Sisustusumpikujassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt meni hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt meni hermot

Vieras
Millä minä saan piiloon huoneen katonrajassa vaakasuoraan kulkevat lämmitysputket? Ilman remonttia, siis? Verhotankoa on koko matkalta mutta miten omituiselta näyttää joku kaitale siellä ilman ikkunaa (joka siis löytyy muttei tietenkään koko seinän leveydeltä).

Iskee jo epätoivo kun en keksi MITÄÄN!

No älä nyt viitsi :D Pyydät sitten vaikka joltain kaverilta apua. Ei tuommoisen kotelon nikkaroimiseen mene kuin pieni hetki :)

Oikeasti? Mistä sellainen edes tehdään, miten ripustetaan seinälle ettei mene maalit ja tapetit...isosta maailmasta saa semmoisia "clip on covers" mitkä vaan napsautetaan niiden putkien päälle mutta täällä en ole törmännyt moisiin. Veikkaan että mun tekemät kotelot olisi vielä pahempi piina silmälle kuin nuo putket, ei kaikki ole niin käteviä käsistään :(

Voisko putket maalata jotenkin osaksi sisustusta? Tai esim viidakkoteemalla, jolloin osa putkesta voisi olla käärmettä, osa ihan vaanpuita ja kukkia. Jos putket on lähellä seinää, niin ota ne osaksi boordia. Tai laita noostä roikkumaan jotain koristeita esim. Vuodenajan ja juhlien mukaan.

Millä minä saan piiloon huoneen katonrajassa vaakasuoraan kulkevat lämmitysputket? Ilman remonttia, siis? Verhotankoa on koko matkalta mutta miten omituiselta näyttää joku kaitale siellä ilman ikkunaa (joka siis löytyy muttei tietenkään koko seinän leveydeltä).

Iskee jo epätoivo kun en keksi MITÄÄN!

Ensinnäkin, putket pintavetona on erittäin hyvä rakennustapa. Missä putket ja sähköt on toteutettu pintavetona, niin se kertoo, että talo on rakennettu niin hyvin, että virheitä ei ole tarvinnut valaa piiloon.

Putket ja kannakkeet voi maalata. Seinään sopivalla värillä.

Puhutko verhotangosta vai kattoon propatusta kiskosta? Miksi kappa ei voisi olla koko seinän mittainen ja valoverhot sitten ikkunan kohdalla? Tai yksi kisko kattoon lisää roikottamaan seinän sävyistä parikytsenttistä verhokaistaletta.

Umpikoteloinnille vaihtoehto on verhokujan tapaan kulmaraudoilla kattoon propattu parikyt senttiä leveä rakennuslevy, joka on tapetoitu/maalattu seinän tapaan.

Paras vaihtoehto olisi todellakin se kotelon tekeminen, huomaamattomin ja kivoimman näköinen.

Mutta jos itse et osaa, niin googlaa vaikka johtojen kotelointi, "kotelointilista". Edullinen keino piilottaa johtoja ja olen nähnyt sitä listaa melko isonakin, että voi olla että putketkin mahtuisivat. En osaa sanoa kun en noista lämmitysputkista tiedä.

Mutta asennus on helppoa, joko kaksipuolisella teipillä, ruuveilla, sikaflexillä, millä vaan seinään putken taakse ja kotelo päälle.

Yhteistyössä