Hyviä välipaloja, ei mikroa eikä rahkaa/kiisseliä/jougurttia ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Koululaiselle pitäisi keksiä välipaloja, joita voisi itse ottaa jääkaapista tai muusta kaapista. Ei saa käyttää mikroa.

Ei tykkää mistään näistä:
kiisselit
vanukkaat
rahka
jugurtti
viili

ym. vastaavat. Koostumus on se ongelma noissa. Tavallista puuroa kyllä syö, ei marjapuuroja.

Keksitkö mitään leipien, hedelmien ja kasviksien lisäksi? Jotain erikoisempaa.

[QUOTE="vieras";28858343]Sanoisin, että vettä hanasta, kunnes alkaa nirsoilu vähetä![/QUOTE]

Luitko että ongelma on koostumus? Ei siis pysty nielemään tuon tyyppistä tavaraa.

Joku smoothie tai muu juoma tehosekoittimella? En tosin ole varma, miten hyvin säilyttää makunsa ja koostumuksensa, jos aamulla sellaisen surrauttaa valmiiksi. Ei varmaan saa koululainen itse käyttää, jos ei mikroakaan saa.

Hedelmäsalaatti? Tykkääkö leipäjuustosta?

[QUOTE="vieras";28858353]tomaattia ja porkkaanaa

miksi ei saa käyttä mikroa..?[/QUOTE]

Mä osaan kyllä ostaa vihanneksia :)

Mikro on niin korkealla ja minusta vielä 7-vuotiaalle vähän vaarallinen.

Voihan jotain riisipuuroa tehdä valmiiksi jääkaappiin. Sitten on murot, hedelmäsalaatti (saa varmaan kaupasta valmiinakin), pizzapalat, tortillawrapit... herneitä on vielä tuoreena kaupoissa.

[QUOTE="vieras";28858361]riisifrutti, mysli, murot, karjalanpiirakka[/QUOTE]

Riisifrutti voi olla liian samanlainen kuin nuo muut. Voin kokeilla, ostaa yhden ja jos ei käy, niin syön itse.

Mysliä ja muroja voi syödä, karjalanpiirakka jees.

Kyllä 7v oppii äkkiä mikron käytön, laittaa välipalan valmiiksi lautaselle ja opettaa että minuutin lämmittää kerrallaan, ja voishan sen mikron siirtää alemmaksi vähäksi aikaa? Mulla ainakin tyttö oppi hyvin kun näytti tarkkaan mitä tehdään ja millä tehdään.

[QUOTE="vieras";28858362]Joku smoothie tai muu juoma tehosekoittimella? En tosin ole varma, miten hyvin säilyttää makunsa ja koostumuksensa, jos aamulla sellaisen surrauttaa valmiiksi. Ei varmaan saa koululainen itse käyttää, jos ei mikroakaan saa.

Hedelmäsalaatti? Tykkääkö leipäjuustosta?[/QUOTE]

Meillä ei ole muuta kuin sellainen vauvasekoitin, en anna käyttää.

Ei välitä leipäjuustosta. Hedelmäsalaatti ok.

No aloita nyt jostakin terveellisistä. Turha lapselle on alkaa risifrutteja ja muroja syöttämään, jos ruisleipä maistuu. Proteiinista ei tarvitse olla huolissaan. Sitä saa riittävästi muilla aterioilla eli leipä ja hedelmät ovat hyvä välipala.

[QUOTE="vieras";28858423]No aloita nyt jostakin terveellisistä. Turha lapselle on alkaa risifrutteja ja muroja syöttämään, jos ruisleipä maistuu. Proteiinista ei tarvitse olla huolissaan. Sitä saa riittävästi muilla aterioilla eli leipä ja hedelmät ovat hyvä välipala.[/QUOTE]
Eikä ainakaan mitään purkkihedelmäsalaatteja bisfenoleineen. Täysjyväruisleipää, salaattia, porkkanaa, tomaattia, kurkkua, kukkakaalipaloja ym. Hedelmiäkään ei tarvitse pilkkoa, vaan ostaa luomuomenoita ym., jotka voi syödä pestynä. Säilyvät terveellsiempinä niin.

Kyllä 7v oppii äkkiä mikron käytön, laittaa välipalan valmiiksi lautaselle ja opettaa että minuutin lämmittää kerrallaan, ja voishan sen mikron siirtää alemmaksi vähäksi aikaa? Mulla ainakin tyttö oppi hyvin kun näytti tarkkaan mitä tehdään ja millä tehdään.

Meillä ei oikeasti voi, on sen verran vähän laskutilaa että se haittaa sitten tavallista ruuanlaittoa. Oppisi varmaan käyttämään, mutta on niin korkealla että pitää olla jakkaroilla.

Nuo itsetehdyt wrapit on hyviä. Pienelle tortillaletulle sivellään tuorejuustoa, väliin vihanneksia ja vaikka kanaa. Mangokin sopii. Nopea kääriä rasiaan valmiiksi ja syödä jääkaappikylmänä.

• Tykkää
Reactions: Berttaliini
[QUOTE="vieras";28858437]Eikä ainakaan mitään purkkihedelmäsalaatteja bisfenoleineen. Täysjyväruisleipää, salaattia, porkkanaa, tomaattia, kurkkua, kukkakaalipaloja ym. Hedelmiäkään ei tarvitse pilkkoa, vaan ostaa luomuomenoita ym., jotka voi syödä pestynä. Säilyvät terveellsiempinä niin.[/QUOTE]

Tänään jätin välipalaksi reissumiehen, ja tuoreherneitä. Soitti että oli tosi hyvää :)

Noi lehtien välipalaohjeet on aina täynnä noita rahka- ym. juttuja. Mietin jos saan vaihtelua... mutta toisaalta jos on jonain päivänä ruispaloja, yhtenä riisipiirakka, alkuleipää, reissumiestä, hapankorppuja, niin onhan siinä vaihtelua :) Sitten joku hedelmä ja/tai vihanneksia. Eihän hän loppujen lopuksi syö paljon.

[QUOTE="aapee";28858505]Tänään jätin välipalaksi reissumiehen, ja tuoreherneitä. Soitti että oli tosi hyvää :)

Noi lehtien välipalaohjeet on aina täynnä noita rahka- ym. juttuja. Mietin jos saan vaihtelua... mutta toisaalta jos on jonain päivänä ruispaloja, yhtenä riisipiirakka, alkuleipää, reissumiestä, hapankorppuja, niin onhan siinä vaihtelua :) Sitten joku hedelmä ja/tai vihanneksia. Eihän hän loppujen lopuksi syö paljon.[/QUOTE]
Lapset oikeasti syövät vähän ja monesti nuo rahkavälipalaohjeet ovat teini-ikäisille, jotka harrastavat urheilua.

Nii sitä minä vaan, että miten se nielee leipää, jos ei pysty rahkaa ja jugurttia nielemään....? Oon vähä vissiin yksinkertainen, kun meillä kaikki neljä lasta syö mitä annetaan.

[QUOTE="Vieras";28858631]Nii sitä minä vaan, että miten se nielee leipää, jos ei pysty rahkaa ja jugurttia nielemään....? Oon vähä vissiin yksinkertainen, kun meillä kaikki neljä lasta syö mitä annetaan.[/QUOTE]

Oot varmaan yksinkertainen, kun et tajua koostumuksen eroa leivässä ja kiisselissä...

Meilläkin toinen lapsi syö mitä vaan.

Yhteistyössä