Millaisia oireita sinulla oli klamydiassa?

• Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti
kokemuksia
Minulla on ollut kuukautiskierto aivan sekaisin. Tuhruttelua viikko, jonka jälkeen viikon menkat, sen jälkeen taas viikko turhuttelua, eikä loppua näy. Muutenkin kierto heitellyt miten sattuu ja välissä on saattanut olla pari päivää kirkasta verivuotoa. Voikohan olla klamydiaa?

Kondylomalainen
Kun epäilee sukupuolitautia niin kannattaa vain rohkeasta käydä testeissä. Oireet ovat helposti samoja kuin alapäätulehduksissa ja esim. e-pillerit voivat aiheuttaa "ties mitä" vuotoja. Mitä enemmän luet netistä kokemuksia ja faktaa nii sitä vähemmän oikeasti tiedät mikä sinulla voisi olla.

Katsele netistä miten sinun paikkakunnalla nuo tautien testaukset tehdään, kaikkialla ne eivät mene terveyskeskuksen kautta.

"jenna"
[QUOTE="vieras";28873806]Mulla oireena yhtäkkiä alkanut JÄRKYTTÄVÄ alavatsakipu, jonka takia jouduin lähtemään päivystykseen.[/QUOTE]

tää mullakin. olin yönkin tarkkailussa kun ei tienneet mikä vaivaa.

"pelokas"
Te joille tuli tuo kipu, niin kauanko tartunnasta oli aikaa? Ja toinen kysymys, että miten klamydianäyte otetaan, otetaanko se virtsasta vai kaivellaanko sieltä kohdunsuulta jollain tikulla?

"jenna"
[QUOTE="pelokas";28877441]Te joille tuli tuo kipu, niin kauanko tartunnasta oli aikaa? Ja toinen kysymys, että miten klamydianäyte otetaan, otetaanko se virtsasta vai kaivellaanko sieltä kohdunsuulta jollain tikulla?[/QUOTE]

pissanäytteet ja verikokeita minulta otettiin, en tiedä mistä niistä tutkittiin klamydia kun tosiaan testejä tehtiin paljon kun ei kukaan tiennyt mistä kipu johtui. en yhtään tiedä milloin olin tartunnan saanut.

"pelokas"
Kiitän vastauksista, vielä kun joku kertois että miten pian ne kivut tulee. En ole varma onko mulla tuota, mutta pelottaa ja eniten olen pelännyt sitä testiä, että jos se kaivellaan kohdunsuulta. Pitää kerätä rohkeus ja mennä testiin, onneksi ei ole vaaraa että tartuttaisin sitä eteenpäin kuitenkaan.

"jenna"
[QUOTE="aapee";28877577]Jos tauti löytyy, niin annetaanko lääkkeet automaattisesti myös kumppanille vai pitääkö tämänkin käydä erikseen testeissä?[/QUOTE]

minun poikaystäväni ainakin piti käydä erikseen testeissä. eikä hän ollut onneksi saanut tartuntaa.

"aapee"
[QUOTE="jenna";28877616]minun poikaystäväni ainakin piti käydä erikseen testeissä. eikä hän ollut onneksi saanut tartuntaa.[/QUOTE]

Minun mieheni ei ainakaan suostu menemään mihinkään testeihin.

"aapee"
Onko jollakin ollut virtsaputkentulehduksia oireena?

Tajusin juuri, että minulla oli joskus viime syksynä sellainen ja uudestaan nyt kesällä. Netistä luin, että nekin voivat olla oireita. Nyt alkaa pelottamaan tosissaan. Minun oireeni kyllä hävisivät antibioottikuurin jälkeen, mutta jos kyseessä on klamydia, niin se on varmaan silti jäänyt muhimaan elimistöön ja aiheuttaa nyt näitä välivuotoja.

"aapee"
[QUOTE="aapee";28877733]Minun mieheni ei ainakaan suostu menemään mihinkään testeihin.[/QUOTE]

Sillä on lääkärikammo, varsinkin kaikkia alapäätä koskevissa asioissa.

kurjaa
Itselläni on nyt noin viikon ollut oireita, ensin luulin että vain virtsatietulehdus, mutta sitten alkoi tiputtelemaan verta emättimestä ja lopulta kirvelemään ja tuntumaan huonolta. Menin lääkäriin (ulkomailla, sillä en asu Suomessa nyt) ja sanottiin vain että näytää tosi pahalta muttei mitään tietoa miksi vuodan verta jo ihan kunnolla nyt. Sain normi hiivatulehduslääkkeet :s ja pelkään ihan tosissani että klamydiasta kyse! Tartunnankin olisin saattanut saada tasan 3 viikkoa sitten.

Eli tosiaan outoa verenvuotoa enenevästi... Pakkohan se on parin päivän päästä mennä takaisin lääkäriin vaatimaan testejä. Ei kaikista mukavin juttu Etelä-Euroopassa, kun lääkäri jo viimeksi katsoi nuorta naista paheksuvasti, oma vikahan se tavallaan minun kohdalla ainakin on jos jättää kondomin kun ei voi olla varma partnerista. :(

Onneksi klamydiasta pitäisi parantua täysin jos hoitaa ajoissa.

Yhteistyössä