Koiraihmiset hoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Dogi
  • Ensimmäinen viesti
oli joskus samoja ongelmia. nykyään laitan tonnikalaa öljyssä ruoan sekaan ja joka toinen päivä syödään vaan raakaa jauhelihaa. ei ole enään ongelmia ollut. luulen, en tiedä, että kuivamuona on liian puhdasta, koira tarvitsee bakteereja.

"Husky"
Itse en ihmisille tarkoitettua purkkitonnikalaa syöttäisi sen suolaisuuden vuoksi. Suosin muutenkin barffausta sen luonnonmukaisuuden vuoksi. Minä en kuitenkaan pahana pidä, jos koiralleen tarjoaa laadukasta kuivamuonaa. Eipähän itse tarvitse laskea ravintoarvoja. Varsinkaan pennun ruokavalion kanssa en lähtisi pelleilemään ja tarjoaisi joka toinen päivä vain jauhelihaa, mutta kukin tavallaan.

Ap, googlella löytyy paljon juttua tästä aiheesta.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
Peesaan edellisiä.

Jatkossa: älä ihmeessä syötä koiralle pelkkää kuivamuonaa. Tee ennemmin itse. Ohjeita on netti pullollaan. On ravitsemuksellisesti parempaa. Ja rahaakin säästyy. :)

jfkl
Barffaustahan ei pennuille suositella, vasta noin vuoden iässä voipi aloitella. Totuta muutenkin raakaan lihaan aluksi pienillä annoksilla, voipi tulla ripuli muuten. Kuivamuoniakin on monenlaisia.

Meidän koira oli ensimmäisen elinvuotensa vatsavainen, tein itse yrjölänpuuroa ja välillä oli papanoita ja aina vain paskoi löysää kaurapuuroa. Kunnes löysin papanamerkin, joka palautti mahan kuntoon ja jo muutamassa kuukaudessa koira sai massaa pari kiloa lisää ( 5,5 kilosta 7,6 kiloon) ja turkki alkoi kasvaa kohisten ja kaikki kutinarapsutukset jäi pois jne.

"vieras"
Pennuilla on noita erilaisia ahmimiskausia, onneksi ne menee ohi melko nopeasti.

Meidän pentu rakasti ahmia tupakantumppeja. Haisti ne lenkkipolun vierustoilta tietenkin huippuhajuaistillaan paljon ennemmin kuin minä niitä ehdin nähdä ja aina innolla ahmi kitaansa kun löysi.
Se oikein etsimällä etsi niitä.

Onneksi tämä kesti vain 3-4 vk ja yht'äkkiä se vain lakkasi himoitsemasta niitä.

Älä missään nimessä nyt tee mitään netistä löydettyjä ruokavaliomuutoksia. Syötät pentuajan ihan kunnon eläinkaupan kuivaruokaa ja sitten aikuisena ryhdyt kokeilemaan jos siltä tuntuu.
Väärä ruokavalio aiheuttaa pennulle loppuiäksi vaivoja, jopa erittäin vakavia.

"vieras"
Barffaustahan ei pennuille suositella, vasta noin vuoden iässä voipi aloitella. Totuta muutenkin raakaan lihaan aluksi pienillä annoksilla, voipi tulla ripuli muuten. Kuivamuoniakin on monenlaisia.

Meidän koira oli ensimmäisen elinvuotensa vatsavainen, tein itse yrjölänpuuroa ja välillä oli papanoita ja aina vain paskoi löysää kaurapuuroa. Kunnes löysin papanamerkin, joka palautti mahan kuntoon ja jo muutamassa kuukaudessa koira sai massaa pari kiloa lisää ( 5,5 kilosta 7,6 kiloon) ja turkki alkoi kasvaa kohisten ja kaikki kutinarapsutukset jäi pois jne.
Saako kysyä mikä tämä toimiva papanamerkki oli?

Meillä myöskin herkkävatsainen, tuntuu että kaikki on jo kokeiltu joten olisi kiva kuulla mikä ruoka muilla on auttanut.

jfkl
[QUOTE="vieras";28839209]Saako kysyä mikä tämä toimiva papanamerkki oli?

Meillä myöskin herkkävatsainen, tuntuu että kaikki on jo kokeiltu joten olisi kiva kuulla mikä ruoka muilla on auttanut.[/QUOTE]

Meillä syödään Pronature holistic appelsiini ankkaa, jolla maha on saatu kuntoon. Sitä ennen syötin eläinklinikalta Hillsin jotain vatsavaivaisille tarkoitettua papanaa, kaksi kymmenen kilon säkkiä, eli monta kuukautta ja ei ollut mitään vaikutusta koiran mahaan.

Ja barffausta ei suositella pennuille, mutta suosititukset on suosituksia. Ehkä sellainen voi barffata pennun kanssa, jos tietää ihan oikeasti mitä tekee.

"Husky"
Meillä syödään Pronature holistic appelsiini ankkaa, jolla maha on saatu kuntoon. Sitä ennen syötin eläinklinikalta Hillsin jotain vatsavaivaisille tarkoitettua papanaa, kaksi kymmenen kilon säkkiä, eli monta kuukautta ja ei ollut mitään vaikutusta koiran mahaan.

Ja barffausta ei suositella pennuille, mutta suosititukset on suosituksia. Ehkä sellainen voi barffata pennun kanssa, jos tietää ihan oikeasti mitä tekee.
Missä moista on suositeltu?

Yhteistyössä