratkesin taas. Nyt oon kypsytelly tätä lopettamista yli puoli vuotta ja ukko on mukana yrityksessä niin uskon jotenkin että nyt tää onnistuu. Siksi en halua korvikkeita käyttää jos ei ihan pakko ole.

Älkää yrittäkö, vaan lopettakaa. :)

• Tykkää
Reactions: Namppis88
Niksaoireet kyl helpottaa muutamassa päivässä mut henkinen puoli onkin se vaikeempi. Et älä tee sitä virhettä kun minä et luulin et niksaoireista pääseminen veisi tupakanhimon. Eli valmistaudu siihen et ne hetket missä on ennen polttanu on aivan sairaan vaikee elää läpi polttamatta. Mut yhden kerran kun selviät tietystä tilanteesta polttamatta niin homma helpottuu seuraavaan kertaan ja pian huomaat ettet ajatellutkaan tupakkaa. Tee uusia rutiineja, palkitse itseäsi pienistä askeleista, ole ylpeä polttamattomuudesta.

Tsemppiä, kyllä ne pahimmat tuntemukset sieltä häviää. Fyysiset parissa päivässä, mutta psyykkisten kanssa voi kestää viikkojakin. Ainakin itsellä teki stressitilanteissa pitkään mieli tupakkaa, vaikka olenkin raskaana. Mutta mieliteot menevät ohi ja jokainen tupakka, josta kieltäydyt, on ylpeyden aihe. :)

Ensimmäisen kuukauden jälkeen on paaaaljon helpompaa ja sitten vaan helpottaa lisä.. Se riippuvuus on enemmän sun päässä ku kropassa.. Käy lenkillä Se auttaa ja juo vaikka vesilasillinen.. Itse käytin ekan 4pv laastaria koska en halunnut korvata tapaa toisella.. Tuntu että ei auttanut mitään niin jätin senki Sitte pois..

Yhteistyössä