Miten toi Ophrahin juttu muka liittyy rasismiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öäöäö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ville";28834351]Idiootille suomennos: ihonvärin takia oletettiin vähävaraiseksi.[/QUOTE]

Mistä tiedetään että myyjä luuli Oprahia köyhäksi juuri ihonvärin perusteella? Saattoihin olla että hän luuli Oprahia köyhäksi jostain muusta syystä?

Ei munkaan mielestä anna viitteitä rasismista, ainakaan tuon iltalehden jutun perusteella...

Eiköhän tässä nyt ole kysymys vain puhtaasti huonosta asiakaspalvelusta?
Ei kai niitä kymppitonnien kasseja nyt anneta jokaisen köyhän hiplata, ihan ihonväristä riippumatta.

Ja myyjähän oli kauniisti esitellyt liikkeen muita laukkuja hänelle, eli kyse ei ollut siitä ettei hänelle olisi haluttu myydä!

Väärinpelattu rasismikortti sanon mä. Tai sitten jutussa on muutakin mitä iltalehti ei kerro...

[QUOTE="a.p";28834362]Mistä tiedetään että myyjä luuli Oprahia köyhäksi juuri ihonvärin perusteella? Saattoihin olla että hän luuli Oprahia köyhäksi jostain muusta syystä?[/QUOTE]

Oprah tuskin pukeutunee rääsyläiseksi saati antaa ulkonäkönsä sellaista viestiä. Kerro ihmeessä se muu syy.

Mä olin aikoinaan kassalla töissä ja tummaihoinen mies sanoi, että hänellä on kädessä kaksi muovipussia, halusin itse tarkistaa pussien määrän niin minua alettiin huutamalla syyttämään rasistiksi. Ei käynyt herralla kertaakaan mielessä, että minun ei kuulu luottaa asiakkaan sanaan vaan tarkistaa tuollaiset asiat.

[QUOTE="vieras";28834394]Voihan rasismi kohdistua suomalaiseenkin yhtä lailla.[/QUOTE]

Kukaan ei ole koskaan sanonut siitä julkisesti missään eikä sano, eli ei voi.

Mä olin aikoinaan kassalla töissä ja tummaihoinen mies sanoi, että hänellä on kädessä kaksi muovipussia, halusin itse tarkistaa pussien määrän niin minua alettiin huutamalla syyttämään rasistiksi. Ei käynyt herralla kertaakaan mielessä, että minun ei kuulu luottaa asiakkaan sanaan vaan tarkistaa tuollaiset asiat.

Tämä lienee hivenen erilainen tilanne kuin aloituksessa. No, ei meitä haitta yksinkertaistenkaan kommentit.

[QUOTE="vieras";28834384]Kaikki on rasismsia nykyään jos puhut tai kiellät joltain muulta kuin suomalaiselta jotain.[/QUOTE]

Näinhän tämä nykyään menee: tumman pigmentin omaavat osaavat vetää joka tilanteessa rasistikortin esiin.

ei tarvitse olla koyha ettei ole varaa 28 000 euron laukkuun. Tuskin antavat ihan taviksien lahmia ko. kassia likaisilla tassuillaan. Ei muuten veskan arvo pysy 28 000 eurossa.

[QUOTE="vieras";28834693]No kuka siihen saa koskea, jos ei edes yksi maailman rikkaimmista naisista, joka on siis myös julkkis?[/QUOTE]

Oleennaista on se, että myyjä ei tunnistanut henkilöä yhdeksi maailman rikkaimmista naisista. Nyt kehotan kaikkia ketjun rasismi-kommentoijia matkustamaan tuohon liikkeeseen. Olette tismalleen samassa asemassa tämän kuuluisan henkilön kanssa. Tuntemattomia. Pyydätte kohteliaasti saada katsoa tuota laukkua. Ja. Niinpä.

[QUOTE="vieras";28834394]Voihan rasismi kohdistua suomalaiseenkin yhtä lailla.[/QUOTE]

mulle ei kelpaa suomalaiset miehet, vaikka itse ole suomalainen.:D En tykkää suomalaisista lapsista jotenkin niin pliisun näköisiä, jotkut jopa sellaisia hevosnaamoja?

Alkuperäinen kirjoittaja määää;28835240:
Mä luulen että Oprah olis voinut muuten olla vähän wt:n näköinen. Sellanen... no ei tartte varmaan selittää.

:laugh:
No nyt on nähty palstalla tämäkin, afroamerikkalaisen naisen veikkaillaan näyttäneen wt:ltä. :headwall:

[QUOTE="a.p";28834362]Mistä tiedetään että myyjä luuli Oprahia köyhäksi juuri ihonvärin perusteella? Saattoihin olla että hän luuli Oprahia köyhäksi jostain muusta syystä?[/QUOTE]

Siis oletko oikeasti noin pihalla? Kuten mistä jos naisella oli päällä merkkivaatteet? Oletatko vaikka somalin ensisijaisesti olevan työtön vai tohtori? Mitä tämä päättely on jos ei rasismia? Kyllä nämä on ihan arkisia faktoja ihonväristä päätellään vaikka mitä ja sitä kutsutaan rasismiksi.

Typerä myyjä. Ei vain siksi ettei selkeasti tunnistanut Oprahia vaan ei varmaan moni kävele siihen kauppaan jolla olisi ollut varaa ostaa laukku, eli ei selkeästi ole kovin hyvä työssään.

[QUOTE="vieras";28834652]Näinhän tämä nykyään menee: tumman pigmentin omaavat osaavat vetää joka tilanteessa rasistikortin esiin.[/QUOTE]

Ja miksiköhän luulet että tässä tilanteessa ollaan?