Viranomaiset salailevat sienimyrkytyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valkolakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai että salailee...jos kyse ois raflasta niin myrkytysuhreja pitäs olla paljon enemmän kun muutama satunnainen. Aina tapahtuu sekoamisia kun kerätään sieniä mitä ei aivan varmasti tunne. Yritätkö ap nyt vängällä syyttää viranomasia jostakin mikä ei ainakaan noiden uutisten mukaan oo tapahtunu.

että kyseessä on ulkomaalaiset ja tod.näk. taikkumarjanpoimijat joille meidän sienemme ovat vieraita mutta jotka ovat luullakseni hyvinkin ennakkoluulottomia käyttämään luonnon antimia ja säästävät näin pitkän pennin ruokakuluissa.

En tiedä miten nyt sattuneet kolme myrkytystä ovat tapahtuneet. Osaisin varoa jos se kerrottaisiin. Varoisin myös sitä enemmän, mitä rankempia hoitotoimenpiteitä uhrit ovat joutuneet kokemaan. Viranomaiset eivät ole syyllisiä myrkytyksiin muuten kuin siten, että myrkytykset lisääntyvät tarpeettoman salailun takia.

Älä sitten varo, jos koet sen perusteettomaksi viranomaisten toiminnan vuoksi. Valkokärpässienien aiheuttamia myrkytyksiä satuu tasaiseen tahtiin, vaikka viranomaiset jatkuvasti niistä varoittavat ja kehottavat mieluummin jättämään ne herkkusienetkin keräämättä luonnosta varmuuden vuoksi.

En tiedä miten nyt sattuneet kolme myrkytystä ovat tapahtuneet. Osaisin varoa jos se kerrottaisiin. Varoisin myös sitä enemmän, mitä rankempia hoitotoimenpiteitä uhrit ovat joutuneet kokemaan. Viranomaiset eivät ole syyllisiä myrkytyksiin muuten kuin siten, että myrkytykset lisääntyvät tarpeettoman salailun takia.
No sellaisia rankkoja toimenpiteitä kuten dialyysia, lääkkeitä ja maksansiirtoja. Jos ei löydy uutta maksaa ja on tarpeeksi syönyt sientä, niin kuolee jonkin ajan kuluessa.

Alkuperäinen kirjoittaja fghjkllö;28858568:
että kyseessä on ulkomaalaiset ja tod.näk. taikkumarjanpoimijat joille meidän sienemme ovat vieraita mutta jotka ovat luullakseni hyvinkin ennakkoluulottomia käyttämään luonnon antimia ja säästävät näin pitkän pennin ruokakuluissa.

Noita thaimaalaisten myrkytystapauksia on ollut aiempina vuosinakin, joten hyvin paljon mahdollista taitaa olla nytkin.

Olen tänä vuonna nähnyt runsaasti valkokärpässieniä metsissä. Suosituilla sienestysseuduilla (varsinkin jos tiedän aloittelijoiden liikkuvan niissä) poljen jalalla valkokärpässienen läjään ettei se vaan päädy kenenkään sienikoriin.

Vai että salailee...jos kyse ois raflasta niin myrkytysuhreja pitäs olla paljon enemmän kun muutama satunnainen. Aina tapahtuu sekoamisia kun kerätään sieniä mitä ei aivan varmasti tunne. Yritätkö ap nyt vängällä syyttää viranomasia jostakin mikä ei ainakaan noiden uutisten mukaan oo tapahtunu.

Kun emme tiedä miten myrkytykset ovat tapahtuneet, ne ovat voineet tapahtua millä tavalla tahansa, Kuten ravintolassa, itse kerätyistä sienistä, ulkomaalaisille, vaimon laittamista sienistä, kaupan herkkusienistä jne.

Kun emme tiedä miten myrkytykset ovat tapahtuneet, ne ovat voineet tapahtua millä tavalla tahansa, Kuten ravintolassa, itse kerätyistä sienistä, ulkomaalaisille, vaimon laittamista sienistä, kaupan herkkusienistä jne.
Ravintolasta ja kaupan sienistä olisi uutisoitu, mutta nuo muut ovat yksityisasioita. Ei kuulu sinulle oliko se Marjatta Salosta kun sienet keräsi vai Li Wong siuntiolaisesta metsästä ketä sopan niistä keitti.

[QUOTE="vieras";28858355]Kuule eivät todellakaan syötä asiakkaille itse aikaavievästi metsästä poimittuja sieniä vaan halvimpia herkkusieniä ym. mitä kaupasta saa. Kuvitteletko, että ne ovat jotakin gourmetravintoloita?[/QUOTE]

Kirjoitti varmaan maahanmuttajan suomalainen huumorintajuton vaimo.

Eiköhän ne ole jotain vanhuksia. Viime vuonna olin erään vanhuksen kanssa poimimassa suppilovahveroita ja hän antoi ne omansa minulle. Kotona peratessa sitten totesin sen poimineen ison joukon suippumyrkkyseitikkejä suppilovahveroiden lisäksi. Tästä opin ettemme me syö hänen luonaan mitään sieniruokaa.

[QUOTE="vieras";28858723]Eiköhän ne ole jotain vanhuksia. Viime vuonna olin erään vanhuksen kanssa poimimassa suppilovahveroita ja hän antoi ne omansa minulle. Kotona peratessa sitten totesin sen poimineen ison joukon suippumyrkkyseitikkejä suppilovahveroiden lisäksi. Tästä opin ettemme me syö hänen luonaan mitään sieniruokaa.[/QUOTE]
Hups.

Yhteistyössä