Miksi meidän auto on ongelma muille? Miksi meidän pitäisi ostaa uusi auto, vai koska olisi varaa?

• Viestiketjun aloittaja Valaiskaa kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Mä taas oon huomannu että monet tutut kattoo meidän autoa (ei oo mikään uus mutta ei mikään vanhakaan) eka, ja sitten alkaa kehua omaa autoaan tai kehuskelee kun aikoo ostaa uuden auton. Sitten katotaan meidän autoa halveksuen :D Voi elämä... Tollaset kannattaa vaan jättää omaan arvoonsa :) Ei jaksa kiinnostaa kenellä on parempi auto tai mikään muukaan. Itteä varten täällä eletään :)

Sano seuraavan kerran että jos noin paljon jaksat päätäs vaivata asialla nii osta sä sit meille uus auto mut tuskin tulee käytettyä kun meet kuiteski pyörällä töihi :D

Hyvä selitys aina kun toisella on jotain hienompaa. On isompi koti, hienompi auto, merkkivaatteita ja muuta mutta voi selitellä harmissaan sitten että ovat varmasti tosi köyhiä ja yrittävät vain peitellä sitä. Mutta mitäs sellainen paljastaa sinusta? :D Älä opeta lapsillesi tuollaista arvostelua materian kautta, kiusaajia tulee.
Sanoinko jossakin noin? Sanoinko, että merkkivaatteita ostaa köyhät? Sanoin vain, että heikommin koulutettuja kiinnostaa OMAN KOKEMUKSENI MUKAAN enemmän autot.

"hmmm"
Meilläkin on uudet. Miehellä on tosin työsuhde auto, jonka malliin emme ole itse voinut vaikuttaa. Auto on kyllä meille kelpaava.
Mullakin on uusi auto. Esim. meidän sairaalassa meillä lääkäreillä on usein ns. tavallisempi auto, kuin hoitajilla. Eikä siinä mitään. Jokainen saa olla kiinnostunut mistä haluaa.

Se on kumma palstaominaisuus, jos sanotaan, että alemman koulutuksen saaneet ovat usein enemmän tai vähemmän jotakin, miksi se olisi alentavaa? Mainitaanko jossakin, että se on = halveksun duunareita.
Oma kokemukseni ja näkemykseni on se, että alemman koulutuksen saaneita kiinnostaa kalliit autot enemmän. Kyllähän senkin joku keksinyt tutkia, että lätkäfanit ovat keskimäärin heikommin koulutettuja, kuin jalkapallofanit. MItä vikaa on olla kummankaan fani? Ei se pointti siinä ole.
Meillä taas kirurgeilla tuntuu olevan kaikilla joku kallis auto, hoitajalla harvoin on varaa edes siihen halvempaan audiin... ellei sitten asu vuokralla. Omk ja kallis auto niillä tuloilla on mahdoton, tiedät sen itsekin. Ja asumme Helsingissä, ehkä tämä vaikuttanee?

"Anne"
No on teillä oudot kaverit. Meillä on toinen auto vähän ajettu -02 ja toinen muistaakseni -88 eikä kukaan ole kuittaillut autoista.
Yhdelle tutulle olen joskus pari kertaa huokaissut että osta nyt jo joku muu auto, mutta uudempaa en ole tarkoittanut. Hänen autonsa hajoaa vaan vähän väliä kun on niin paskaa merkkiä ja sitten soitellaan että apua voiko tulla katsomaan tai korjaamaan ja välimatkaakin kun on niin se on aika ikävää.

hmmmm
Sanoinko jossakin noin? Sanoinko, että merkkivaatteita ostaa köyhät? Sanoin vain, että heikommin koulutettuja kiinnostaa OMAN KOKEMUKSENI MUKAAN enemmän autot.
Huomaat sen vain helpommin jos ns hyv'tuloisella on halpa auto. Tutkittu on tätäkin asiaa ja meni tosi sikinsoki merkit tulojen mukaan. Enemmänkin voisi sanoa, että se 40t autosta ei vielä voi tulotasoa arvioida eikä niin että joo salee duunari!

Sen huomaa korostuneesti kun joillain hyvätuloisilla on tavallan jopa muodikasta muka nöyrästi piilotella korkeita tuloja, tämäkin on tapa korostaa hyviä tuloja. Ihan tosi, tästäKIN oli juttua lehdessä kerran. Sitä ei vaan tavikset usein hoksaa, mutta se on tapa korostaa että on hyvätuloinen mutta voih niin vaatimaton. :D

Mulla itselläkin on ihan tavallinen auto. Audi a4 -11. On joskus multakin kysytty, miksi lääkäri ajelee tavisautolla. En koe millään tavalla tarpeelliseksi ostaa mitään hienoa statusautoa.
Mutta jos joku haluaa sellaisen ostaa, niin ok. Rahareikänsä jokaisella.
Minä varmaan sitten tuhlaan matkusteluun ja sisustamiseen enemmän, kuin moni muu.

hmmmm
http://www.kaleva.fi/juttutupa/hinta-ja-laatu/suomen-rikkaat-ajavat-skodalla/1620707

Suomen rikkaat ajavat Skodalla. Eipä skodakaan mikään halpa auto ole, vaan pikemminkin kallis.

Mulla ei ole ajokorttia, mutta se johtuu vammastani.

"ehm"
Mulla itselläkin on ihan tavallinen auto. Audi a4 -11. On joskus multakin kysytty, miksi lääkäri ajelee tavisautolla. En koe millään tavalla tarpeelliseksi ostaa mitään hienoa statusautoa.
Mutta jos joku haluaa sellaisen ostaa, niin ok. Rahareikänsä jokaisella.
Minä varmaan sitten tuhlaan matkusteluun ja sisustamiseen enemmän, kuin moni muu.
Eli sulla on statusauto. Uudet Audit kyllä kuuluu siihen hienompiin autoihin, ainakin valtaosan mielestä. Meilläkin on, A3 ja olen niin monta kertaa kuullut hämmästelyjä hienosta autosta että ihan naurattaa. En koe sen olevan mitenkään kovin ihmeellinen, mutta muut kokevat.
Kaikenlisäksi ostettiin se käytettynä vuoden vanhana, eli ei edes uutta.
Mitä nämä statusautot sinun mielestä ovat? Itse en ainakaan ole vielä ferrareihin törmännyt hoitsuilla koskaan. Eräällä rikkaalla asiakkaallamme tosin on eräs hyvin harvinainen ja kallis auto, maksaa varmaan asuntomme verran. Ihan varmasti yhdelläkään perusduunarilla ei sellaiseen ole varaa. Eikä saa edes niin älytöntä lainaa ellei asu siellä autossansa...

"Jkk"
Mäkin , työpaikan isotuloisin työntekijä, ajelen halvimmalla autolla. Nyt olis suunnitteilla ostaa uusi, mut sellanen perusauto, jonka säästöillä saa. Nykyinen auto parikymppinen.

"tiina"
[QUOTE="ehm";28831994]Eli sulla on statusauto. Uudet Audit kyllä kuuluu siihen hienompiin autoihin, ainakin valtaosan mielestä. Meilläkin on, A3 ja olen niin monta kertaa kuullut hämmästelyjä hienosta autosta että ihan naurattaa. En koe sen olevan mitenkään kovin ihmeellinen, mutta muut kokevat.
Kaikenlisäksi ostettiin se käytettynä vuoden vanhana, eli ei edes uutta.
Mitä nämä statusautot sinun mielestä ovat? Itse en ainakaan ole vielä ferrareihin törmännyt hoitsuilla koskaan. Eräällä rikkaalla asiakkaallamme tosin on eräs hyvin harvinainen ja kallis auto, maksaa varmaan asuntomme verran. Ihan varmasti yhdelläkään perusduunarilla ei sellaiseen ole varaa. Eikä saa edes niin älytöntä lainaa ellei asu siellä autossansa...[/QUOTE]

No sulla on sitten vain sattunut tuollaiset tuttavapiiriin. Audi a4 on kyllä ihan tavisauto. Siis sehän on paljon myyty ja niin perusauto, kun olla ja voi ?
Me vaihdettiin juuri autoa, mutta meillä oli ennen audi a4. Olemme lähihoitaja ja varastomies.

"Mies"
Tuo, että duunareita (oli sitten hyvätuloinen, keskituloinen tai pienituloinen duunari) kiinnostaa enemmän autot, pitää varmasti paikkaansa. Eniten toisten autoja arvostelee nimittäin huonommin koulutetut ja huonoiten koulutetut tuhlaa rahaa enemmän autoon ja haluavat ennemmin sen statusauton.
Koulutetut hyvätuloiset satsaavat kenties mieluummin sitten taloon, sisustukseen yms, mihin taas huonommin koulutettu ei panosta niin paljon.

Meillä on Fod Mondeo -05 ja audi a4 -11. Peruspirssit, mutta ei meillä muihin olisi varaakaan. Lainaa toki saataisiin, mutta en koe tarpeelliseksi autolainaa.

bil
[QUOTE="Mies";28832036]Tuo, että duunareita (oli sitten hyvätuloinen, keskituloinen tai pienituloinen duunari) kiinnostaa enemmän autot, pitää varmasti paikkaansa. Eniten toisten autoja arvostelee nimittäin huonommin koulutetut ja huonoiten koulutetut tuhlaa rahaa enemmän autoon ja haluavat ennemmin sen statusauton.
Koulutetut hyvätuloiset satsaavat kenties mieluummin sitten taloon, sisustukseen yms, mihin taas huonommin koulutettu ei panosta niin paljon.

Meillä on Fod Mondeo -05 ja audi a4 -11. Peruspirssit, mutta ei meillä muihin olisi varaakaan. Lainaa toki saataisiin, mutta en koe tarpeelliseksi autolainaa.[/QUOTE]

No ei pidä paikkaansa. Joitain vain kiinnostaa enemmän autot kuin toisia. Ihan älytön väite että sillä olis koulutuksen kanssa jotain tekemistä.

++=
Utelu ja kiinostus on eriasioita. Utelu on rasitavaa, mutta en näe mitään pahaa kiinostuksessa esim. miksi me päädymme johankin ratkaisuus. Uteluun yleensä liityy myös arvostelu tai tuomitseminen "miksi ihmeessä teete noin, minä en voi käsittää/en koskaan voisi kuvitella tekeväni noin".

"vieras"
[QUOTE="Mies";28832476]Tuo on kyllä melkoinen myytti että vanhat volvot olisi turvallisempia kuin uudet autot.[/QUOTE]

Moni ei käsitä kuinka paljon suurlujuusteräkset ja niiden käyttö on kehittynyt vuosien aikana.
Moni nykyinen pieni kauppakassi voi olla turvallisempi kuin 90-luvun turvallisuusikoneina pidetyt suuret perheautot. Kaiken turvavarustelun lisääntyessä myös pienten autojen painot on helposti samat tai jopa suuremmat kuin vanhojen suurten autojen.

Yhteistyössä