H*mmetin molluskat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28844766:
Mä kävin yksityisellä ihotautilääkärillä.

Tytöltä ne jäädytettiin ja pojalta ne nypittiin pois.

No niin ollaan mekin käyty yksityisellä, pariinkin kertaan. Aina ollut sama vastaus, että "ajan kanssa lähtee , ei niitä nykyisin enää poistella".

Missä lääkäriasemalla te kävitte? Olisiko suosituksia lääkäreistä pääkaupunkiseudulla joka suostuu tekemaan niille jotain??

[QUOTE="aapee";28844813]No niin ollaan mekin käyty yksityisellä, pariinkin kertaan. Aina ollut sama vastaus, että "ajan kanssa lähtee , ei niitä nykyisin enää poistella".

Missä lääkäriasemalla te kävitte? Olisiko suosituksia lääkäreistä pääkaupunkiseudulla joka suostuu tekemaan niille jotain??[/QUOTE]

Me käytiin Espoossa Diacorissa (Iso Omena ) Tuula Petäyksellä.

En valitettavasti ap:lle muuta osaa sanoa kuin että aika ilmeisesti auttaa kun on noin "pahaksi" päässyt. Tulevaisuudessa ohjeeksi ap:lle ja muille; ne muutamat ensimmäiset kannattaa poistaa heti alkuunsa!

Mun tytölle tuli pari vuotta sitten muutamia ja puristin heti niistä ne valkoiset mömmöt pois (jääpalalla puudutin ja sitten puristin). Kun sai ne "emomolluskat" heti kuivumaan niin niitä ei sitten tullut enää lisää.

Käsittääkseni toi alkuhoito on tärkeä saa ne heti alkuunsa kuivumaan. Muuten niitä tulee kymmenittäin ja sillon on paha mennä enää puristelemaan kun se on niin kivuliasta.

En valitettavasti ap:lle muuta osaa sanoa kuin että aika ilmeisesti auttaa kun on noin "pahaksi" päässyt. Tulevaisuudessa ohjeeksi ap:lle ja muille; ne muutamat ensimmäiset kannattaa poistaa heti alkuunsa!

Mun tytölle tuli pari vuotta sitten muutamia ja puristin heti niistä ne valkoiset mömmöt pois (jääpalalla puudutin ja sitten puristin). Kun sai ne "emomolluskat" heti kuivumaan niin niitä ei sitten tullut enää lisää.

Käsittääkseni toi alkuhoito on tärkeä saa ne heti alkuunsa kuivumaan. Muuten niitä tulee kymmenittäin ja sillon on paha mennä enää puristelemaan kun se on niin kivuliasta.

Ei auttanut tämäkään meillä, silloin alunperin kun niitä tuli, yritin heti poistaa. Silti vaan levisivät.. INHOTTAVA virus. :(

[QUOTE="aapee";28844905]Ei auttanut tämäkään meillä, silloin alunperin kun niitä tuli, yritin heti poistaa. Silti vaan levisivät.. INHOTTAVA virus. :([/QUOTE]

Kai olit varovainen? Laastari haavaisen molluskan päälle ja heti omien käsien desinfiointi ennen kuin koskee mihinkään? Jos olit varovainen niin voi harmin paikka ettei teillä toiminut :/

Kai olit varovainen? Laastari haavaisen molluskan päälle ja heti omien käsien desinfiointi ennen kuin koskee mihinkään? Jos olit varovainen niin voi harmin paikka ettei teillä toiminut :/

Olin ja osaan olla yhä edelleen. Kuten mainitsin, olen niitä aina silloin tällöin yrittänyt poistella, muttei tepsi kauaa. Kai tästä on syyttäminen vaan tuota kuivaa ihoa, joka saa nuo molluskat pysymään hengissä vuodesta toiseen.

Jotenkin vaikea edes kuvitella, että ne tuosta enää eräänä päivänä katoaisivat, kuin tuhka tuuleen.. siinä ovat ja pysyy. :(

Rasvaa rasvaa rasvaa ja useasti päivässä. Siis täytyy ihan tosissaan rasvata niitä ja rasvaa semmonen kerros että peittyyvät. Olin jo epätoivoinen ettei päästä niistä eroon enää, mutta rasvaamalla kunnolla ne lähti. Jylläävät niin kauan, kun iho ei itse pääsee kunnon puolustusasemiin sano lääkäri.

Itsellä lapsena poistettiin lääkärin toimesta myös repimällä/puhkaisemalla nuo ja 20v myöhemmin hirveät keloidi arvet joita on hoidettu jäädyttämällä yms mutta siellä ovat ja pysyvät… en enää ikinä antais koskea jos nyt olisi omalla lapsella tuo tilanne…

Yhteistyössä