Ihan kiuvaa kun saa lapsille vaatteita, mutta kun ne usin jouutu pesemään monta kertaa uudellen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Monet käyttävät niin vahvoja pesu-ja huuhteluaineita että me herkästi poäänsärkyä saavat ihmiset kärsitään mjuuten.
monim kun ei ymmärrä että psuainetta ei trvitse laittaa ede niin paljoa mitä pesuainepurkissa lukee, ruokalusikalline jo pesee. siihen päälle viellä yhtä voimasta huuhteluaineta niin huhuh, huuhteluaineena voi käyttää etikkaa, eikan tuoksu lähtee pois kun vaate kuivuu.

tää ruokalusilakkinen paeuainettaoli joku työtehoseuran tutkimus ja ihan lkuningaskuluttja ohjelmassa testattu. Tottaki pesuaineyhtiöt laittavat määrän kisoksi että saavat myytyä mahdollismman paljon.

[QUOTE="jaa";28845540]Mä tykkään tuoksuvista pesuaineista.[/QUOTE]

juu tuoksua saavatg, mjutta kun moni käyttää LIIKAA siät ainetta, oikeasti. Monta kavwria kun laosillakin on kyläsä olut niin se haju lapsenm lähdön jälkeenkin jää vielä leijumaan, te jotka käytättä e nitä aineita ette sitä huomaa ja esim astamaatikko voi saada sen kohtauksen. josskin pienissä luokkahuoneesa joskus on tosi vaikea olla kun siellä on monta hajua,m kun on holvattu liika sitä ainetta, se tuokaluiskallien ei ole liikaa edes sen astmaatikon nenään.

Itse en käytä huuhteluainetta ollenkaan, mutta kieltämättä käytän voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta esim. Ariel tai Bio Luvil. Ne vaan tuoksuu omaan nenään niin hyvältä. Jos puhdas pyykki ei tuoksu, se ei tunnu puhtaalta. Annostelen kyllä ihan minimaalisesti, mutta nyt olen käyttänyt niitä pesutyynyjä, niin niitä ei oikein vähempää voi laittaa..

juu tuoksua saavatg, mjutta kun moni käyttää LIIKAA siät ainetta, oikeasti. Monta kavwria kun laosillakin on kyläsä olut niin se haju lapsenm lähdön jälkeenkin jää vielä leijumaan, te jotka käytättä e nitä aineita ette sitä huomaa ja esim astamaatikko voi saada sen kohtauksen. josskin pienissä luokkahuoneesa joskus on tosi vaikea olla kun siellä on monta hajua,m kun on holvattu liika sitä ainetta, se tuokaluiskallien ei ole liikaa edes sen astmaatikon nenään.

Oon kyllä samaa mieltä. Me saatiin tuttavilta sitteri lahjaksi, mistä olimme toki iloisia ja kiitollisia, mutta LUOJA kun se haisi niin vahvasti pesuaineelta että ohi kulkiessakin alkoi kurkkua kuristaa. Eikä mulla ole edes astmaa... :O Ihan kuin ne kankaat olisi upotettu johonkin hajuveteen. Ja todellakin sai moneen kertaan pestä, ennen kuin sen hajun sai lähtemään.

[QUOTE="Sini";28845583]Itse en käytä huuhteluainetta ollenkaan, mutta kieltämättä käytän voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta esim. Ariel tai Bio Luvil. Ne vaan tuoksuu omaan nenään niin hyvältä. Jos puhdas pyykki ei tuoksu, se ei tunnu puhtaalta. Annostelen kyllä ihan minimaalisesti, mutta nyt olen käyttänyt niitä pesutyynyjä, niin niitä ei oikein vähempää voi laittaa..[/QUOTE]
puhdas pyykki tuoksuu puhtaalta, siinä on oma puhdas tuoksunsa.

[QUOTE="vieras";28845595]Oon kyllä samaa mieltä. Me saatiin tuttavilta sitteri lahjaksi, mistä olimme toki iloisia ja kiitollisia, mutta LUOJA kun se haisi niin vahvasti pesuaineelta että ohi kulkiessakin alkoi kurkkua kuristaa. Eikä mulla ole edes astmaa... :O Ihan kuin ne kankaat olisi upotettu johonkin hajuveteen. Ja todellakin sai moneen kertaan pestä, ennen kuin sen hajun sai lähtemään.[/QUOTE]

mulla ei ole astmaa, muta meiehllä on ja pojalla migreeniherklkyyttä, myös tuo 12v sanoi että ovat aika voimakkaan tuoksuisia, Monella on se kuvitlema että puhdas pitää myös tuoksua, onhan niitä tuoksuttomia tai hyvin vähän tuoksuavia ihovoiteita , saippuoita ja muitkain peusianita, Fairy tuoksuu sopivasti ei liikaa, se vihreä tai keltianen, muut ovat lian voimakkaita. Mäntysuopa tuoksuu jos laitta ohjeen mukaan.

Olen samaa mieltä mutta kaikkia tekstejä en jaksanut Rollo lukea, ihan hirvittävästi kirjoitusvirheitä!
Mutta joo, en osta nettikirpputoreilta koskaan mitään ja livekirppiksilläkin kierrän haisevat pöydät kaukaa. Välillä ulkonakin joutuu ottamaan etäisyyttä (esim. leikkipuistossa) kun tulee joku hajustemamma viereen. En ymmärrä miten joku vauvansakin haluaa moisille kemikaaleille altistaa. Mutta kukin tyylillään.

Hajun oon saanut pois pesemällä 4-5 kertaa ilman pesuainetta ja antamalla kuivua parvekkeella parikin viikkoa pesujen välillä tuulettuen. Lasit pitää olla auki, koska se haju on sielläkin muuten tosi voimakas.

Samaa mieltä alottajan kanssa. Rajaa niille hajusteiden holvaamiselle. Ei lapsikaan kaipaa päälleen vaatetta joka lemuaa kauas. Yliherkkä en ole mutten silti pidä voimakkaista tuoksuista.

Täällä myös hajusteyliherkkä.
Joillakin on niin vahvat aromit vaatteissa, että pelkästään samassa tilassa oleilu saa aikaan huonon olon. Toisinaan meillekin tulee pussillinen vaatteita ja yritän aina sanoa etukäteen, että niitä ei tarvitse erikseen pyykätä, kun minun pitää kuitenkin ne pestä ennen käyttöönottoa.

Mä en tykkää (omasta mielestäni ) kovasti hajustetuista, mutta tuoksua pesuaineessa saa olla (huuhteluainetta en edesä käytä... turha aine on se mielestäni )

Mielestäni esim LV hajustamaton pesuaine jättää aivan ihme tuoksun sekin pyykkiin

Onneksemme emme ole yliherkkä perhe sen enemää ihon kuin hajuaistin puolestakaan, joten
kirppari/ lahjavaatteet on kyllä pääosin käyneet tuoksunsa puolesta, tosin kyllä mä ne silti
"omanhajuiseksi " pesen aina.

Mä en jaksa takertua kirjoitusvirheisiin, kuitenkin ymmärsin kaiken :) itse käytän pesuaineena neutralia, hiukset pesen myös neutralin shampoolla ja hoitoaineella. Itseä alkaa oksettamaan ja päätä särkemään voimakkaat pesuaineet.

Mulla on käytössä ihan vain eteerisellä öljyllä (laventeli) hajustettu ekopesuaine (taitaa olla Ecoveria, tuli mieleen kun tuossa alla on mainos), tai sitten pesupähkinät + väkiviinaetikka huuhteluaineena. Tulee raikasta, ja se laventelintuoksu on mieto ja nopeasti haihtuva. Hyi olkoon kaikki hajustetut pesuaineet. Ainakaan lastani en sellaisille alistaisi, en ymmärrä miten jotkut viitsivät.

Yhteistyössä